V spolupráci s AUTOBAZAR.EU  





MaroS TS
|


Honda CR-Z si nás získala

Začiatkom júna sme dostali od dovozcu Honda Slovakia príležitosť prvého dotyku s horúcou novinkou - prvým športovým hybridom na svete. Napriek tomu, že náš kontakt s autom bol vymedzený len na cca 2 h, CR-Z v nás zanechala v drvivej väčšine pozitívny dojem. Moje zhrnutie prvého dotyku nájdete tu.

 

Prvý dojem bol natoľko silný, že sme sa rozhodli získať tento športiačik na krátku zápožičku. CR-Z sme získali na presne 24 h. Úlohou dňa bolo pripraviť komplexnejšie video jazdy s komentármi. To sa nám viac než podarilo, keďže výsledok má cca 12 minút. Text tohto materiálu je naozaj veľmi krátky. Všetko čo sa mi počas dňa podarilo zistiť som dal na kameru. Koncom roka ešte príde na rad náš klasický test, keď CR-Z dostaneme na preskúmanie na týždeň.





Vo videu z "nepochopiteľných" dôvodov tvrdím, že sa mi nepodarilo nájsť údaj výsledného krútiaceho momentu spaľovacieho a elektro motora. :) Samozrejme, tento údaj nie je tajný. Výsledná sila oboch motorov je 178 Nm.

 

Pripomeňme si základné dynamické parametre Hondy CR-Z:

zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 10 s
max. rýchlosť - 200 km/h
pohotovostná hmotnosť - 1 245 kg

 



Iste vás zaujímajú ceny tohto zvodného drobca:

S vedomím, že kupujete jedno z najmodernejších a najefektívnejších áut sveta, ceny od 21 700 € pre základný model S po 25 300 pre špičkový GT Top sú naozaj prijateľné. Navyše, Honda už v základnej výbave ponúka veľmi slušnú porciu zaujímavostí. Celkovo sú v ponuke 4 výbavy. Každý ďalší je od predošlého drahší o presne 1 200 €. eSko teda stojí len 21 700 €, Sport 22 900 €, GT je za 24 100 € a GT Top za 25 300 €.



Žiadna Honda neťahá v malých otáčkach (pod 1500 ot) lepšie než CR-Z. Nie zásluhou spaľovacieho, ale elektro motora. Do kopca síce nevystrelí, ani dychberúco nezrýchli, ale krásne potiahne. Stúpanie nesmie byť dlhšie než kapacita akumulátora. Potom sranda skončí a neostane iné len veľa podradiť a dupať :)


Pracovisko vodiča je ukážkové! Ergonómia, športovosť, skvelý posed. Do Hondy CR-Z si nesadáte, obliekate si ju!
Pracovisko vodiča je ukážkové! Ergonómia, športovosť, skvelý posed. Do Hondy CR-Z si nesadáte, obliekate si ju!

Honda vždy vedela ako stavať športiaky. CR-Z menám ako CR-X, Civic Type R, či Integra Type R v žiadnom prípade hanbu nerobí! Môj tip je verzia GT. Na rozdiel od Top nemá len panoramatickú strechu a kožený interiér. Osobne celokožené sedadlá nemusím a panorámu v beztak dobre presklenom športiaku nepotrebujem. A ušetrených 1 200 € by som použil asi tu.


Peter TS
Peter TS
 

Na Hondu CR-Z som sa veľmi tešil a môžem povedať, že splnila presne to, čo som od nej čakal - reinkarnáciu legendárnej CRX. V kocke je to malé čiperné autíčko so športovou DNA a s úžasnou spotrebou za (relatívne) prijateľnú sumu.




