Schválením limitov dala Kalifornia najavo, čo si myslí o Trumpovom prístupe k životnému prostrediu. Automobilky sa totiž znovu pokúšajú zmeniť emisné štandardy pre roky 2022 – 2025.

Štát Kalifornia sa však rozhodol proti zmene emisných limitov ostro vystúpiť. V piatok schválila agentúra CARB (California Air Resources Board) prísne emisné limity na roky 2022 - 2025, ktoré navrhla predchádzajúca vláda. Podľa nich by mala byť priemerná spotreba osobných áut v roku 2025 na úrovni 4,7 litra (50 MPG). Pokiaľ bude priemerná spotreba flotily vyššia, automobilky budú platiť pokutu za každé jedno predané auto. Tá je vo výške 5,50 $ za odchýlku 0,1 MPG od štandardu. Jednotlivé autá teda nemusia dosiahnuť spotrebu 4,7 litra. Priemer celej flotily však áno. Toto sa nedá dosiahnuť inak, než masívnym nasadením hybridov, plug-in hybridov a elektromobilov. Podľa odhadov amerických a kalifornských regulátorov nové prísne pravidlá zvýšia priemernú cenu auta o 1000 dolárov. Automobilky uviedli, že nemali dostatok času si túto štúdiu overiť.

Kalifornia schválila prísne limity na roky 2022-2025

Cieľom Kalifornie je 15 % podiel elektrifikovaných áut v roku 2025.

Schválením limitov dala Kalifornia najavo, čo si myslí o Trumpovom prístupe k životnému prostrediu. Automobilky sa totiž znovu pokúšajú zmeniť emisné štandardy pre roky 2022 – 2025. Federálna agentúra pre životné prostredie EPA (Environmental Protection Agency) nedávno uviedla, že bude štandardy prehodnocovať na základe podnetu od výrobcov.

Predstaviteľom EPA sa nepáči, že CARB pristupuje k tejto problematike individuálne. Je to logické, pretože kalifornské limity stanovené agentúrou CARB preberá ďalších deväť štátov USA (spolu tvoria 30 % amerického automobilového trhu). Ak sa teda EPA rozhodne limity pre roky 2022 – 2025 upraviť, tak pôjde s Kaliforniou do sporu. EPA chce preveriť, či môže Kalifornia vyžadovať tvrdšie limity než zvyšok USA.

Cieľom Kalifornie je 15 % podiel elektrifikovaných áut v roku 2025. Presnejšie elektromobily na batérie alebo palivové články a plug-in hybridy. CARB bude stanovovať plány aj do roku 2030. Hovorí sa dokonca o 40 % podiele „zelených vozidiel“. Podľa mnohých odborníkov je to veľmi odvážny cieľ, ktorý sa síce dá zrealizovať, ale ekonomicky to bude veľmi náročné.

Zdroj: autonews