Francúzi včera po prvýkrát ukázali nový Renault Megane RS. Hoci "ukázali" je asi silný výraz. V rámci osláv 40. výročia účinkovania Renaultu vo Formule 1 totiž Nico Hülkenberg odkrúžil niekoľko kôl na legendárnej mestskej trati. Nový Megane RS však mal na sebe stále pomerne silnú kamufláž v typických žltočiernych farbách.

“Mal som príležitosť podieľať sa na vývoji vozidla a bol som ohromený dokonalosťou karosérie. Renault Sport odviedol pôsobivú prácu. Bolo mi veľkou cťou jazdiť dnes na legendárnom okruhu v Monaku,” Nico Hülkenberg.

“Myslím si, že na predstavenie nového modelu sme nemohli vybrať vhodnejší a vplyvnejší moment, ako 40. výročie vstupu značky Renault do F1,” povedal šéf Renault Sportu, Patrice Ratti. Okrem toho potvrdil niekoľko informácií, ktoré sme už tušili. Na úplné predstavenie si budeme musieť ešte chvíľu počkať. Megane RS bude mať premiéru 12. septembra na autosalóne vo Frankfurte. Automobilka následne spustí jeho predaj v prvom štvrťroku 2018. Veľkou otázkou bola od začiatku prevodovka. Renault Sport totiž už pred viac ako rokom prezentoval zámer dať novému Meganu RS dvojspojkovú prevodovku EDC. Tá by mala značke pomôcť na trhoch ako Japonsko a Austrália. Otáznik však visel nad manuálnou prevodovkou. Patrice Ratti však dnes definitívne potvrdil, že zákazníci budú mať možnosť výberu a v ponuke Meganu RS zostáva aj manuálna prevodovka. To je rozhodne dobrá správa pre všetkých fanúšikov, ktorí majú skúsenosť s vynikajúcim manuálom v predošlej generácii. 

 

Aký motor bude mať Megane RS pod kapotou, to si zatiaľ automobilka nechala pre seba. Motoristický svet však očakáva, že to bude 2,0 litrový turbom prepĺňaný 4-valec s výkonom okolo 300 k. Poháňať bude prednú nápravu, na ktorej môžeme už tradične očakávať samosvorný diferenciál. Už dávnejšie potvrdenou novinkou je aj riadenie zadnej nápravy 4control.

Zdroj: RenaultSport, carscoops

TEST: RENAULT MÉGANE GT 4. GEN

TEST: RENAULT MÉGANE GT 4. GEN

Mégane 4. generácie sme venovali veľa pozornosti. Má to viac dôvodov, no 3 hlavné sú: dizajn novinky je skvelý či ...

21. 08. 2016
TEST: MEGANE RS 275 TROPHY

TEST: MEGANE RS 275 TROPHY

Megane RS držal s časom 8:07,97 od júna 2008 až do marca 2014 rekord najrýchlejšej predokolky na Nürburgringu, až kým ...

04. 09. 2015
TEST RENAULT MÉGANE RS265

TEST RENAULT MÉGANE RS265

Chalani v Renault Sport Technologies na jar tohto roka pripravili pre Mégane R.S. modernizáciu. Tá súvisí s celkovou obnovou ...

31. 08. 2012
TEST RENAULT MÉGANE R.S. 265

TEST RENAULT MÉGANE R.S. 265

Mégane R.S. patrí od uvedenia v roku 2008 k najúspešnejším hothatch na svete. Minuloročný rekord pre predokolky na ...

08. 04. 2012