Dotankovávanie malo byť jedným z bodov na zvýšenie atraktivity Formuly 1 od roku 2017. Kým pilotom sa nápad páči, tímy a vedenie športu má na vec iný pohľad. Po zasadnutí strategickej skupiny a následne komisie F1 s veľmi veľkou pravdepodobnosťou tankovanie v F1 neuvidíme, vraj je to príliš drahé a oni sa snažia držať náklady na uzde.

Tankovanie počas pretekov je pridrahé

Prezident FIA, Jean Todt, si však myslí, že to s cenou nemá nič spoločné a tímy sa jednoducho nechcú vrátiť k tankovaniu počas pretekov. Podľa Todta by znovuzavedenie tankovania stálo tím asi 50 000 € ročne, čo je vzhľadom na výšku rozpočtu zanedbateľná suma. Pat Symonds, technický riaditeľ Williamsu, to vidí ináč: „S takýmito informáciami musíme byť opatrní. Dotankovávanie je drahé a má dopad aj na pretekanie. Jean Todt povedal, že stojí 50 000 € ročne. To je ale nepresné a znepokojujúce.“

Tankovanie počas pretekov v F1 neuvidíme, vraj je príliš drahé a vrhalo by zlé svetlo na ekologicky zameranú Formulu 1.

„Len náklady na dopravu sú 175 000 libier ročne, približne 200 000 – 250 000 libier stojí nákup a servis tankovacej sady prvý rok a potom ešte servis v ďalších rokoch. Musíme mať vyhradenú osobu, ktorá sa o zariadenie stará, takže sú to významné náklady,“ povedal Symonds. Verí, že návrat tankovania by mal negatívny vplyv na preteky: „Momentálne určujeme stratégiu pred pretekmi a potom sa na ňu pozrieme viac takticky počas pretekov. Zastávky v boxoch plánujeme podľa výkonu pneumatík, čo nemusí zodpovedať tomu, čo sme predpokladali a potom musíme odhadnúť, čo spravia súperi.“

Predstavitelia Williamsu si myslia, že dotankovávanie patrí do minulosti

Symonds nie je zástancom tankovania počas pretekov: „Ak dotankovávate a máte v aute palivo na 24 kôl, tak idete 24 kôl. Ak by ste zastavili skôr, bola by to príliš veľká strata. Keď sa pozrieme späť, odkedy sme sa zbavili tankovania, tak vidíme lepšie preteky. Návrat by bol krok späť.“

Claire Williams, zástupkyňa riaditeľa tímu, má podobný pohľad: „Som prekvapená, pretože to bolo v agende, ale nie je to vec, na ktorej sme sa zhodli. Ale chápem, musíme viesť takéto rozhovory, ak sa pozeráme, čo môže pomôcť športu. Nie je to niečo, čo chce Williams späť už len z hľadiska nákladov. Môj osobný názor je, že výrobcovia minuli stovky miliónov na hybridné jednotky, ktoré sú relevantnejšie pre automobilový priemysel. Takže priniesť spať tankovanie a vytvoriť dojem z F1 ako smädného športu by tento odkaz pošliapal. Som striktne proti tomu.“

Zdroj: autosport.com