TopSpeed.sk na tému Honda






Vyjadrite svoj názor

Vaše meno:
Komentár:
Pred odoslaním odpovedzte na otázku:
Dodržujem rýchlosť v obci km/h (celé čislo)
  •    jerremy   9.4.2011 21:15:54
    tá prístrojovka je čistý kubizmus
    Odpovedať
  •    Jaro   2.9.2010 11:14:17
    Zdravim Vas, dakujem za Vase poznatky z tejto probajazdy., myslim, ze je to asi maximum info za ten minimalny cas, ktory ste mali k dispozicii. Kedze Vasu pracu a Vas \"z videnia\" uz dlhsie poznam (vdaka mojmu synovi Martinovi, ktory je Vas fanda) chcel by som sa Vam podakovat za velku profesionalitu v praci a inteligentne vystupovanie. Povazujem Vas za jedneho z najlepsich v tejto oblasti a tak by som Vas chcel poziadat aspon o Vas kratky nazor na Subaru Impreza 2.0D Sport, hoci Vase poznatky z testu tohto auta by som v buducnosti (viem ze to nie je take jednoduche) tiez uvital. Dakujem a prajem Vam vela uspechov v zivote a praci.
    Odpovedať
  •    555   17.8.2010 14:35:20
    Elvis, nevytahuj mi sem prosim BCG matice, ked ide o prepadak od prveho dna spustenia vyroby. Toto si kupi najavys metrodick, ktory netusi, ze ide na trh CT200h a sere ho, ze vsetci kamosi s lestenymi nechtami uz maju BMW1 a Prius povazuje za dodavku.
    Odpovedať
  •    555   17.8.2010 10:22:09
    Maros :) Nie, nie je nadherna. Vyzera ako keby cinsky iniznier opajcol Audi a C4. Priam Micro R8 Loeb edition. Ako prosim utlmili japonske znacky vyvoj sportiakov v ostatnych 20r? Podla mna presne naopak. Je to obdobie, kedy bola NSX v plne slave, CRX tiez, Supra, Skyline, Pulsar VZR N1 /nemyslim turbo/, EVO, Celica, Impreza... utlmila iba Honda. Perfektne si zhodnotil vysku postavy, presne to mi napadlo pri prvom pohlade, normalne sa dotiahli na SLS :). Jedina vec, ktora ma z celeho auta oslovila su sedacky. Zboznujem elektromotory a uz by mohli konecne tieto variacie na parny pohon nahradit, ale nie takto. Buducnost vidim v primarnej ulohe elektromomotoru a spalovak bude sluzit na zasobovanie a prevodovka by mala byt variator, aby dostala max z potencialu elektromotora. Dost by ma zaujimalo, kolko si radil na tom podvyzivenom chruste s tym 6 kvaltom? Jeho potencialne sutazne sportove vyuzitie je v podstate nulove, sam hovoris, ze to nema vykon a tie bonusove vlastnosti povazujem iba za neodflaknutie prace vyvojarov, pretoze sa tak ma chovat kazde normalne auto /ok, okrem amerik :))))/. Povazujem to za taku z nudze cnost, kedy Honda zahrala na notu zelenym a narychlo vyhodila von nieco. Nema to ani uzitkovu, ani sportovu hodnotu, proste hybrid :) Lacove pripomienky povazujem tiez za velmi trefne, ale chapem aj to, ze sa nemozete podakovat za zapozicanie prudkym znosenim pod ciernu zem. Uz takto je ta reportaz dost priamociara a na nase pomery nekompromisna.
    Odpovedať
    •    MaroS TS   17.8.2010 19:38:16
      Erik, TopSpeed.sk nemá potrebu, a ani dôvody sa za nič zavďačovať. Môžeme sa o tom pobaviť aj osobne, ale nepoviem ti iné, než ti dám tu, nech vidia aj ostatní.

      Žiadne auto, ktoré berieme na test to nemá u nás vopred vyhraté! Nikdy som také testy nerobil a robiť nebudem. To radšej nebudem robiť žiadne. V minulosti už so mnou niekoľko dovozcov po konštruktívnej kritike v teste nebolo ochotných spolupracovať. A? Žijem ja aj oni. Ak sa nám to stane znova, prežijeme. Vždy bude o čom aj s čím. :)

      CR-Z je krásna! Mne sa naozaj veľa páči. Spredu a zboku 10/10b, zo zadu tak 7/10 b.

      Japonci naozaj za ostatné 2 desaťročia utlmili výrobu športiakov. Rozoberme si to: Jedna vec je, že niektoré športiaky boli vo výrobe, druhá vec je, boli vyvinuté ešte koncom 80. rokov a mnohým nevyvíjali nástupcov. Mal som na mysli tieto kúsky: CRX, NSX, Supra, 3000GT, SVX, Celica (posledná generácia už ako športiak len vyzerala)... Nepovedal som, že ich prestali robiť, ale že ich je podstatne menej ako kedysi. Skyline, EVO, Impreza - dal by Boh, aby tu boli furt! :)

