28.01.2016

Koncept Opel GT má 145 koní a pohon zadných kolies

Opel GT sa vracia! Jeho príchod predznamenáva zaujímavý koncept, ktorý predčasne vypustila automobilka. Pôvodné špekulácie hovorili o športovom kupé odvodenom z novej Astry K. Opel GT však dostane koncepciu klasického športového auta: teda motor vpredu uprostred a pohon zadných kolies.

 

Pod veľkou kapotou sa skrýva len malý 1,0 litrový trojvalec. Ten je umiestnený za prednou nápravou a poskytuje slušný výkon 107 kW (145 koní) a 205 Nm.

Koncept nesie karosériu malého kupé s dlhou kapotou a krátkymi prevismi. Najzaujímavejším prvkom je červená pneumatika spolu s červenou linkou, ktorá prechádza cez profil auta.  Predná časť zase pripomína predchádzajúci koncept Monza. Zvláštne sú riešené aj dvere bočné okná, ktoré splývajú spolu s dverami ako jeden celok. Štúdia nemá ani spätné zrkadlá a o výhľad dozadu sa tu starajú kamery a monitory. 

 

Opel GT nesklamal a príde so zadným pohonom.

Pod veľkou kapotou sa skrýva len malý 1,0 litrový trojvalec. Ten je umiestnený za prednou nápravou a poskytuje slušný výkon 107 kW (145 koní) a 205 Nm. Výkon putuje na zadnú nápravu cez 6-stupňovú sekvenčnú prevodovku. Medzi zadnými kolesami nájdeme aj samosvorný diferenciál. Hmotnosť malého kupé je údajne pod 1000 kg. S trojvalcom dokáže koncept zrýchliť na stovku pod 8 sekúnd a maximálna rýchlosť je 215 km/h.


„Robíme ďalší krok k viacej emóciám a jazdnému zážitku s Opelom GT Concept,“ hovorí Opel Group CEO, Dr. Karl-Thomas Neumann. „GT Concept ukazuje, za čím si teraz Opel stojí. Sme sebaistí, ambiciózni, inovatívni a chceme získať viac zákazníkov s každým novým autom,“ dodáva Neumann.


Ak sa bude sériový Opel GT podobať na koncept, tak by mohol konkurovať autám ako Mazda MX-5, či pripravovanej Toyote S-FR. Hmotnosť pod jednu tonu, výkon okolo 150 koní a podvozok naladený v OPC? To by bola veľmi slušná kombinácia.


Zdroj: motor1
 

 



SÚŤAŽ: Súťaž o AKU vŕtačku Starline za 65 €

AKU vŕtačka Starline za 65 € Chcem súťažiť


DISKUSIA K ČLÁNKU - VYJADRITE AJ VY SVOJ NÁZOR

Prihláste sa, ak máte konto na TopSpeed.sk.

28.01.16 12:07 | Paseo

89

75

Dúfam že v reále tam dajú aspoň 1.6-ku lebo inak to bude športový kuchynský robot... a nie auto
Jazdím na: Ford Focus ST

odpovedať

3 | 2

28.01.16 20:56 | smartin

236

76

S Paseom si isto spokojny a to ma len 90koni ;) Podla mna je to auto zaujimave a ani nevyzera zle. Navyse neverim ze tento koncept niekedy uvidi seriovu linku ;)
Jazdím na: Lexus IS200, Toyota Paseo, štastie

odpovedať

1 | 0

28.01.16 12:23 | Johny

1436

54

Tie disky sú pecka !
Jazdím na: Toyota Mirai - najkrajsie na svete

odpovedať

2 | 1

28.01.16 18:14 | painkiller

115

83

Článok som dočítal len po vetu: ..... len malý 1,0 litrový 3 valec. Tým to pre mňa skončilo ako zaujímavosť.
Jazdím na: BMW 135i cupé

odpovedať

6 | 2

28.01.16 19:38 | 65465416546351
ešte večšia kokotina ako GT86 alebo Subaru BRZ.. Ako auto može byt dobre no čo stoho ked to je zdochnute. Auto ktoré nema aspon 0-100 pod 5s tak pre mna NIKDY nebude sportove a VZDY sa vnom budem nudit ako pes.. Skoda trapit v tom aj motor, ked to zadok da bokom ked tak len nasneží.. :) Ako sa može niekto v takýchto autách zabavat a radovat čo utre Fabia 1.4TSI asi nikdy nepochopím....

odpovedať

0 | 0

29.01.16 04:32 | E55AMG
Moj clovek, moja rec. Nepovazujem za sportove auto take, ktore nezvladne stovku pod 5 sekund a dvestovku aspon pod 15. Mozu mi vsetci 200 a par konovi "hothatchisti" argumentovat ze ich super ostre hatchbacky boli na Nordschleife rychlejsie ako moje auto o par desatin, mozno sekund, ked v realnom zivote, v realnej premavke nebol ani jeden rychlejsi, ani jeden ma neobehol, ba sa k tomuto manevru ani len nepriblizil, ci uz to bolo na kopci plnom zakrut alebo na dialnici. Konkretne boli hrdinovia na MeganeRS, Leone II Cupra, CivicR a Focus II RS. Ak sa este stake najde sasko ktory si mysli ze je 200-300 konikov na prwdku je viac ako mojich 500 vzadu (a 700Nm), nech da vediet a nemam s tym najmensi problem vyviest ho z omylu na akejkolvek nim vybratej trati. Haaa, a teraz vsetci predohrabosi do mna :-D

odpovedať

0 | 0

29.01.16 08:28 | Tuko
Fuha, za toto budes mat vela dislikov. Sak 4 valcova predrazena predokolka je sen, amg je nudna lod pre paprdov. Ako ja mam rad MX5 ku, rx8 fakt skvele zvezenie aj zabava v malej rychlosti, ale ked sa to stretne s niecim co ma viac koni tak bez sance.

