IONIQ chce byť ekologický nielen systémom pohonu, ale aj použitými materiálmi. Preto sú napríklad vnútorné obklady dverí vyrobené z recyklovaného plastu kombinovaného s drevenými pilinami a vulkanickým kameňom. Na výrobu čalúnenia stropu a kobercov na podlahe vývojári použili okrem iného surový materiál extrahovaný z cukrovej trstiny.

Jednotlivé verzie IONIQu sa budú líšiť nielen systémom pohonu, ale aj tvarom diskov kolies.

Hyundai nám už IONIQ trochu načrtol, keď predstavil konštrukciu karosérie a pohonnú sústavu hybridného modelu. Už vieme, že pod kapotou hybridného modelu bude pracovať kombinácia benzínového motora 1,6 GDI konštrukčného radu Kappa a elektromotora. Spomínaný spaľovací motor s priamym vstrekovaním paliva automobilka vyvinula špeciálne pre hybridné aplikácie. Vodičovi poskytne 77 kW (105 k) pri 5 700 ot/min a maximálny krútiaci moment 147 Nm pri 4 000 ot/min. Asistuje mu synchrónny elektromotor s permanentnými magnetmi. Jeho výkon je 32 kW (43,5 k), maximálny krútiaci moment je 170 Nm dostupných takmer okamžite. Kombinovaný výkon sústavy je teda 103,6 kW (141 k) pri 5 700 ot/min. Maximálny krútiaci moment je 265 Nm na prvý prevodový stupeň a 235 Nm na druhý až šiesty prevodový stupeň. Ten smeruje cez 6-stupňovú dvojspojkovú prevodovku na predné kolesá. Prevodovka, ako sa na dnešnú dobu patrí, ponúkne vodičovi dva režimy, Sport a Eco. V závislosti od režimu potom mení otáčky motora, pri ktorých bude radiť. Na zásobovanie elektromotora energiou si IONIQ vozí lítiovo-iónovú polymérovú trakčnú akumulátorovú batériu. Je umiestnená pod zadnými sedadlami, aby nezmenšovala batožinový priestor a znížila ťažisko auta. Mimochodom, vodič môže jazdiť na čisto elektrický pohon do rýchlosti 120 km/h. Teda ak má dostatočne nabitú batériu, ktorú systém dobíja rekuperáciou energie pri spomaľovaní vozidla.

IONIQ má koeficient aerodynamického odporu iba 0,24

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Manažéri Hyundaiu sa rozhodli, že automobilka neprinesie všetky tri verzie naraz. Ako prvý pôjde do predaja hybrid a neskôr ho budú nasledovať ostatné dve verzie. Okrem pohonného ústrojenstva sa budú líšiť aj v detailoch, ako dizajn diskov kolies. IONIQ pritom jazdí na 15, alebo 17 palcových kolesách s pneumatikami s nízkym valivým odporom od Michelinu. K lepšej efektivite prispieva aj aerodynamická karoséria s koeficientom odporu iba 0,24, čo je najlepšia hodnota v triede. K tejto hodnote IONIQu pomohli aj vzduchové bariéry predných kolies, externá aktívna aerodynamická klapka, zadný spojler a difúzor, aerodynamické nadstavce prahov, kryt spodnej časti podlahy a uzavretý dizajn diskov kolies. Okrem aerodynamiky má dobrej spotrebe a jazdným vlastnostiam pomôcť aj hmotnosť. Jej výslednú hodnotu síce zatiaľ nepoznáme, no konštruktéri odľahčovali čo mohli, aby vyvážili batérie. Aj preto sú predná kapota a piate dvere vyrobené z hliníka, čo prinieslo úsporu 12,6 kg oproti oceľovým komponentom. Rovnako priniesli úsporu aj spodné ramená prednej nápravy z hliníka a komponenty z rovnakého materiálu na viacprvkovej zadnej náprave s dvoma spodnými ramenami. Vývojári ju vyčíslili na 11,7 kg.

Vodič IONIQu môže jazdiť na čisto elektrický pohon do rýchlosti 120 km/h. Teda ak má dostatočne nabitú batériu, ktorú systém dobíja rekuperáciou energie pri spomaľovaní vozidla.

Ekológia sa zohľadňovala aj pri výbere materiálov

IONIQ však chce byť ekologický nielen systémom pohonu, ale aj použitými materiálmi. Preto sú napríklad vnútorné obklady dverí vyrobené z recyklovaného plastu kombinovaného s drevenými pilinami a vulkanickým kameňom. Bonusom potom je, že pri rovnakej vzhľadovej kvalite a akustických tlmiacich vlastnostiach je hmotnosť tohto materiálu o 20% nižšia, ako v prípade bežne používaných materiálov. No obklady dverí nie sú jedinými dielmi z netradičného materiálu. Na výrobu čalúnenia stropu a kobercov na podlahe vývojári použili okrem iného surový materiál extrahovaný z cukrovej trstiny. Okrem ľahšej recyklácie prispieva aj k zlepšeniu kvality vzduchu v kabíne. Ekologický je dokonca aj lak karosérie, ktorý využíva výťažok zo sójového oleja na vytvorenie metalických farieb. 

Efektivita je témou číslo jedna aj v interiéri. Príkladom je klimatizácia, ktorá má aj energeticky úsporný režim. Ten zvyšuje jej účinnosť maximálnym využitím vnútorného vzduchu pri klimatizovaní, alebo chladení. Okrem toho si môže vodič prepnúť dvojzónovú klimatizáciu do režimu iba pre vodiča, čím sa opäť znižuje spotreba energie. Huyndai navyše rozmaznáva svojich pasažierov aj vyhrievanými prednými, ale aj zadnými sedadlami. IONIQ však kráča s dobou aj v prevedení prístrojovej dosky. Namiesto klasických budíkov má totiž 7 palcový TFT displej s rozlíšením 1280 x 720 pixelov. vodič sa z neho dozvie údaje rýchlomeru, úroveň nabitia batérie, množstvo paliva, či momentálny režim pohonu. Samozrejmosťou je aj veľmi dobrá konektivita, čo zabezpečujú systémy Apple CarPlay a Android Auto. Svoj mobil si navyše budete môcť v IONIQu bezdrôtovo dobiť v špeciálnej odkladacej priehradke. Posádku bude samozrejme chrániť aj mnoho bezpečnostných systémov, ktoré by mali pomôcť zabrániť nehode. IONIQ tak bude vybavený napríklad systémom autonómneho brzdenia (Autonomous Emergency Brake), systémom udržania v jazdnom pruhu (Lane Keeping Assist System), systém varovania pred opustením jazdného pruhu (Lane Departure Warning System), monitorovanie mŕtveho uhla s funkciou upozornenia na auto prichádzajúce zo strany za autom, pri cúvaní z parkovacieho miesta (Rear Cross Traffic Alert). Samozrejmosťou bude 7 airbagov, vrátane kolenného airbagu vodiča. K dispozícii bude aj adaptívny tempomat, ktorý Kórejci nazvali Smart Cruise Control a funguje v rýchlostiach nad 10 km/h. IONIQ hybrid príde do predajní už tento rok.

Klasické budíky v IONIQu nenájdete. Ich funkciu nahradí 7" TFT displej

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov