V spolupráci s AUTOBAZAR.EU  




MaroS TS
|

Kedy sa tu začne postihovať stáčanie kilometrov? A začne vôbec?

Stáčanie kilometrov jazdeným autám na Slovensku prerástol na doslova nový druh motoršportu! Časy, kedy stačilo pretočiť klasický mechanický tachometer vŕtačkou sú už dve desaťročia fuč! Dnes to musí urobiť niekto, kto sa vyzná v elektronike. Zasvätení túto úpravu ľudovo volajú PEXESO. Kontakty na majstrov schopných zmeniť údaj najazdených kilometrov sa donedávna šírili medzi ľuďmi z brandže hlavne ústnym, či smskovým podaním. Neviem ako teraz, ale ešte pred 2-3 rokmi platilo, že majstri pexesa sa špecializovali na jednotlivé značky. Niekto vedel spraviť francúzov, iní nemcov a podobne...



 

Medzičasom je na Slovensku viacero firiem, ktoré túto "úpravu" nepriamo verejne ponúkajú. Postihu sa neboja, nemajú akého. Navyše, ako na svojej webstránke uvádza napríklad spoločnosť MM RACING, tachometer nie je štátom ciachované meradlo, čo znamená, že zásahy doň nie sú stíhateľné. Preto jediné, čo by ich malo hrýzť je svedomie. Ale to by rovnako malo hrýzť svedomie výrobcov tabaku, či alkoholu za to, že ľuďom škodia na zdraví.


Zachytil som hlasy, ktoré tvrdia, že na Slovensku má stočené kilometre každé druhé jazdené auto určené na predaj!


Nechápte ma zle! Stáčanie tachometrov v žiadnom prípade neschvaľujem a som zato, aby sa táto činnosť mohla stíhať. Zachytil som totiž hlasy, ktoré mi tvrdili, že na slovensku má stočený tachometer každé druhé predávané jazdené auto! Možno je to pravda, možno trošku prehnané tvrdenie, ale skvelo dokresľuje závažnosť situácie. Je totiž jasné, že tu sa nebavíme o stovkách, či tisíckach "utajených" kilometrov. To by totiž nikam neviedlo. Ak sa už autu pred predajom siaha na stav tachometra, stáčať sa začína na 25 000 a viac tisíc kilometrov. Tisícky a stovky km sa vôbec neriešia, tie sa píšu náhodne. Nie je vôbec výnimkou, že pexeso autu schová aj vyše 100 000 km!



Celé je to začarovaný kruh, ktorý vznikol celkom spontánne. Predstavte si, že svoje auto máte naozaj radi. Staráte sa oň presne tak, alebo dokonca lepšie, než káže výrobca. Vďaka tomu aj po 7 - 10 rokoch vyzerá až neuveriteľne dobre. Predsta len rad príde moment, keď ho musíte predať. Jeho vek vám málokto uverí. Nik nie je ochotný zaplatiť sumu, na ktorú si auto ceníte. Aké máte možnosti? Splynúť s davom. Nechať auto omladnúť, aby ste zaň naozaj dostali toľko, koľko je podľa stavu hodné. Hľadáte spôsob, ako mu stočiť km. Žiadne iné opotrebenie na aute totiž pre vašu pedantnosť nenesie známky mnoho najazdených kilometrov. Nakoniec prídete na spôsob, ako to urobiť, auto "omladne" a hneď sú všetci spokojní. Zrazu nie je problém auto predať za cenu adekvátnu stavu. Samozrejme, nedá vám to.


Ak sa už autu pred predajom siaha na stav tachometra, stáčať sa začína na 25 000 a viac km. Tisícky a stovky sa vôbec neriešia, tie sa píšu náhodne. Nie je vôbec výnimkou, že pexeso autu schová aj vyše 100 000 km!



Pochválite sa kamošovi. Kamoš má tiež staré auto a rád by ho predal. Pozorný však nie je ani len k žene a deťom, nie to ešte k autu... Kiláky si však dá stiahnuť tiež. Predsa takto za 15 min. vybabre s celým svetom, nie? Všetko sa podarí a v krčme o tomto kúsku po pár pivkách vedia všetci, aj tí, ktorí nemajú vodičák! A domino padá a padá... V priebehu pár rokov pexeso prerástlo do gigantických rozmerov. A dnes trpia aj tí, ktorí s tým kedysi začali. Tiež sú vysvetavení rizku kúpy "omladeného" auta, pretože je prakticky nemožné zistiť jeho skutočne najazdené km. Tento problém však nie je len na Slovensku. Niektoré krajiny už tento zásah vnímajú ako trestný čin. A to je už silná, ale adekvátna káva.



Situácia je ostatných pár rokov natoľko zlá, až sa partia pánov rozhodla s tým konečne čosi urobiť! Založili občianske združenie SOVA - Spolok na ochranu vlastníkov automobilov. Počas tohto leta uskutočnili prieskum a majú aj nasledovné oficiálne stanovisko - uvádzam s drobnými úpravami v prakticky v plnom znení:

Na slovenskom webe podnikavci verejne ponúkajú úpravy tachometrov podľa priania zákazníkov

SOVA objavila na viac ako 20 firiem ponúkajúcich úpravy tachometrov

Podľa čerstvého prieskumu Spolku na ochranu vlastníkov automobilov - SOVA existuje na slovenskom internete najmenej 21 firiem, ktoré verejne ponúkajú úpravy stavu tachometrov. To dokazuje, že legislatíva na Slovensku sa nedokáže s týmto problémom skutočne vysporiadať.

„Z toho, koľko firiem úplne bez okolkov ponúka na internete službu nastavenia tachometra, často dokonca aj s podrobným cenníkom a zárukou, je jasne vidieť, že sa vôbec neboja postihov. A skutočne nemajú dôvod k obavám, zatiaľ totiž nie je známe, že by bol niekto za pretáčanie tachometrov podľa zákona o podvode na Slovensku stíhaný, či dokonca odsúdený!“ uviedol predseda SOVA Mgr. Július Petrus. „Len v priebehu 2 hodín sme našli prostredníctvom vyhľadávača Google 40 takýchto firiem. Potom sa skutočne nemôžeme čudovať, že tu máme tak veľký počet jazdených vozidiel s pretočeným tachometrom, keď má tento biznis úplne legálnu reklamu a následne tak iba kvitne.“ uviedol Petrus. Podľa združenia SOVA je jediným riešením jasná kriminalizácia pretáčania tachometrov ako v Belgicku, Nemecku, či USA. „V týchto krajinách je trestné nielen tachometer pretáčať, ale tiež ponúkať túto službu, či programy a prístroje, ktoré to umožňujú. V tejto situácii už tak nie je potrebné dokazovať úmysel podviesť kupujúceho. Stačí dokázať, že niekto tachometer pretočil, a nasleduje trest odňatia slobody, prípadne veľmi vysoká pokuta,“ zdôraznil Petrus. „Nechápem, že u nás takto jednoduchý zákon ešte neplatí,“ povedal.


Podľa Petrusa nejde pri pretáčaní tachometrov iba o hmotnú škodu, z dôvodu podvodného zvýšenia ceny jazdeného auta: „Pokiaľ je má automobil pretočený tachometer, vystavuje sa vodič takého vozidla veľkému riziku poškodenia zdravia, či ohrozenia života. Automobil a jeho dôležité diely sú totiž výrazne inak opotrebované, než by majiteľ podľa stavu tachometra predpokladal. A to by si mali uvedomiť ako predávajúci, tak aj kupujúci,“ zdôraznil. Pretáčanie tachometrov je podľa združenia SOVA skutočne veľkým problémom a preto sa snaží o jeho kriminalizáciu. „Dúfame, že teraz po nástupe novej vlády bude konečne vytvorený priestor a vôľa presadiť trestnosť pretáčania tachometrov, čo by mohlo zaviesť poriadok do celého trhu jazdeniek,“ dúfa Petrus. Viac informácií o tom, ako odhaľovať triky predajcov jazdených automobilov nájdete v príručke SOVA pre bezpečnú kúpu jazdených áut:  www.zdruzenie-sova.sk/prirucka.pdf.

Kontakt: Mgr. Július Petrus
Predseda Združenia SOVA
E-mail: info@zdruzenie-sova.sk










Vyjadrite svoj názor

Vaše meno:
Komentár:
Pred odoslaním odpovedzte na otázku:
Dodržujem rýchlosť v obci km/h (celé čislo)
  •    michal   30.1.2012 21:31:20
    autá vonku su lepšie aj pri 450000 km a to preto lebo su poctivo servisované u nás sa robí servis pod každou šopou a najhoršie je že to robia aj bazáry ako AAA a spol. Ja by som ich zatváral ako zlodejov a podvodníkov,ale kto schváli taký zákon keď polovica poslancov má v tom prsty a po voľbách to bude to isté,Fico nesiahne na peniaze svojim.
    Odpovedať
  •    sss   14.12.2011 00:11:31
    slovensky jebnuty narod si stocene kilometre ziada. lebo ked doveziete krasne zachovale auto po prvom majitelovi so servisko a ma nabehanych 250tis. km tak ho aj tak nepredate. lebo skodovkarske slovenske ,kedy kazda skodovka mala 80000km je za opicami a kazde auto musi mat 130 az 160tisic. km. pritom v nemecku je bezne,ze troj rocne auta tam maju 400000km. asi tolko. uz ked sa auto kupuje v nemecku v bazare je vatsinou stocene. lebo aj tam vedia aky sme jebnuty narod. hambim sa zato ze som slovak
    Odpovedať
  •    Storr   11.12.2011 23:24:21
    A naco by sme robili trestne stacanie tachometra, na to uz paragraf je a vola sa podvod. Len keby sa ten paragraf poriadne vyuzival. A na to je policia. Jednoduche priklady: 1) osoba A, vlastnik vozidla privezeneho z DE (bez stocenia), preda auto bazaru. V zmluve uvedie stav tachometra. Bazar stoci kilometre => umysel, bude obvineny autobazarnik 2) osoba B, preda podobne auto do bazaru (stoci vsak tacho). Bazar si musi dat pozor, aby mal na zmluve kilometre napisane => postihne sa byvaly majitel Skorej by som videl problem pri SROcke dokazat umysel. To sa vsak da vyriesit tym, ze postihnuty bude ten, co z toho mal prospech = majitel SROcky. Este upozornim, ze pri autach ide o skodu vacsinou viac ako 1000 EUR, takze je to daleko od priestupku.
    Odpovedať
  •    Marek   12.9.2011 22:32:10
    jasterica ty si moc naivný, pane bože, volant sa dá vymeniť, a aj ostatné veci, asi málo tých fabiek vidiš :-(((
    Odpovedať
  •    Jašterica   25.5.2011 13:27:27
    Kamarát robí v Nemecku taxikára - jazdí na Škoda Fabia Combi 1.9 TDi 101 koní, má najazdených 800 tisíc km a nejaké drobné ! Nedávno som ho bol navštíviť, previezol som sa v jeho aute a keď porovnám opotrebenie, však to auto vyzerá LEPŠIE ako tie všetky Fabky a Octavie, ktore vidim v autobazaroch a maju nabehane ÚDAJNE 130-200 tisic km ! Niektore maju už tak vydratý volant, že vidno to, čo je pod plastom ! A tento taxík Fabka má volant v poriadku ! Je síce trochu ošúchaný, ale vôbec nie tak, ako by ste si mysleli na aute, čo má 800 tisíc ! Len naivný a hlúpy človek si môže myslieť, že keď si niekto kúpi Fabku 1.9 tdi (kamarádova stála 18 tisíc evri nová) tak nabehá 10-15 tisíc km ročne !
    Odpovedať
    •    !!!   30.10.2011 20:36:58
      pocuj Jašterka a jak su na tom kamaratove pneumatiky po tych 800tis km?? =D
      Odpovedať
  •    Envgri   12.5.2011 15:35:15
