11.01.2016

Ford plánuje celú rodinu supervýkonných modelov RS

Steve Odell, viceprezident globálneho marketingu, predaja a servisu Ford, potvrdil, že popri vlajkovej lodi Focus RS, ktorý príde na trhy tento rok, modrý ovál pripravuje ďalšie ostré modely s hrdým štítkom RS.

 

Britskému automobilovému magazínu doslova povedal: "Značka RS je veľmi hodnotná. Ľudia s ňou jazdia preteky, zbierajú jej produkty a preto verím, že tu je priestor, aby narástla." V predvečer najväčšieho amerického autosalónu v Detroite Odell novinárom odmietol čo i len naznačiť, ktoré modely štítok RS dostanú, no utvrdil ich v tom, že určite prídu ďalšie.

Ford Focus RS 3. generácie má byť hlavným produktom superostrých RS, no o pár rokov sa mu narodia ďalší súrodenci.

S malou dávkou istoty sa dá špekulovať, že medzi nimi bude Fiesta RS, ktorá by z 1,6 turbo motora EcoBoost mohla dostať až 250 koní. Ďalšími by mohli byť Mondeo a pri stále populárnejšom segmente SUV aj Kuga. Ford si na rýchle mašiny v ostatnom čase skutočne potrpí, preto tieto informácie nie je hodné brať s rezervou. Ford už teraz robí viac ostrých modelov, než väčšina jeho konkurentov.
 

Najpreberanejším súčasným športovým Fordom je Mustang. Ten však ako model RS popri verziách GT 5,0 V8, GT350 alebo Boss nemá zmysel. No zásadne značke pomáha overovať v praxi novú techniku (hlavne motor 2,3 EcoBoost). Odell odmieta možnosť RS ako samostatnej značky. Doslova tvrdí: "Ford je značka. Keď sme kedysi tvrdili, že Tranzit je značka a Ford je značka, urobili sme si medvediu službu."



DISKUSIA K ČLÁNKU - VYJADRITE AJ VY SVOJ NÁZOR

Prihláste sa, ak máte konto na TopSpeed.sk.

11.01.16 18:22 | Paseo

82

75

Budete mať focus rs na test ? som vážne zvedavý čo to bude za zverstvo :)
Jazdím na: Honda Civic

odpovedať

2 | 0

11.01.16 19:17 | E55AMG
Co uz len to bude moct byt za zverstvo s prednym nahonom... Ziaden zmysel tlacit kone do predohrabu. Naco to ma hoci aj 1000 koni, ked zakrutou to neprejde tak ako poriadny sportiak so zadnym nahonom... Predohrab nikdy nebude sportove auto a nikdy sa mu nevyrovna, ako ani 4x4. Ked sport, tak jedine pohon FR, a este lepsie MR!

odpovedať

11.01.16 19:38 | DannyDeVito
Ved Focus bude 4x4, nie predohrab. Takže STi a Lancer EVO su podla teba uplne na hovno čo?
Jazdím na: Škoda Superb, Mercedes C, Peugeot 206

odpovedať

9 | 0

11.01.16 22:13 | palic

77

80

Neviete, ci ten 4x4 pohon budu poctive 3 diferencialy, ako to ma Audi, Subaru aj EVO, alebo iba spojka na styl Haldex?

odpovedať

0 | 0

12.01.16 11:41 | lukyto85

34

85

Nebude to riesene cez diffaky.bude to cez spojky cele.
Jazdím na: Subaru WRX STI 2015, Fiat 500 twinair, Ford Fiesta

odpovedať

1 | 0

11.01.16 19:54 | E55AMG
Uplne nie, ale nie su to ani cistokrvne sportiaky. Predohrab alebo 4x4 bude mat vzdy tendenciu byt v zakrute nedotacave, co pri zadokolke nehrozi, prave naopak...

odpovedať

11.01.16 20:21 | lukyto85

34

85

Aha cize take gtr,aventador,918 spyder,veyron vlastne nie su sportiaky lebo maju 4x4.ok rozumiem :D
Jazdím na: Subaru WRX STI 2015, Fiat 500 twinair, Ford Fiesta

odpovedať

16 | 1

11.01.16 20:55 | E55AMG
Pagani Zonda, Koenigsegg ("One" je najrychlejsie auto sveta!), a nakoniec kralovna vsetkych rychlych aut, Formula1. Toto vsetko su zadokolky. Tie co si vymenoval su 4x4 z jedneho prosteho dovodu, aby ohurovali sprintom na stovku...

