Až 53%  karosérie IONIQu vyrobili v Hyundai z vysokopevnostnej ocele. Naopak prvky, ktoré neprenášajú takmer žiadnu záťaž, ako kapota, či piate dvere, navrhli konštruktéri z hliníka.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Väčšina auta je z vysokopevnostnej ocele

A tak sme sa, okrem toho ako vyzerá novinka zozadu, dozvedeli aj niečo o štruktúre samonosnej karosérie a pohonnej sústave hybridného modelu. Karosériu vývojári navrhli tak, aby bola čo najtuhšia, no zároveň ľahká. Až 53% preto vyrobili z vysokopevnostnej ocele. Naopak prvky, ktoré neprenášajú takmer žiadnu záťaž, ako kapota, či piate dvere, navrhli z hliníka. Spočítali pritom, že iba na dvoch spomínaných prvkoch ušetrili 12,6 kg oproti rovnakým dielom z ocele. Navyše sa snažili posunúť ťažisko čo najnižšie, čomu pomohlo nielen umiestnenie batérií, ale aj samotná konštrukcia karosérie. Ťažisko IONIQu je teda vo výške 535 mm. Hliník však konštruktéri nepoužili iba na diely karosérie. Sú z neho totiž odliate aj diely podvozku, ako napríklad predné ramená. Mimochodom, v Hyundai si očividne dali záležať aj na jazdných vlastnostiach novinky. Okrem nízkeho ťažiska k nim určite prispeje aj zadná náprava typu multi-link s dvojitými spodnými ramenami. Ako sa im to podarilo uvidíme až pri reálnej jazde, no auto má dobré predpoklady.

Vodič hybridného IONIQu bude mať k dispozícii 77 kW (105 k) zo spaľovacieho motora 1,6 Kappa GDI a 32 kW (43,5 k) z elektromotora. Prenos výkonu na kolesá zabezpečí 6-stupňová dvojspojková prevodovka DCT.

Hybridný model bude mať pod kapotou nový motor objemu 1,6 litra Kappa GDI. Výrobca o tomto motore tvrdí, že má najväčšiu tepelnú účinnosť na trhu. Dosahuje až 40%. Pomohlo tomu aj optimalizované chladenie a vysokotlakové priame vstrekovanie, ktoré pracuje s tlakom 200 barov. Spaľovací motor je priamo spojený s elektromotorom s permanentným magnetom. Ten má účinnosť až 95% a je napájaný z lítium-ionovej polymérovej batérie umiestnenej pred zadnou nápravou. Vodič hybridného IONIQu bude mať k dispozícii 77 kW (105 k) zo spaľovacieho motora a 32 kW (43,5 k) z elektromotora. Prenos výkonu na kolesá zabezpečí 6-stupňová dvojspojková prevodovka DCT. Na odhalenie dynamických parametrov a spotreby si však budeme musieť ešte chvíľu počkať. Rovnako ako na výkonové a technické parametre ďalších dvoch verzií, pričom verím, že mnohých z vás zaujíma práve dojazd a rýchlosť nabíjania elektrickej verzie. Prekoná Hyundai IONIQ dojazd elektrickej Kie Soul, ktorý je, pre vyznávačov spaľovacích motorov, zatiaľ stále slabých 200 km? Dozvieme sa to už čoskoro.