Niektorí inžinieri mali obavy z toho, že niekto môže počas používania Autopilota zomrieť. Elon Musk sa však riadil heslom: „Nenechaj obavy spomaliť napredovanie“.

Eric Meadows je jeden z inžinierov, ktorý testoval a vyvíjal Autopilot. V polovici roka 2015 ho zastavila polícia s podozrením, že je opitý. V skutočnosti len testoval Autopilot. Systém nezvládal prudšie zákruty okolo mesta Los Angeles. Meadows priznal, že s autom tlačil na pílu, ale dobre vedel, že presne to isté budú robiť zákazníci. Predchádzajúca skúsenosť v ňom zanechala obavy, že niekto pri využívaní systému zomrie. Podľa Muska boli údajne niektorí inžinieri až príliš opatrní. Podobný prístup brzdil uvedenie Autopilota na trh a to šéf spoločnosti nechcel, snažil sa o úplný opak. Ďalšie informácie hovoria o tom, že pôvodne chcel, aby počas toho, ako je aktivovaný Autopilot, bolo možné sledovanie filmov na stredovej konzole. Ostatní členovia vedenia však nakoniec Muska presvedčili, že to nie je práve najlepší nápad.

Autopilot nie je plne autonómny systém

Problémom Autopilota je už samotný názov, ktorý vzbudzuje pocit, že auto dokáže šoférovať samo. Tesla to síce dokáže, ale iba v určitých podmienkach. V máji tohto roku napríklad senzory Autopilota nezaznamenali biely náves, ktorý krížil cestu a skončilo to smrteľnou nehodou. Vodič s najväčšou pravdepodobnosťou nevenoval pozornosť premávke a počas jazdy sledoval film na prenosnom DVD prehrávači. Tesla napriek tomu tvrdí, že vodiči s touto technológiou na palube sú vo väčšom bezpečí ako bez nej.



Zdroj: carscoops