odpovedať

11.01.16 20:58 | lukyto85

34

85

samozrejme a preto taka 918 je rychlejsia na trati ako laferrari a McLaren p1.
Jazdím na: Subaru WRX STI 2015, Fiat 500 twinair, Ford Fiesta

odpovedať

11 | 1

11.01.16 21:05 | E55AMG
Na ktorej trati? Nie je trat ako trat... Nemozno predsa posudzovat rychlost auta z testu na jednej alebo dvoch trati... Ano moze byt, ze na strku alebo sotoline by to napriklad natrela Impreza Formule, ale je preto vo vseobecnosti rychlejsia? Chlapi, skoda tejto zbytocnej debaty, vsetci predsa vieme, ze pravy, ozajstny, cistokrvny sportiak je s nahonom zadnej napravy, vzdy to tak bolo, je a aj bude.

odpovedať

11.01.16 21:08 | lukyto85

34

85

presne tak.skoda tejto debaty.to suhlasim.
Jazdím na: Subaru WRX STI 2015, Fiat 500 twinair, Ford Fiesta

odpovedať

7 | 1

11.01.16 23:13 | Clippy

267

89

Nechajte ho :) vyhrabal dakde z hlbky bazaru staru E55 a teraz na to neda dopustit, to je bezna diagnoza :)

Taky Seat Leon Cupra ST alebo Megane RS precurali na Nurburgringu vela vykonnych zadokoliek a stvorkoliek, a to s prednym nahonom. A to je trat, kde by mali byt Nemci (AMG,RS, M) doma :))
Jazdím na: Audi RS4 B8 Avant Nogaro

odpovedať

12 | 1

12.01.16 15:58 | fayn

164

71

ja mam tiez rovnaku diagnozu, 4x4 AK je doraz na zadok ok ale predokolka podla mna z principu nemoze byt plnohodnotny sportiak - dokonca aj ked je rychlejsia nez nejake zadokolky. Proste nejake veci co patria k sportovemu autu s predokolkou neurobis a samozrejme (nielen) u mna je tam aj mentalna stranka, preto pisem o diagnoze: ked mas pod ritou zadokolku automaticky je to auto vynimocne. Napriklad na snehu keby mam na vyber megan rs a zigulik tak berem zigulik. Na suchu uz samozrejme treba aj vykon aby sa RWD poriadne prejavilo

odpovedať

1 | 0

11.01.16 21:56 | Srandista
LOL pan je amg pozitiv, takze spalena guma s mizernym gripom a este horsimi jazdnymi vlastnostami je ti blizka, ono dialnicnych tazko rozgulanych dvestopade nieje cely vesmir :-)

odpovedať

11.01.16 23:17 | E55AMG
Srandista, doslova a dopismena... Za 4,5 na stovku, zevraj tazko rozgulanych, 0-200 za 13 sekund... V zivote si to auto nevidel ani z vlaku, nie to soferoval ho alebo jemu podobne. To auto ma este aj v dnesnych casoch malo konkurentov, co sa tyka jazdy a zrychlenia vo vysokych rychlostiach. Nie nadarmo bolo v case predstavenia titulovanu rekordom: najrychlejsi stvordverovy sedan na svete. Nevies o com pises...

odpovedať

11.01.16 23:42 | Urehotany na smrt
Ty si proste ten typ cloveka, vsetci ho poznaju a smeju sa mu, len on to nevidi. Pekny vecer.

odpovedať

11.01.16 23:21 | E55AMG
Clippy, ano z hlbky bazaru... Auto v takom stave si v zivote nevidel, bazary ani len neoplujem... Kaslat na to, majte radost z tych ubohych hrabosov polnych ktorych vykon mam ked odpojim polku motora. Dovi dopo.

odpovedať

11.01.16 23:28 | Clippy

267

89

Neviem kto bude hrabat este stale na mieste v kudole dymu :)) Dovi!
Jazdím na: Audi RS4 B8 Avant Nogaro

odpovedať

4 | 0

11.01.16 23:50 | E55AMG
Chalani, nemusime sa dohadovat a vadit. Kludne mozme dat stretko a ukazete mi tie vase zazraky, kto bude v kudole dymu a komu sa bude smiat kazdy... Ked ste taky mudri, aspon si nastudujte co dokaze W211-ka 55-ka.

