Hyundai road 2021

Nová veľkolepá misia Hyundai sa volá Road to 2021.

Hyundai road 2021

Súčasťou novej stratégie je veľká modelová ofenzíva. Hyundai chce do roku 2021 predstaviť až 30 nových áut. Z toho 14 má byť tzv. zelených.

Hyundai už predáva autá aj priamo cez internet

"Aby sme sa mohli stať ázijskou značkou č. 1 v Európe, definovali sme si 4 základné kamene založené na potrebách a očakávaniach našich zákazníkov." - Thomas Schmid - šéf Hyundai Motor Europe. "Našim cieľom je demokratizovať nové technológie a vďaka nim urobiť životy našich klientov jednoduchšie v každej oblasti. Už teraz sme najlepšou automobilovou značkou v oblasti klientskej spokojnosti, rovnako tak v predaji aj servise v EÚ. Progresivitu a inovátorstvo v niektorých oblastiach ukazujú už teraz. Napríklad tým, že po Tesla Motors sú druhou značkou ochotnou predávať nové autá priamo cez internet. Pri tejto inovácii Tesla Motors naráža na domácom trhu v USA v jednotlivých štátoch na viaceré komplikácie, súdne spory a dokonca zákazy predaja. No zdá sa, že aj keď sa to tradičným predajcom a distributérom áut neveľmi páči, toto bude jedna z ciest blízkej budúcnosti.

Hyundai road 2021

Aj keď neviem, z akého prieskumu toto zistenie vychádza, zástupcovia značky tvrdia, že Hyundai je už teraz najlepší v oblasti klientskej spokojnosti v oblasti predaja a servisovania.

Hyundai road 2021

Inovátorstvo sa značke v žiadnom prípade nedá uprieť. Hyundai je po Tesle druhou automobilkou, ktorá predáva svoje autá priamo cez internet. Kórejci doposiaľ takto predali necelé dve stovky a veria že to ešte zásadne porastie.

Stratégia Road to 2021 má 4 základné kamene

Jedným zo základných kameňov misie sú takzvané typy i. V Európe sa z typov i10, i20, i30 a i40 predá až 55 % produkcie. Aktuálna i30 II. generácie prináša mnohé nové technológie v oblasti bezpečnosti a konektivity širokým masám. Podľa EuroNCAP je i30 v testovaní bezpečnosti prvé auto, ktoré získalo 5 hviezdičiek v podľa medzičasom znova sprísnených kritérií.

Ďalším zo základov je mobilita budúcnosti, teda orientácia na technológie a inovatívny prístup, vďaka ktorému môže byť značka pred konkurenciou. Hyundai Motors chce byť značkou, ktorá ponúkne najširšiu paletu hnacích agregátov. Tu nehovoríme len o spaľovacích motoroch, ale aj o hybridoch, elektromobiloch a palivových článkoch. V tejto súvislosti chce Hyundai priniesť na trh 14 nových eco modelov. Z nich 5 hybridov, 4 plug-in hybridy, 4 elektroautá a auto na palivové články. Okrem toho bude firma investovať do vývoja autonómnej jazdy, iniciatív zdieľania áut a prepojenia medzi autami.

Hyundai road 2021

O zdieľaní áut doposiaľ hovoria skôr nové spoločnosti, rôzne malé firmy, alebo požičovne. Viacero veľkých značiek síce s myšlienkou súhlasí, no v tomto novom biznise ešte služby priamo neponúka. Hyundai k nim chce patriť tiež a tvrdí, že do r2021 ako prvý pripraví program zdieľania áut.

Samozrejme, nesmú chýbať SUVéčka! Najrýchlejšie rastúci segment áut s dôrazom na prémiovú kvalitu nemôže pri svojej misii obísť ani Hyundai. V opačnom prípade by bola misia 2021 od začiatku neúspešná. S SUV začali ešte v roku 2001 predstavením typu Santa Fe. Odvtedy ponuka SUV narástla, no hlavne získala kredit a dobrú povesť. A to tiež znamená nezanedbateľný podiel na trhu, až 1,4 milióna predaných SUV. Najsilnejším z nich je Tuscon, ktorého za 2 roky kúpilo viac než 250 000 ľudí. Po úspešnom C-SUV prichádza menší typ Kona v kategórii B-SUV. Tá sa budúci rok objaví aj ako elektromobil.

Štvrtým základným kameňom úspechu značky je výkon a emócia. To znamená divízia Hyundai N a motoršportové aktivity. V roku 2014 založili WRC tím a tento rok prichádza prvý skutočný športiak ladený na viac než 10 okruhoch sveta. Model i30 N má byt len začiatok... :)