Tlak na znižovanie miestnych emisií je stále silnejší a tak sa elektromobily ponúkajú ako jasná voľba pri preprave budúcnosti. Aj tu však existujú minimálne dva tábory. Sú výrobcovia, ktorí preferujú batérie aj napriek ich obmedzenej kapacite, pomerne dlhému dobíjaniu a nepresvedčivému dojazdu.

 

 

Na druhej strane sú výrobcovia, ktorí preferujú palivové články, ktoré produkujú elektrickú energiu z vodíka priamo v aute. Hoci jeho tankovanie a uskladnenie tiež nie je úplne jednoduché, k tejto technológii sa prikláňajú giganti ako Toyota, či Honda. Nuž a práve druhá menovaná automobilka ukázala, že to s palivovými článkami myslí naozaj vážne.

Honda a GM uzavreli dohodu, podľa ktorej v roku 2020 spustia továreň na masovú produkciu palivových článkov.

Honda totiž uzavrela dohodu s GM, podľa ktorej v roku 2020 spustia továreň na masovú produkciu palivových článkov. Továreň má stáť v Michigane a každá z automobiliek do nej investuje 85 miliónov $ (cca 79 miliónov €). Dohoda sa pritom nerodila vôbec ľahko. Obe strany totiž už od roku 2013 pracovali na vytvorení spoločného vývoja novej generácie palivových článkov a vodíkových čerpacích staníc. Obe firmy poskytnú svoje vývojové tímy a budú zdieľať intelektuálne vlastníctvo týkajúce sa palivových článkov. Cieľom je samozrejme znížiť cenu tejto technológie a zvýšiť jej komerčný potenciál. Spoločný podnik bude riadiť 6-členné predstavenstvo, v ktorom bude mať každá automobilka troch členov, pričom funkcia predsedu predstavenstva bude medzi nimi rotovať.

Zdroj: carscoops

HONDA CLARITY FUEL CELL JE ELEKTRO AUTO S NAJVÄČŠÍM DOJAZDOM

HONDA CLARITY FUEL CELL JE ELEKTRO AUTO S ...

Vodíkové autá to majú dnes ťažké. Možno desať rokov dozadu videli mnohí budúcnosť v palivových článkoch, dnes sa ...

02. 11. 2016
ODHADY PREDAJOV  PRE VODÍKOVÉ AUTÁ DO R2027 VYZERAJÚ VEĽMI ZLE

ODHADY PREDAJOV PRE VODÍKOVÉ AUTÁ DO ...

Elektromobily sú síce populárnejšie ako kedykoľvek pred tým, no ich problémom je stále dojazd. Vhodným riešením by sa ...

12. 05. 2016