odpovedať

12.01.16 09:16 | Clippy

267

89

Jasne mozme dat Pezinsku babu alebo Sturec, len bacha na skarpu :) Vies, mno ludi tu ma vykonovo porovnatelne pripadne vykonnejsie auta, a nemaju potrebu sa tu za kazdu cenu povysovat nad vsetkych ostatnych a chvalit svoje auto ako najvacsiu bombu v galaxii. S tym, ze zadny nahon je super by suhlasilo viac ludi. Ale treba tiez zdravo rozlisovat medzi sportovym autom (lahke s vykonom a dobrym ovladanim) a tazkou kravou urcenou na dialnice (fyziku neoklames a mozno by si si mohol nastudovat co-to o podvozku E55AMG ked uz tak vela citas, mozno by si pochopil, preco to nikdy nebude sportove auto). Aj americania uz pochopili, ze nie je vsetko o tom ist rovno. A AMG to pri novych modeloch chape tiez :) Na zaver dodam len cas z Nurburgringu pre E55 - 8:50 (jasne ze cas z trate nie je vsetko, ale dava dobry celkovy obraz o moznostiach auta kedze 0-100 ma minimalnu vypovednu hodnotu). Skus si nastudovat kto by ta nechal v prachu, a ze je toho dost :) tak sa tu prestan natahovat ako chlapcek s najdlhsim pipikom :)
Jazdím na: Audi RS4 B8 Avant Nogaro

odpovedať

12 | 0

12.01.16 01:37 | E55AMG
Ten clanok napisal jeden velmi fundovany a znaly clovek, ktory toho najazdil na rychlych autach velmi velmi vela, a nie je jediny ktory takto opisuje 55-ku, takze studovat chalani a nie zbrucha pisat voloviny... Velmi sa mi paci, co napisal dotycny novinar: "E55 vystreli na 160 takovym zpusobem, jako ostry hatchback na 50. Stejne hladove se zene i k hranici 250..."
Skoda, ze sem neprispievaju ludia, ktori vlastnia tomuto podobne auta, debata by mala vacsi zmysel. Vacsina z tu prispievsjucich sa kotula na autach s vykonom nepresahujucim 100 koni, co nie je samozrejme hanba a zle, len keby sa nevyjadrovali k niecomu, o com nemaju ani len potuchy, cest VYNIMKAM.

odpovedať

12.01.16 16:13 | Evo
Jasné, škoda, že sem prispievajú vačšinou ľudia, ktorí nežijú len vo svojej škatulke.
Keď už trepeš o RWD, mal si spomenúť Viper, ktorý sa vôbec môže snažiť porovnávať s GTR nissmo, 918 a spol.
Ak potrebuješ získať uznanie od druhých, nepoužívaj na to fóra.

odpovedať

2 | 0

13.01.16 15:06 | johan
debata by mala vacsi zmysel? nejak si neviem predstavit tu debatu s tebou.. :D kedze si stale ides svoje a natahujes si tu pipika s dvojtonovoy kravou s hodnotou nizsou nez nova fabia a chces tu niekomu tvrdit ze to je idealny sportak.. :)

odpovedať

13.01.16 16:18 | E55AMG
Kde som tvrdil ze to je idealny sportiak? Debatu som zacal tym, ze mi nepride sportove mat auto s prednym nahonom a potom som sa rozpisal na com jazdim ja, a ze zadny nahon proste k sportovej jazde neodmyslitelne patri. Ziaden pipik ani nic podobne. To uz clovek ani nemoze napisat na com jazdi, lebo tunajsi psychologovia a mentalisti okamzite diagnostikuju... A este nieco, ta dvojtonova krava vazi 1,7t a ako desatrocna ma hodnotu dvoch novych fabii. Ked uz porovnavas ceny, aspon porovnavaj rovnako stare, nie jablka s hruskami.

odpovedať

12.01.16 01:48 | E55AMG
A aby to nebol len novinar, stoji za precitanie si aj clanku od obycajneho cloveka, ktory sa dostal k bestii s nazvom E55AMG, naozaj zaujimave citanie...

odpovedať

12.01.16 15:22 | Andrej
ale darmo Ford je Ford :)

odpovedať

17.01.16 19:15 | tunMe
ereska s dorbrou upravou a elektrony jake si zasluzi by bol sen. na tunovanie je nova draha tak pockam na nejaku neskor s dobrym tachometrom.

odpovedať

21.01.16 13:06 | blaster

213

83


No mne sa veľmi páči nové RS a vedel by som si ho predstaviť vlastniť a jazdiť ....najmä v tom driftmóde.
Jazdím na: Audi A4 3.0 TDI AVANT S-LINE

odpovedať

0 | 0