      Ťažko povedať, či by som si CR-Z sám kúpil, ale iste môžem povedať, že sa na nej vždy rád povozím. Lebo stojí za to!
      Odpovedať
      •    555   18.8.2010 10:38:43
        To rad citam :), uz som pisal, ze je dost priamociara tato reportaz, i ked s mojou verziou by so mnou Honda asi nadobro skoncila. Vazne by ma zaujimalo, ci maju uvedenu max vysku vodica a co spravi taky airbag, ked sa tam narve taky Mr. Hightower? Honda podla mna nahradila CRX s Type R, NSX ukoncila, prisla s S2000. Supra skoncila a premenovala sa postupom casu na Lexus ISF. Aby si nemal pocit, ze to im staci, odporucam si prestudovat napr. Caldina GT-Four, Cresta Tourer V, Altezza RS200. Celica - hmm ked nenazves toto auto sportovym, ako mozes tuto Hondu? Mitsu ma u nas zname EVO a ano, im doslova hrablo a zavreli kram. SVX a sportove auto :))))) SVX asi nepoznas moc doverne. Sportovych 22 v meste s automatom, ktory bojoval proti motoru a neskutocne sa kazil. To je sportiak ako CRZ, ci znizena a olepena Felda. Bolo urcene pre USA trh a pohodlne vozenie. Skor by som povedal, ze Japonci zasadne prehodnotili existenciu niektorych modelovych radov, no pre svoj vlastny trh ponukali a ponukaju stale dost aut, ktore mozeme nazvat sportovymi a to aj napriek nepriaznivej legislative.
        Odpovedať
    •    martin   17.8.2010 11:08:20
      Toto auto si bude velmi tazko hladat cielovu skupinu ako uz bolo spomenute. Moj nazor je, ze hybrid nie je tak celkom usporny...jednak neverim 6L v meste (pokial nebude mat clovek papierovu nohu) a potom, je tu za rovnaku cenu vacsi Civic 3D TypeS, ktory je so svojim 2.2iCTDI nielen takmer rovnako usporny (6L, 138g/km) ale vdaka podvozku aj sportovejsi. Toto bolo na margo eko faktoru. Ak sa bavime o pomere cena/vykon (sportovy zazitok) je tu TypeR za 19900 o ktorom sa rozpisovat nebudem. BTW, vsetky 3 auta stoja v honde vedla seba :-). Ako sa rozhodne 99,9% ludi?
      Odpovedať
      •    Peter TS   17.8.2010 11:47:19
        martin ta spotreba je realna, a to prosim su v tom este pozovacky v meste, presuvacky po parkoviskach atd ktore sme potrebovali kvoli natacaniu a foteniu. Cize realne vies jazdit za este menej... ale vidim tu istu nedoveru, presne ako pri prvom priuse. ano, v tej dobe to bolo pre vacsinu nezmyselne auto, ale to je len zaciatok. Toto auto NIE je pre masy, je to pre specificku skupinu tzv "early adopters" ktory su VZDY a VSADE na zaciatku niecoho velkeho a nemusia za tym nutne vidiet len pragmaticke rozhodnutia. Pragmatici su az druha skupina v tomto cykle :)
        Odpovedať
        •    martin   17.8.2010 14:34:20
          v tom pripade v tejto marketingovej analyze tzv "early adopters" figuruju u mna ako "bottom iq level players" pripadne ako pozeri, pretoze cisla hovoria jasne a emociach nemoze byt ani zmienka :-)
          Odpovedať
          •    Peter TS   17.8.2010 15:16:23
            martin, stavim sa, ze mas mobilny telefon, ze? A mozno nie jeden... a presne takto sa pozerali na ludi, co si v 1983 kupili tu mega tehlu Motorola DynaTAC ktora mala nahovno pokrytie, vydrz a k tomu este nehoraznu cenu. A dnes? Pockaj o 20 rokov, dokoncime nasu debatu o elektromobiloch :)
            Odpovedať
            •    martin   17.8.2010 15:57:35
              Elvis, kludne, ale to mi zas budes tlacit auto na vodu. A ja ti pisem stale o niecom inom...Ak tu mame novu technologiu, ktora ma byt efektna, treba to podporit, uviest na trh, spravit kampan, danove ulavy. A nie jebnut to za cenu ako prasa a vymyvat mozgy. Ja viem, ze vyvoj nieco stal, ale da sa zaplatit aj obrazne prvymi tisic kusmi a nie prvymi desiatimi, chapes :-) Je to drahe, neprakticke, s nulovym vyplavom adrenalinu/emocii. Zatial si neviem predstavit ani jeden dovod, preco by som to kupoval. Teda pokial by som dnes nebol na manikure, pedikure a u kadernika. A ked uz to ma byt zelene, nikto neberie do uvahy to, co sa produkuje pri vyrobe tychto aut, ze? Toto nie je revolucia ako mobil, ale evolucia, zly priklad...
              Odpovedať
            •    Lacospeed   17.8.2010 15:54:04
