Príchod 10. generácie Civicu zaujíma každého fanúšika japonských áut. Patrí totiž k najpredávanejším autám sveta. Vo výsledku sa niekomu páči, inému vôbec. Keď medzi nás má prísť najostrejšia verzia, spozornejú všetci, nielen JDM fanúšikovia. Japonci fandov ostrých áut nenechali dlho čakať. Na výstavisku Palexpo v Ženeve práve oficiálne predstavujú najostrejšiu Civic Type-R. Aj keď tvarovo zásadne iná, technicky je veľmi podobná, až identická ako doterajší hatchback.
 

2,0 litrový prepĺňaný 4-valec v porovnaní s predchodcom nadopovali minimálne. Teraz má 235 kW (320 k), teda inými slovami o 10 koní viac. Maximálny krútiaci moment dosahuje hodnotu 400 Nm. Puristov poteší, že aj táto novinka má k dispozícii stále len manuálnu 6-st. prevodovku. Obsahuje však novinku, systém dorovnávania otáčok, teda podľa všetkého systém rev-match, s ktorým prišiel pred rokmi Nissan na manuálnej prevodovke v type 370Z. Inžinieri znova sľubujú, že táto generácia bude najlepší hot-hatch v histórii značky. To platí už o aktuálnej generácii, čo sme mali možnosť zistiť osobne pri viacerých príležitostiach (viď odkazy pod článkom). Podobne, ako predošlá, aj najnovšia generácia je tvarovo agresívna a tiež vyzerá mimoriadne drsne, nekompromisne až tunersky.

Toto je finálna podoba nového Civic Type-R, na ktorý sme netrpezlivo čakali. Páči  sa vám?

Torzná tuhost karosérie o až o 38% lepšia!

Inžinieri mali podstatne s novou ostrou verziou menej práce, keďže už základ poskytoval lepšie predpoklady. Nižšia hmotnosť, vyššia tuhosť, viacprvková zadná náprava multi-link a mnoho iného je len zrnko v piesku, čo prispieva k lepším jazdným vlastnostiam. Torzná tuhosť narástla o 38 %. Predné odpruženie typu Macpherson štandardného hatchbacku je upravené novou geometriou, čím sa minimalizuje moment pôsobiaci na riadenie pri akcelerácii a maximalizuje sa športové ovládanie. Vzadu je nový nezávislý viacprvkový systém štandardného automobilu zlepšený použitím jedinečných ramien nápravy s vysokou tuhosťou. Diferenciál uložený v prevodovke má, samozrejme, samosvor. Na posilnenie jazdných zážitkov slúži driving mode selector. Po aktivácii toho športového sa zmení nastavenie tuhosti tlmičov, strmosť riadenia a zmena odozvy plynového pedálu, zatiaľ čo pri aktivácii komfortného režimu sa z neho stane bežné auto použiteľné každý deň.
 

Vylepšené režimy jazdy

 

Vylepšený systém režimov jazdy poskytuje väčšiu využiteľnosť v porovnaní s predchádzajúcim modelom Type R. Pri ňom sme boli z tvrdosti pruženia aj v bežnom režime doslova nešťastní. K svižnému režimu „Sport“ a „+R“, ktorý je určený na pretekársku trať, chvála bohu pridali režim „Comfort“. Každý výber upravuje adaptívne tlmiče, silu potrebnú na otáčanie volantom, pocit pri radení prevodov a reakciu škrtiacej klapky automobilu podľa požiadavky. Dynamické údaje, zatiaľ, výrobca nezverejnil.

10. generáciu Civicu Type-R budú prvýkrát v histórii predávať celosvetovo...

Type-R si určite nepomýlite s bežnou verziou. Vďaka výraznému bodykitu pôsobí veľmi agresívne. Navyše netradičná trojitá stredová koncovka výfuku pôsobí veľmi zaujímavo. Kolesá sú na môj vkus až veľké, neviem či nebudú autu skôr na škodu. Základné 20tky majú obuté Continental Sport Contact 6. Ale asi vedia, čo robia... Do predaja sa dostane niekedy začiatkom leta a určite zamieša karty na tomto malom trhu, rovnako ako všetky staršie sestry.

Vyroba v Británii, rozvoz do celého sveta

Začiatok výroby nového Civic Type R je napláne na leto 2017 v závode Honda UK Manufacturing vo Swindone, ktorý je globálnym výrobným centrom pre 10. generáciu hatchbacku Civic. Type R budú vyvážať do celej Európy a na ostatné svetové trhy, vrátane Japonska a USA. 

Zdroj: evo.co.uk

JAZDA: HONDA CIVIC 10G 1,5 VTEC TURBO

JAZDA: HONDA CIVIC 10G 1,5 VTEC TURBO

10. generácia Hondy Civic prináša niekoľko zásadných zmien. Už na pohľad je jasné, že vzhľad sa pobral opäť iným ...

19. 02.
TEST: HONDA CIVIC TYPER

TEST: HONDA CIVIC TYPER

Nie je dôvod brať si servítky, ani to tvrdiť v hádankách. To, čo som na prvej prezentácii tušil dnes poviem na plné ...

16. 05. 2016
JAZDA: HONDA CIVIC TYPER (9G)

JAZDA: HONDA CIVIC TYPER (9G)

Po rokoch čakania je tu. A faktom je, že už technické parametre ukazujú, že je bez debaty najextrémnejší hothatch ...

28. 06. 2015