    Jedna strana mince sú stočené kilometre a druhá-keď predávate auto so skutočnými kilometrami,čomu nik neverí. Možno tu už ktosi napísal,čo sa robí v bazároch typu aaa a podobných-kazia predaj áut slušných ľudí. Ostatne-prvý,kto by mal mať záujem,aby sa tacháče nestáčali,by mal mať výrobca auta. Tak,ako sa hrá na veľkého slušňáka s ich továrenskými imobilizérami,ktoré sú nanič. človeku je z toho zu zle,zákon neplatí a platiť nebude. Zjavne to komusi vyhovuje. Len názor. Komu-nechám na zváženie. Určite mu to stáčanie dobré meno nerobí
    Odpovedať
  •    lubo   5.4.2011 19:04:59
    prosim,neviete niekto,ako je na tom portal andy-auta.cz ,lebo by som tam chcel kupit auto.a este jedna vec.ake je narocne casovo aj financne postavit na SK znacky auto takto kupene???dakujem
    Odpovedať
  •    škoro   19.2.2011 14:33:08
    Mnohé auta majú počítadla km aj v RJ motora alebo ABS... a tie sa oklamať nedajú...napr. znača FIAT ma zápis Km v rj motora ale nemaju to všetky modeli od Fiatu stači zajst do servisu Fiat a tam vám to zistia..ci su stočene km..
    Odpovedať
  •    VOJTO   13.2.2011 17:33:43
    ...Predal som Octaviu,ktorá mala skutočných 246.000km...nieje to až také strašné na TDi motor,keď sa človek oň stará pravidelnou údržbou...každý ma však presviedčal,aby som dal"stočiť",lebo ju nepredám...kupujúci tak má aspoň predstavu o celkovom stave auta...považujem teda zmenu stavu počítadla km za trestnú!!!Určite by sa to malo uzákoniť!!!Veď týmto zásahom do vozidla je kupujúci úmyselne uvedený do omylu...odporuje to teda Obchodnému zákonu...
    Odpovedať
  •    Mizu   7.1.2011 03:44:33
    DAko pise 555 aj ja som toho nazoru ze kilometre niesu smerodatny udaj. mam to z vlastnej skusenosti a skor kupim starsie auto, ktore ma nalietane viac ako menej KM. uz len z toho dovodu ze pokial ma naozaj malo kilometrov, tak je to auto vyuzivane prevazne v meste na kratucke trasy co auto nici omnoho viac ako jazda po okreskach a dialniciach. napriklad mama predavala jedenast rocnu cordobu s 80 000 realnymi km a poviem vam to auto malo pravidelny servis dostalo vzdy co bolo treba a nikdy nebolo viac burane ako suchnute o mur (naraznik) a bolo chudatenko asi v takom stave ako ktorakolvek cordoba s 200 000km akurat nemala zosuchany volant a vysedenu sedacku ... takze si dovolim oponovat ze km niesu smerodatny udaj!
    Odpovedať
  •    Riccardo   6.11.2010 16:01:44
    Dnes som bol v bazáre pozrieť na FORD MONDEO na ktorom bolo na tacho 75 000 km. Auto v celku dobre vypadalo.Po otázke kedy sa mení motorový olej som dostal odpoveď, že raz ročne, alebo po najzdení 30 000 km. Zatiaľ nič zvláštne, resp. všetko normálne. Avšak na nálepku zo servisu FORD je poznámka motorový olej 5W 30 a ďaľšia výmena na 160 000 km. To znamená, že ten kto dal vymeniť olej ..dal ho vymeniť pri 130 000 km. Na tacho hodnota 75 000 km. Tak kde sa stratilo 55 000 km znela moja otázka smerom k predajcovi ? Odpoveď s ironickým úsmevom znela, že asi CESTOU ku nim, resp. nevie o ničom a keby aj vedel, tak to tresné nie