Po nedávnej krátkej skúsenosti s Hondou Civic 10G 1,5 turbo sa neviem dočkať modelu Honda Civic Type-R. Už kabát bežnej verzie s trojitou koncovkou výfuku je strihaný oveľa agresívnejšie, ako bežné šedé myšky konkurencie. Kabát Type-R posunuli ešte trochu ďalej. Bežná verzia aj v nevýraznej sivej farbe priťahuje zraky okoloidúcich. Dizajn Type-R vhodne dopĺňajú kolesá, na môj vkus až priveľké. Disky 20tky majú obuté Continental Sport Contact 6.

Dizajn Hondy Civic 10G sa mi páči. A nie som sám. No mnohí mu nevedia prísť na chuť. Ale tak to bolo pri každej z ostatných 4 generácií. Honda v prípade Civicu už tradične provokuje.

Najostrejší model TypeR desiatej generácie má 2,0 litrový prepĺňaný 4-valec. V porovnaní s predchodcom je silnejší len nepatrne. Teraz má 235 kW (320 k), čiže len o 10 koní viac. Maximálny krútiaci moment má hodnotu 400 Nm. Skalných priaznivcov športovej jazdy iste poteší, že aj tento model je k dispozícii len s manuálnou 6-st. prevodovkou. Civic Type-R podľa výrobcu zrýchli z 0-100 km/h za 5,7 sekundy. Maximálna rýchlosť presahuje 270 km/h!

 

Začiatok výroby novej Type-R sa naplno rozbieha už v nasledujúcich dňoch. Rodiskom je opäť Británia, konkrétne Honda UK Manufacturing Swindon, ktorý je globálnym výrobným centrom pre 10. generáciu hatchbacku Civic. Cenovka tejto krásavice v Anglicku štartuje na £ 31 000.

Uprostred júna sme pozvaní na dynamickú prezentáciu Honda Civic TypeR 10G s jazdami na okruhu aj v bežnej premávke. Sme na tú superostrú potvoru riadne zvedaví. Z akcie vám pred začiatkom letných prázdnin prinesieme aj videorecenziu prvých dojmov z ostrej jazdy.

Zdroj: CarsCoops

JAZDA: HONDA CIVIC TYPER (9G)

JAZDA: HONDA CIVIC TYPER (9G)

Po rokoch čakania je tu. A faktom je, že už technické parametre ukazujú, že je bez debaty najextrémnejší hothatch ...

28. 06. 2015
TEST: HONDA CIVIC TYPER

TEST: HONDA CIVIC TYPER

Nie je dôvod brať si servítky, ani to tvrdiť v hádankách. To, čo som na prvej prezentácii tušil dnes poviem na plné ...

16. 05. 2016