Lamborghini Huracán Performante, je prvým supercarom na svete, ktorý využil vo Formule 1 zakázanú technológiu F-Duct.

Performante má teda 5,2 litrový atmosférický V10, autu prekalibrovali dvojspojkovú prevodovku, upravili podvozok, auto schudlo oproti štandardnej verzii o 40 kg, no najzaujímavejšia vec je nová aerodynamika. Do predného spojlera umiestnili klapku, ktorá sa otvorí, keď Lamborghini Huracán zrýchľuje. Tým zmenšia prítlak na predok a zároveň znížia odpor vzduchu v prednej časti.

Úplnú novinku vo svete supercarov však aplikovali vzadu. Použili riešenie, ktoré nasadil McLaren na svojom monoposte F1 v roku 2010, F-Duct. To znamená, že v zadnom krídle majú štrbinu, cez ktorú pri vysokých rýchlostiach fúkajú vzduch. Tým zabezpečia, aby krídlo nastavené na optimálny prítlak v pomalých zákrutách nemalo veľký odpor vzduchu pri vysokých rýchlostiach. Ak ide auto vysokou rýchlosťou, prúd vzduchu pod prítlačným krídlom má tendenciu sa odtrhnúť a víriť. Vzduch, ktorý vychádza zo štrbiny tomuto víreniu zabráni, takže má auto menší odpor vzduchu, ako keď za krídlom vzniká vír, a tým pádom môže dosiahnuť vyšší topspeed. Vo Formule 1 po skončení sezóny 2010 F-Duct zakázali, no Lamborghini túto technológiu teraz nasadilo v Huracáne Performante.

Zdroj: carscoops.com