je.! ČO na to SOI ? Načo sú platený z našich daní? Iný prípad zo včera...netýka sa áut ale zdravia ľudí. V tescu predávali kuracie mäso s baktériami SALMONELY. Medzičasom ich stiahli na podnet SOI z predaj. Dovozca vyhlásil v TV JOJ, že Salmonela nie je škodlivá na ľudí, iba na zvieratá...Bude ho niekto žalovať za šírenie poplašnej zprávy? Bude ho niekto pokutovať v hornej sadzbe sadzobníka pokút za toto ohrozenie zdravia ľudí? Nie ! Ale policajt keď vás zastaví a nemáte pásy, tak hneď žiada MAXIM výšku pokuty 66--EUR. Čiže je keď sám voči sebe chcem spôsobiť ujmu na zdravý a nemám pásy tak dostanem 66--Eurovú pokutu ale ten kto nedbalím chovaním a predajom pokazeného mäsa CHCE spôsobiť ujmu minimálne 3 000 ľuďom tak tomu sa nič nestane ! TAK O TOM JE TO CELÉ v tejto debilnej krajine.
    Odpovedať
    •    !!!   30.10.2011 20:48:14
      presne tak pokial tu nebudeme mat serioznu vladu (zrejme nikdy) tak sa nebudu ani riesit taketo docela zavazne veci.
      Odpovedať
    •    skusy   11.10.2011 07:03:01
      Ahoj, máš v podstate pravdu, ale pozri na svoj pravopis a pouvažuj nad svojim pravopisom a potom zistíš z akých jednotlivcov sa skladá celá krajina a jej charakter. Asi si často chýbal na výuke slovenského jazyka...
      Odpovedať
  •    Riccardo   19.10.2010 18:41:31
    V našej krajine nepostihujú za vraždy, lúpeže, znásilnenia, krádeže a rozkrádanie !!!! Tak prečo by mali za stáčanie KM ? A kto by to tak mal byť - ten čo to bude postihovať? Zasa len ADEPT na plné vrecká úplatkov.
    Odpovedať
  •    edusho   15.10.2010 12:53:24
    Jééé... NEJAKá čESKá SOVS OBJAVILA 500 ROKOV PO kRIšTOFOVI kOLUMBUSOVI "aMERIKU".... nECHáPEM, žE PREčO "šVÉDI" nepozrú aj na trh s autami v Nemecku, Rakúsku, alebo Taliansku... sterávil som tam minulý mesiac 4 dni s cieľom kúpy auta a vrátil som sa znechutený, pretože všetky vozidlá ktoré ma zaujali na www.mobile.de, boli v skutočnosti vybehané staré "šunky" ktoré mali taktiež stočené tachometre. O českom trhu s autami radšej ani nehovorím, pretože z ôsmych vozidiel som to isté zistil pri každom... Taktiež nehovorím o ich "trójskom koňovi", ktorý nastúpil na slovenský trh s autami s úžasnými vyhláseniami a garanciami. Takmer všetky autá sú po výkupe od klientov "vylepšené" a nie je zriedkavosťou predať auto na ktorom viazne záložné právo exekútora, alebo iného veriteľa novému majiteľovi... Nuž ale nie každý "vták" špiní do vlastného hniezda...
    Odpovedať
    •    PEPE   30.10.2010 18:29:08
      eduscho: rozdiel medzi trhom u nás, a trhom v DE, je ten, že u nás narazíš na auto so stočenými km s pravdepodobnostou rovnajúcou sa istote, kým v DE je to tak 1:10. asi si pozeral fakt staré šunky, auto ktoré bolo prezentované ako 10 ročné a tam si zistil, že má v skutočnosti 12 rokov? do nemecka sa oplatí chodit kupovat auta nie staršie ako 4-5 rokov. staršie sa už odtial neoplatí kupovat
      Odpovedať
    •    Riccardo   19.10.2010 18:46:04
