Rozloženie pedálov je priam ideálne na medziplyny. Techniku päta-špička zvládne v Corse OPC aj „cvičená opica“.
Prvá jazda Opel Corsa OPC

S paketom Performance a 18" diskami je Corsa OPC príliš tvrdá pre bežné cesty v Česku aj na Slovensku.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Keďže som sa s novou Corsou krátko zviezol, podelím sa s prvými informáciami a dojmami. Prvý dojem, ktorý nadobudnete po pár metroch jazdy je, že auto je tvrdé. Nie len tvrdšie, ono je fakt tvrdé (skúšal som verziu s príplatkovým paketom Performance, ktorý zahŕňa samosvor, 18“ disky, väčšie brzdy a tuhší podvozok). Nemám problém s tvrdými a tuhými podvozkami, no toto je extrém. Po prejazde neudržiavaného priecestia máte nutkanie skontrolovať, či máte plomby v zuboch na pôvodných miestach. Opel sa pritom chváli tlmičmi s tlmiacou charakteristikou závislou od frekvencie kolesa (FSD). Páni z oddelenia OPC spolupracovali na podvozku s firmou Koni. Tlmiče s technológiou FSD by mali poskytovať výborný komfort a zároveň výborné držanie stopy. Druhú časť splňajú, prvú nie. Kupuje si však niekto malý ostrý hot-hatch s vidinou komfortu? To ťažko. Tieto autá sú vždy otázkou kompromisov a toho, ako veľmi ste ochotní "trpieť". :)

Čo má pod kapotou? 

Opel Corsa OPC má pod kapotou prepĺňaný 1,6-litrový motor s výkonom 152 kW (207 koní). Maximálny výkon dosahuje Corsa pri 5 800 ot. zmysel ju má točiť až niekde k 6 500 ot. Malý motor doluje zo svojho objemu 245 Nm v nádhernom rozsahu 1 900 – 5 800 ot. Funkcia overboost ponúka krátkodobo až 280 Nm. Na to, že ide o turbomotor, do otáčok sa vrhá s odhodlaním. Samozrejme cítite, že pod kapotou pracuje turbo, odozva plynu v stredných a vysokých otáčkach je však výborná. Rozloženie pedálov je priam ideálne na medziplyny. Techniku päta-špička zvládne v Corse OPC aj „cvičená opica“.
 

Opel Corsa OPC má pohotovostnú hmotnosť na úrovni 1 218 kg. V kombinácii so slušným výkonom pokorí stovku za 6,8 sekundy. Maximálna rýchlosť atakuje hodnotu 230 km/h.

Prvá jazda Opel Corsa OPC

Motor 1,6 Turbo má 152 kW (207 koní) pri 5 800 ot. Točiť sa bez problémov dá k 6500 ot.

Riadenie je presné, ale k zameraniu vozidla by bodla trocha väčšia spätná väzba od predných kolies. Riadenie nie je úplne mŕtve, ale mohlo by to byť lepšie. S výhradami sa musím vyjadriť aj k hlavici radiacej páky. Je jednoducho príliš veľká a jej „hranaté tvary“ nesadnú do ruky. Samotné radenie prevodových stupňov je úplne bez problémov, pomohli by možno o máličko kratšie dráhy. Presnosť aj chod páky je však príkladný. Pochváliť musím tiež hravý zadok, ktorý po ubratí plynu poslušne uťahuje stopu. A ako som písal už vyššie, Opel dôveruje vodičom a dovolí im vypnúť stabilizačný systém úplne, nie len akože...

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov
Prvá jazda Opel Corsa OPC

Corsa poteší výbornými sedačkami od Recara

Corse OPC hovorím jednoznačné áno, ale bez 18“ diskov a tvrdého podvozku. Opel by mohol ponúkať samosvor aj ako samostatnú príplatkovú položku. Menšie 17“ disky a poddajnejší podvozok by totiž na našich cestách fungovali lepšie. Pokiaľ teda nie ste ochotní obetovať komfort za pár desatiniek na okruhu k dobru. Na okruhu s dobrým povrchom totiž musí balík Performance fungovať perfektne. Corsa OPC je vodičské auto bez kompromisov v oblasti komfortu. Opel sa nebojí robiť veci „po starom“ a stále ponúka hot-hatch s manuálom, samosvorom a plne vypínateľnou stabilizáciou. A za to im tlieskam!


Za Opel Corsa OPC zaplatíte len 17 990 €. Pokiaľ chcete balík Performacne, prichystajte si ďalších 2 200 €. V oboch prípadoch je to skvelá cena za to ako potentné autíčko dostanete.