Segment prémiových športových sedanov strednej triedy je už teraz nabitý výbornými autami. Etalónom je samozrejme BMW 3, na päty mu šliape naozaj výborný Mercedes C, ktorý je síce viac luxusný ako športový, no nezľakne sa ani rýchlej jazdy. Iba nedávno prišlo na trh nové Audi A4, ktoré je ďaleko lepšie ako kedykoľvek pred tým. Nesmieme zabúdať ani na Angličanov, ktorým sa Jaguarom XE podarilo v jazdeckom zážitku prekonať aj BMW. Samozrejme je tu ešte Lexus IS a tak trochu v úzadí aj keď nie celkom zaslúžene aj Volvo S60. Švédi navyše v najbližších rokoch predstavia novú generáciu Volva S60, ktorá bude kráčať v šľapajach mega úspešných typov XC90 a S90. No a do tejto triedy, kde sa to hemží naozaj skvelými autami, sa chystá vstúpiť aj nová prémiová značka Genesis. Už budúci rok predstaví typ G70, ktorý má znova prepisovať rebríček najlepších v triede. Ako bude vyzerať naznačila automobilka hybridným konceptom na autosalóne v New Yorku.

Hybridný koncept od Genesisu má 245 koní, 353 Nm, 8-stupňovú automatickú prevodovku a pohon zadných kolies. Dáva nám celkom jasnú predstavu, ako bude budúci rok vyzerať typ G70, ktorý má poraziť BMW 3 jeho vlastnými zbraňami.

Obrovské výduchy za prednými kolesami, široké blatníky a úzke svetlá dávajú konceptu extrémne dynamický vzhľad.

Štúdia New York Concept pokračuje v dizajnovom jazyku značky, ktorý ma stelesňovať atletickú eleganciu a ktorý nesie už typ G90. Dizajnérsky tím sa pri koncepte inšpiroval produktmi, ktoré stelesňujú luxusný životný štýl a tiež prvými úspechmi a pokrokom novej značky Genesis. Prednej časti dominuje obrovská maska chladiča a kontrastné veľmi úzke predné svetlá. Tie dodávajú autu naozaj dynamický vzhľad. Ten pokračuje aj z boku auta, vďaka nízkej a pomaly sa zvažujúcej línii strechy. Zaujme však aj umiestnenie kľučiek dverí v spodnej línii okien tak, aby nerušili aerodynamickú čistotu boku auta. Proporcie s krátkym predným previsom a dlhým zadným dávajú tušiť umiestnenie motora čo najviac za prednou nápravou a tým pádom výborné vyváženie. Veľmi dynamicky je tvarovaná aj zadná časť s úzkymi svetlami, ktoré nadväzujú na tie predné a štyrmi koncovkami výfuku. Priamo zozadu auto vyzerá ako kupé s poriadne širokými blatníkmi.

Proporcie auta a previsy naznačujú veľmi dobré vyváženie.

Vo vnútri koncept ponúkne priestor na zážitok z jazdy štyrom pasažierom. Každý z nich má svoje samostatné športové sedadlo. Dominantným prvkom prístrojovej dosky je jednoznačne 21" displej s rozlíšením 4K, kombinovaný s klasickým analógovým ukazovateľom pred vodičom. Okrem dotykového ovládania môže vodič ovládať informačný systém aj touchpadom na stredovom tuneli, alebo gestami prehadzovať obsah z jedného miesta obrazovky na iné. Veľmi netradičný je aj volant s otvoreným vencom a skosením hore aj dolu.

 

Automobilka zatiaľ neprezradila veľa informácií a technike, ktorú koncept ukrýva pod karosériou a ktorú ponesie aj budúci typ G70. Vieme však, že štúdie poháňa hybridná sústava 2,0 litrového benzínového motora GDi a elektromotora. Spolu produkuje výkon 180 kW (245 k) a krútiaci moment 353 Nm. Hnaciu sústavu ešte dopĺňa 8-stupňová automatická prevodovka, cez ktorú ide krútiaci moment na zadné kolesá.

Zdroj: tlačová správa