      Keď si taký LUMEN, a máš také negatívne skúsenosti či s DE, alebo SE trhom, tak máš určite dôkazy a bol by si hlúpy keby si ich nevyužil vo svoj prospech. V oboch krajinách v prípade stočenia KM a dokázania skutkovej podstaty veci je min sadzba 4 roky a strata licencie predaja na vždy !!!!!!!§ TAK TO VYUŽI ROZUMNE a choď si " kúpiť" akože auto a dokáž im to... EDUSCHO ...je registrovaná značka kávy s "R" v krúžku, tak pozor na autorské práva...!
      Odpovedať
  •    Lio   29.9.2010 13:32:03
    Presne kvoli tomu si nikdy nekupim second hand auto. Tolko odrbov, kolko sa robi s ojazdenymi autami...
    Odpovedať
    •    PEPE   30.10.2010 18:18:25
      LIO: ked sa na to dívaš takto OK. ale vieš ako sa vyrábajú nové autá? ja áno, z toho mi vychádza, že nikdy si nekúpim funglovku, ale radšej počkám až makitel na nom za rok cez servis vychytá všetky chyby.
      Odpovedať
      •    Lio   2.11.2010 21:45:07
        Pepe, na to mas 5 rocnu zaruku. Za ten cas mozes vychytat chyb kolko chces a vsetky Ti zadara opravia... Samozrejme ak nekupis Ford ktory dava kratsiu zaruku ako Dacia...
        Odpovedať
        •    pite   19.1.2011 10:53:35
          cakaj,mas svoj nazor a nikto ti ho neberie,ale radsej nove v zaruke a s chybami,ako jazdene a s ojebmi
          Odpovedať
  •    Johny   10.9.2010 12:46:39
    a KM vs stav, ono samozrejme že stav je doležitý a zachovalé auto je OK, ale raz ked ma auto 350tis km tak mu zakonite budu odchádzať ložiska, semeringy, vložky budu vybehané, turbo už bude davno po repase a nie nové, čerpadla atd atd atd, takže je slušný predpoklad že take auto bude potrebovať častejší servis a investicie aj ked vyzeralo velmi zachovalé.
    Odpovedať
  •    Johny   10.9.2010 12:42:39
    Pchéééé to by bola jaká komédia keby v bazároch boli natlačené tie TDi a iné hovadiny s 350-450tis km :-D muheee to by kde parkovali a jebnutá slovač by iba doma čakal pri PC, klikala by do zblbnutia a čakala kedy nejaký psychoš by predaval TDi rv.2001 s 137tis km za 5000€ :-D :-D :-D Problém je v dopyte a v demencii kupujucich, na slovači čo ma cez 200tis km tak to už asi nieje ani auto podla nich :-) Už nieje cesty späť :-D predstavte si že doma mate Pasatíka cuker s 286tis km, zabudnite že ho predáte, nikto Vám na inzerat ani neklikne ked všetci naokolo maju 150-170tis km a pritom v skutočnosti maju dávno cez 300-400
    Odpovedať
  •    Lubos Zemba   8.9.2010 20:42:06
    Suhlasim, malo by to byt trestne a hlavne mi je luto ludi ktori setria roky na auto,potom kupia jazdenku,ktora ma nejakych 20000km a v skutocnosti 200.000km.Mala by fakt za to byt basa a hotovo,to je poskodzovanie majetku!!!
    Odpovedať
  •    555   8.9.2010 14:12:45
    Schyzofrenicky napisane. Zacina sa tym, ze napr stav vozidla je lepsi ako maju ine s tymi km a potom v zavere sa konstatuje, ze to je velke riziko poskodenia zdravia atd... To je naozaj velka kravina. Cokolvek lepsie od simpanza si dnes vezme mechanika na obhladku a pozicia tester laku. Oni tie km su posledna vec, ktora ma uz pri danom voze zaujima. Je to len udaj, ktory robi prvu selekciu pri vybere. Okrem toho stav vozidla zakonom riesi STK. Cely problem je