Novinkou je verzia s motorom V8. Veľký motor tomuto mohutnému autu určite pristane a najmä v USA môže bodovať. Kia preto ponúka 5,0 litrový celohliníkový V8 s označením Tau. Tento agregát má priame vstrekovanie benzínu GDI (Gasoline Direct Injection) a premenlivé časovanie sacích a výfukových ventilov Dual CVVT. Aj vďaka tomu poskytuje maximálny výkon 313 kW (426 koní). Menšou alternatívou k nemu je 3,8 litrový V6, ktorý Kia pomenovala Lambda. Rovnako využíva modernú techniku ako trojstupňový systém nasávania VIS (Variable Intake System), priame vstrekovanie benzínu GDI a premenlivé časovanie ventilov CVVT. Vodič má v tomto prípade k dispozícii 232 kW (315 koní). Oba motory sú štandardne spriahnuté s novou osemstupňovou automatickou prevodovkou.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Karoséria má úctyhodný rázvor 3045 mm, čo sľubuje pokojné jazdné vlastnosti a štedrý priestor pre posádku. Rozchodom kolies je 1621 mm vpredu a 1628 mm vzadu. Na oboch nápravách nájdeme päťprvkové plne nezávislé zavesenie kolies, ktoré zabezpečí pohodlnú jazdu a presné vedenie stopy. Posádku samozrejme v tejto kategórii chráni aj široká škála bezpečnostných systémov. Ako napríklad systém upozorňujúci na zozadu prichádzajúce vozidlá RCTA (Rear Cross Traffic Alert), asistent pre kontrolu opustenia jazdného pruhu LDWS (Lane Departure Warning System), alebo sledovanie slepého uhla BSD (Blind Spot Detection). Súčasťou výbavy môže byť aj adaptívny tempomat ASCC (Advanced Smart Cruise Control), ktorý udržuje bezpečný odstup od vozidla idúceho vpredu a dokáže auto zabrzdiť až do úplného zastavenia, trebárs ak vodič dobehne kolónu. Systém tiež dokáže K900 automaticky, znovu rozbehnúť ak sa vozidlo pred ním pohne vpred. K900 je prvým typom automobilky Kia, ktorý využíva vyspelý systém riadenia bezpečnosti AVSM (Advanced Vehicle Safety Management). Ten vyhodnocuje riziko zrážky a v prípade nebezpečenstva vo viacerých krokoch upozorní vodiča a v poslednom pripraví auto na zrážku.

Verzia V8 je štandardne vybavená adaptívnymi LED svetlami so 16 diódami. Vo výbave môže byť aj kamerový systém Around View Monitor. Ten využíva 4 širokouhlé kamery po obvode auta (vpredu, vzadu a v spätných zrkadlách) a poskytuje tak pohľad na bezprostredné okolie vozidla. Štandardne má K900 vo výbave predný a zadný parkovací senzor a takisto kameru na oboch koncoch vozidla.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Vo vnútri na posádku čaká kožený interiér s obložením z pravého dreva. Za príplatok môže budúci majiteľ dostať čalúnenie v koži Nappa. V najvyššej výbave VIP sa o informovanie vodiča stará okrem Head-Up displeja aj prístrojový panel v podobe TFT displeja. Od základnej verzie K900 rozmaznáva posádku audio systémom Lexicon s výkonom 900 W. Ten zahŕňa 12-kanálový digitálny zosilňovač uložený v batožinovom priestore, 17 reproduktorov vrátane stredového reproduktoru a subwooferu, integrovaného do panelu pod zadným oknom. Na obsluhu audia, navigácie a telemetrického softvéru slúži displej s uhlopriečkou 9,2“.

Vlajková loď automobilky Kia sa krok po kroku dostáva na nové trhy, no Európa si na ňu bude musieť ešte počkať.