Vo vývojových strediskách JLR vo Whitley a Gaydone teda postavili novú rodinu motorov s modulárnou architektúrou, objemovo podobnou tej, ktorú používa BMW v pohonných jednotkách poháňajúcich tretiu generáciu MINI, či BMW 2 Active Tourer. Aj v prípade Jaguáru má jeden valec objem 500 cm3. Motory Ingenium majú hliníkové bloky pre vznetové aj zážihové alternatívy. V oboch prípadoch majú navyše zhodný zdvih, vŕtanie a dokonca aj rozstup valcov. Automobilka tak môže celkom ľahko prejsť na výrobu menších alebo väčších motorov. Zatiaľ sú ohlásené naftové aj benzínové 4-valce. V duchu súčasných trendov budú všetky motory rodiny Ingenium prepĺňané.

Nové motory Ingenium sú v niektorých prípadoch až o 80 kg ľahšie ako porovnateľné súčasné motory.

Konštruktéri sa pri návrhu koncepcie motorov Ingenium snažili dosiahnuť nižšie trenie a samozrejme aj vyšší výkon a kultivovanejší prejav. Preto použili na vačkovom hriadeli valivé ložiská namiesto klzných. Pre zvýšenie efektivity použili počítačom riadené variabilné vodné aj olejové čerpadlo. Hlavným benefitom by mala byť úspora energie a efektívnejšia regulácia pri rozdielnom zaťažení motora. Zaujímavosťou je vyosenie kľukového hriadeľa 12mm mimo stredu bloku motora. Dokonca sa im, pri niektorých verziách, podarilo dosiahnuť úsporu hmotnosti až 80 kg.

„Motory Ingenium sa nám podarilo takto navrhnúť preto, lebo sme mali vzácnu príležitosť začať od samých základov. Neboli sme viazaní žiadnymi obvyklými obmedzeniami, ktoré by nás nútili robiť kompromisy, pretože sme nemali žiadne existujúce výrobné stroje, ktoré by nám diktovali konštrukčné parametre, žiadnu existujúcu architektúru, ktorej by sme sa museli držať, ani žiadnu továreň, ktorú by bolo nutné modifikovať,“ povedal Ron Lee, riaditeľ oddelelnia konštrukcie pohonných sústav Jaguar Land Rover.

Samozrejmou podmienkou bola možnosť použitia s rôznymi koncepciami pohonu a tiež v kombinácii s elektromotorom, pre budúce hybridné verzie. Prvým typom, v ktorom sa predstaví nový motor z rodiny Ingenium, bude chystaný konkurent pre BMW 3, Jaguar  XE. Automobilka ho predstaví 8. septembra a pod jeho kapotu ohlásila najskôr 2.0 litrový turbodiesel s označením AJ200D. Sériovú výrobu motorov Ingenium spustí JLR začiatkom roka 2015  v novej továrni pri Wolverhamptone vo Veľkej Británii.

Zdroj: Tlačová správa

Prečítajte si aj, čo bude mať pod kapotou nové Volvo XC90.