v tom, ze ludia vnimaju km ako modlu a ked vidia nizke cislo, tak prestavaju uvazovat. Vdaka tomu plati, ze najlahsie sa zaraba na marnotratnosti a hluposti. Byt po mojom, tak nestiham zakaznikov tacho firiem, ale prave toho, kto tu sluzbu ponuka. Prave koli tomu, ze na starych vozoch je nemozne to zistit a nie jazdy ma nove BMW, ked sa ten udaj zapisuje kade tade a nie kazdy ma fabricky tester... A bol by klud. Presne ako v HU nevedeli postihovat zlodejov zeleza, tak zacali postihovat vykupcov a zrazu nebol trh. V tomto pripade by nebola ponuka a ak by k tomuto kroku pristupili aj susedne staty, pochybujem, ze by borci jazdili s autom o 2 staty dalej...
    Odpovedať
    •    MaroS TS   8.9.2010 18:16:12
      Erik, považujem ťa za dosť chytrého na to, aby si pochopil moju ilustráciu možného dôvodu začiatku sťahovania km. Ak nie, prečítaj si to radšej pomalšie znova. Je to moja fikcia, ale logiku iste má! Z väčšinou následných tvojich tvrdení súhlasím. Je mi v zásade jedno, či budú postihovať tých, ktorí si pexeso objednávajú, alebo tých, ktorí pexeso robia. Ale hlavne nech sa s tým niečo robí. Názor, že skutočné km nie sú smerodatný údaj veku a stavu auta absolútne NEBERIEM! Je jeden z hlavných a základných. Nie každý dokáže pexeso odhaliť, dokonca často ani odborníci nie...
      Odpovedať
      •    555   9.9.2010 11:14:10
        Maros, predpokladam, ze vyjadrite svoj nazor znamena, ze ho mozem vyjadrit, co som spravil a poprosim ta, aby si ho respektoval. Ak je auto v OK stave je mi naozaj jedno kolko ma km a ja si k autu nepozvem odbornika na studium km, ale na stav auta, aj ked nejake skusenosti s opravou a upravou snad uznas, ze mam. Uvediem ti niekolko priladov, preco si to myslim. Mat dialnicne km je ine ako mat mestske s kratkymi jazdami, tazne zariadenie ti tiez zmeni usudok o tom, ako bolo auto vyuzivane, pocet vrstiev laku je tiez nieco preukaznejsie, nez km, staci jedna sonda a vyhodit sviecky a vidis, co ten motor zazil atd... pokial sa najde kupec, ktory sa nevyzna a je tak lahkovazny, ze veri v km, tak narazi ako pri BMG. Ak je toto narodny sport, potom vidim jediny sposob v trestani poskytovatelov sluzieb, pretoze by bolo krasne, ak by aj objednavatelia isli sediet, ale uznas, ze kazde druhe auto by znamenalo, ze by podstatna cast pracujucej populacie prestala tvorit hruby narodny produkt a isli by sme do pekla ako Grecko.
        Odpovedať
        •    MaroS TS   9.9.2010 12:38:18
          Erik, neviem kde si našiel popud k tomu, že som ti tvoj nazor vyjadriť nedovoli, preto prvej tvojej vete nerozumiem a neviem prečo tu je. Nikde som tiež nespochybnil, že posudzovať auto podľa ostatných kritérií nie je správne, či dôkazné. Ale to neznamená, že sa tu budú stáčať kilometre ako sa komu zachce... Opakujem znova, je mi jedno, koho má legislatíva postihovať. Ale nech to nie je NIK, tak ako doposiaľ. Stáčanie km je hrubý podvod a to predsa nemožno tolerovať... alebo? To, že ty si s týmto pri kúpe auta vieš poradiť nie je zaujímavé, lebo predstavuješ drvivú menšinu kupujúcich.
