Ford technológiu predstavoval na testoch UK Autodrive, kde ukazoval výhody novinky. Za volantom totiž niekedy ťažko určujeme, odkiaľ pochádza zvuk sirény záchranárskych vozidiel. V niektorých prípadoch dokonca môžeme smer prichádzajúceho vozidla zle vyhodnotiť a tak je krízová situácia na svete.

Záchranári nielen, že potrebujú drahé sekundy pri výjazdoch, ale vodiči im nezriedka vyrábajú riskantné situácie, ktoré musia vodiči záchranárskych vozidiel denne predvídať a riešiť.

Podľa Fordu má záchranárske vozidlo vysielať signál do okolitých vozidiel, aby tie vedeli upozorniť, ako ďaleko a ktorým smerom sa záchranári približujú. Systém teda pravdepodobne bude pracovať na inom princípe, ako plánovali vo Švédsku. V tomto prípade od Fordu by museli byť vozidlá týmto systémom najprv vybavené, aby dokázali správu zachytiť.

Takmer 500 nehôd so záchranármi za rok len v Anglicku

Napríklad v roku 2015 bolo vo Veľkej Británii až 475 dopravných nehôd, pri ktorých boli účastníkmi záchranárske vozidlá. Nová technológia by tak mohla vodičov nielen upozorniť na prichádzajúce riziko, ale dokonca im aj poradiť, kam sa majú uhnúť.

Upozorniť na záchranárske vozidlá bude vedieť systém iba vo vozidle, v ktorom bude nainštalovaný.

Záchranári nielenže potrebujú drahocenné sekundy pri ich výjazdoch, ale vodiči im nezriedka vyrábajú riskantné situácie, ktoré musia vodiči záchranárskych vozidiel denne predvídať a riešiť ich. Ford popri tejto novinke predstavil ešte jednu novú technológiu. Niečo podobné prednedávnom predstavil aj VW.

Systém len upozorňuje, za všetko je zodpovedný stále vodič.

Tá by mala upozorňovať vodičov na možné nehody pri príjazde ku križovatke. Ak sa totiž stretnú 2 vozidlá s touto technológiou, z nich jeden ide na červenú, systém upozorní oboch vodičov na spomalenie alebo zastavenie. Neviem si síce predstaviť, ako by systém fungoval pri vodičoch, ktorí často porušujú signál „červená“ na semafore. Možno by v budúcnosti tiež vedel vyhodnotiť, koľko priestupkov vodič spáchal a „nabonzoval“ ho policajtom. Zatiaľ je to však veľmi nereálne.

Systém by mal vodiča upozorniť aby spomalil alebo zastavil, rozhodnutie je však na ňom.