              Suhlas s Martinom. Skupinu early adopters poznam, ale v tomto pripade by naozaj museli byt extremne nerozumny. Priklad s mobilom nie je prilis stastny, pretoze tam bol prevrat v tom, ze telefon dokazal by mobilny. Toto auto nema ziadny prinos, ani pre early adopters. To musi byt naozaj pozer, ktory bude rad rozpravat "mam prvy sportovy hybrid" a kazdy trochu rozumny sa mu bude smiat. Keby tato Honda nemala hybridne ustrojenstvo a vazila 1100 kg, tiez by mozno jazdila za 6 litrov a este by bola aj mrstnejsia v zakrutach. Vzhladom k rozmerom je to auto dost tazke. Mazda MX-5 vazi ovela menej aj s dvojlitrom, samosvorom a plechovou skladacou strechou...
              Odpovedať
              •    Johny   17.8.2010 16:44:27
                Proste je to v prdeli :-) Neviem ako u Vás ale v našich končinách má označenie na človeka TY HYBRID, charakter úsmevnej nadávky a dlho bude trvať kým sa to nezmení !
                Odpovedať
  •    Soichi   17.8.2010 10:14:10
    je to sice trochu mimo CR-Z ale aj tak. Existuje v nejakom produkcnom hybride nieco ako KERS cudlik co pridava vykon po stalceni? Nieco ako bolo v minulej sezone v F1. To je to co mi na hybridoch zatial chyba a este som to na niecom dostupnom nevidel.
    Odpovedať
  •    Lacospeed   16.8.2010 22:44:43
    V pohode video, pekne natocene. Ja len som zvedavy, o com budete hovorit v tom tretom videu ;-) To mi vychadza na slalom a jazdne vlastnosti na limite vsak? Co sa tyka auta, nechcem sa opakovat, ale jeho zmysel pre zakaznika mi stale ostava utajeny. (zmysel pre znacku Honda v podobe brandbuildingu je jasny) Velmi by som chcel poznat profil cieloveho zakaznika, lebo fakt nechapem, kto si to moze kupit. Za tu cenu je Clio RS, za 18 litrov Ibiza Cupra, este tu je stylove a usporne Scirocco 1.4 T, do ktoreho sa vojdu 4 ludia a ma sofistikovanejsi podvozok. Alebo Fiestu 1.6 Sport a usetrim prachy aj na druhe auto. Napada niekoho, kto si to moze kupit? ;-) Je Honda s omedzovacom na smiesnych 6500 ot. este Honda, ked aj Kia Ceed 1.6 ma vyssi litrovy vykon?
    Odpovedať
    •    MaroS TS   16.8.2010 23:19:25
      Laco, naozaj dobré pripomienky. Aj ja som zvedavý, čo bude v treťom video :) Jazda na limite to už asi moc nebude, CR-Z máme zajednané na koniec novembra :( Ale ja niečo vymyslím. Ohľadne ceny máš pravdu. Je tu veľa konvenčných áut, ktoré sú buď rýchlejšie, alebo lacnejšie. Ale toto je hybrid. Nové technológie vždy stáli viac a ľudia ich vždy kupovali. Týka sa to pc, TV/LCD/LED TV a podobne. Žiadne z tebou spomenutých áut s tebou nebude jazdiť za 6 l /100 km v meste. Možno Scirocco 1.4TSI. Ale o sofistikovanejšom podvozku by som si tak istý nebol. Na svete, aj v Európe je veľa veľa ľudí, ktorí VW Group autá nemusia a francúzom so spoľahlivosťou neveria... :)
      Odpovedať
      •    Lacospeed   16.8.2010 23:55:19
        Jasne ta spotreba v meste je fakt vynikajuca. Lenze kto da tolko penazi za tak neprakticke a pomale auto, neverim ze pocita kazdu korunu. Nehovoriac o tom, ze na mestske jazdenie su vhodnejsie auta. No ved uvidime v novembri, za kolko budes jazdit, ked tomu budes nakladat ;-) Pises: "Ale je to hybrid". To presne vystihuje fakt, ze zaplatis naviac mozno stovky plnych nadrzi benzinu vymenou za nalepku hybrid. Ale dost uz o tom, mas pravdu za technologie platis, ale väcsinou aj prinesu efekt oproti konvencnym produktom, hoci je ovela nizsi ako cenove navysenie. Hybridy urcite zmysel maju, len nie v tomto konkretnom podani Hondy CR-Z. Taky Jaguar XJ hybrid, to je pecka a dava aj zmysel.
        Odpovedať
  •    MaroS TS   16.8.2010 22:33:11
    Zvuk nie je žiadna katastrofa, ale ani vec o ktorej by sa bolo treba rozpisovať. Taká jemne športová normálka :)
    Odpovedať
  •    Števo   16.8.2010 12:36:47
    Maroš a čo zvuk motora-výfuku? Bolo to skôr tiché autíčko alebo pri akcelerácii bolo trošku počuť? Je mi jasné že to nebude burácanie V8 ale predsa len je to športiak.
    Odpovedať

Ďalšie články

Predchádzajúci článok: Isuzu VehiCROSS - PUV
Nasledujúci článok: VIDEO: Prvá jazda s Nissan Juke

Posledné články v tejto sekcii :
BMW 1M prvý kontakt
470 k BMW M3 E46 G-power kompresor
Renault Twingo Miss Sixty


Všetky práva vyhradené © 2008-2011 TopSpeed.sk magazín

TopSpeed.sk podporuje www.sportoveauta.sk

 

Technology and design by W3M s.r.o.