          Odpovedať
          •    555   10.9.2010 19:58:25
            Pozri, mna naozaj nebavi sa s tebou dotahovat o kazde slovicko. Povazujem ta za dost chytreho na to, aby si prestal prekrucat, co napisem ak nie, precitaj si to radsej pomalsie znova. Nikde netvrdim, ze si viem poradit pri kupe auta sam, k tomu mam este vazne daleko a doslovne som napisal, ze si pozvem odbornika na stav auta. Napriek tomu, ze o fungovani auta uz asi nieco viem. Chapem, ze moj prvy odkaz zacinal provokacne, mozno az nevhodne, no zda sa mi tam byt rozpor medzi zaciatkom a koncom a stale si myslim, ze kilometre nezabijaju, neohrozuju, to robi stav vozidla a som za trestnopravnu zodpovednost pri manipulacii. Napriek tomu sa tu dotahujeme ako anglicki gentlemani v klube, kto ma lepsi styl v znehodnocovani myslienok toho druheho, hoci si v podstate veci rozumieme. Ak bol niektory z mojich komentarov nevhodny, ospravedlnujem sa a slubujem, ze sa vyvarujem podobnych do buducna a budem skutocne velmi zvazovat, kedy zareagujem.
            Odpovedať
            •    MaroS TS   10.9.2010 21:58:09
              Erik, nehnevam sa, ani ty sa dufam nemas dôvod. Nezvažuj, kedy tu zareaguješ, ale keď máš niečo k veci, vždy to napíš... Na to sme tu. Napisal som fikciu a po nej fakty. Doťahovanie skončene.
              Odpovedať
  •    Števo   8.9.2010 10:39:10
    To je dobre že sa tomuto problému na slovensku niekto venuje.Myslím si, že keby kompetentný chceli tak by s toho mohli spraviť paragraf ktorý začal platiť už v januári.Mali by si brať vzor s ostatných krajín kde je tento zákon v platnosti.A sankcie by mali začínať veelmi vysoko!
    Odpovedať
  •    Andrej   8.9.2010 10:19:56
    Veľké plus za tento článok. Držím ľuďom zo združenia SOVA palce a verím, že svoju snahu pretavia na paragraf. Veľa zdaru, portál TopSpeed.sk rád v tejto veci pomôže, koľko sa len bude dať!
    Odpovedať
    •    bla   3.1.2012 23:33:05
      je prakticky nemozne dokazat kto to vlastne km stiahol a v prvom rade sa musia kupujuci s vychodnej Europy s totoznit s tym ze tachometer je posledny ukazovatel opotrebovanosti na vozidle , servisovane vozidlo s niekolko 100tis km je omnoho lepsie ako daka bucora na ktoru majitel kaslal neservisoval fajcil v nej a inak ju drancoval , ale Slovak prve na co sa opyta je km a cena ine ho nezauima takze ja som za aby sa s tym nieco robilo ale treba naucit kupujucich co je vlastne tech.stav vozidla a podla toho nech kupuju nie podla km. Len tak mimochodom km sa nestahuje preto aby ho niekto predal drahsie ale preto aby ho vobec predal.
      Odpovedať

Ďalšie články

Predchádzajúci článok: Kalendár podujatí 2012
Nasledujúci článok: Kuriozita: Polovičné pojazdné modely klasických áut

Posledné články v tejto sekcii :
Ferrari predstavilo krokodíla, pardón monopost F2012
Takto sa rodí Mercedes SLS AMG GT3, časť 2.
Roadster Shop postavili Chevrolet pick-up (1949) od znova


Všetky práva vyhradené © 2008-2011 TopSpeed.sk magazín

TopSpeed.sk podporuje www.sportoveauta.sk

 

Technology and design by W3M s.r.o.