odpovedať

0 | 0

29.01.16 12:37 | crevo99

48

86

myslím, že na krátkej slalomovej trati, (napríklad podobnej tej, čo jazdí R.Chvála vo svojich videách), by ťažká 700 k zadokolka asi ostala značne pozadu za malým a obratným 200 koňovým hothatchom :)

odpovedať

7 | 0

29.01.16 14:59 | johan
to takemuto nevysvetlis.. ma male ego tak potrebuje silne auto a davat si so vsetkymi zavody :D to by som si teda pozrel ako v tych zakrutach daval tie megany a focusy.. asi boli odstavene na krajnici :) na rovine im samozrejme ujde, ale dat podlahu na rovine vie kazdy 18rocny floutek s nacipovanou oktaviou.

odpovedať

0 | 0

29.01.16 15:24 | E55AMG
Ano, mam male ego, maleho pipika a vsetko s tym spojene. A preto potrebujem zavodit a ukazat kazdemu kto sa pokusi obehnut ma a si mysli ze ma rychle auto, ze rychle auto vobec nema...

odpovedať

0 | 0

29.01.16 15:32 | E55AMG
Ano, samozrejme to tak je, tu ma navrch aj motokara s ovela nizsim vykonom. Ja ale opisujem bezne situacie v realnej premavke, na beznych komunikaciach kde sa striedaju rovne useky s klukatymi, kde 200-300 konovy predohrab nikdy nedobehne 2-3 krat silnejsiu zadokolku. Este raz, pisem o beznych cestach, nie o specialnych tratiach, z ktorych jedna vyhovuje tomu, ina inemu...

odpovedať

0 | 0

29.01.16 17:52 | Majster galaxie
Ty si proste turbo prípad pre Dr.Chocholouška, poriadny NEvodič co sa nahana za svojim chvostom. Dufam ze ked to raz na tej herke obtociš okolo stromu nikoho so sebou nezoberies. Ty amg najrychlejsi na svete , LOL :-)

odpovedať

0 | 0

29.01.16 19:56 | E55AMG
Dakujem Majster za novorocne zelanie. A ked to neobtocim okolo stromu, naucis ma jazdit, pan sofer? A ked budem vediet soferovat, tak predam tu herku a kupim nejaky super hatchback, aby som sa mohol nahanat okolo tvojho chvosta. A poradis mi? Fabiu, Zastavu, Yugo, alebo aky plochoritny predohrab? Ty profesor najmudrejsi na svete, LOL :-)

odpovedať

0 | 0

30.01.16 10:01 | Majster galaxie
Ja som ti nic nezelal ani nevinšoval, nauc sa aspon citat, dokonca ani to neovladas :-( ty LOL

odpovedať

0 | 0

29.01.16 21:51 | MajoRW
E55AMG:Co takto ist na okruh si zazavodit bezpecne,myslím,ze ten by ti mohol vyhovovať a hlavne by si to mohol všetkým ukázať co sú tu.Staci aj čas na jedno kolo aby si si neznicil auto,zajazdis kolo a nechas vychadnut aj auto.Pozavodis s predokolkami.Sleduj TopSpeed ,viaceri odtiaľto pridu na slovakiaring na jar na akciu.

odpovedať

0 | 0

30.01.16 10:10 | Ayrton Senna
Musim takto z onoho sveta, neda mi... To ako jazdite po normalnych cestach, ked 300konove auto vraj nedokaze drzat krok s nejakych inym 500konovym? To snad ani pomalsie ako 200km/h po okreskach nechodite, ci ako? Vsak co som naposledy soferoval 300konove auto v 90tych rokoch, tak sa s nim dalo narobit taky frmol, ze uz aj to bolo daleko za hranicou akehokolvek racionalneho jazdenia na verejnych komunikaciach.

odpovedať

0 | 0

29.01.16 11:01 | palic

99

83

Je pre mna neuveritelne, ze niekto dospely, moze byt taky zaslepeny ako ty. Porovnavat sedan za takmer 100 000 eur s hatchbackom za tretinu, tlieskam. Nehovoriac o tom, ze dvojtonova E klasa ma od sportoveho auta rovnako daleko ako predohrab.

odpovedať

4 | 0

29.01.16 11:23 | 7373737727273773
Ale veď on to neporovnáva, to "novinári" porovnávajú ...

odpovedať

0 | 0

29.01.16 12:13 | Tuko
Samozrejme ked porovnavas nove, tak je to mimo realitu lebo ten mercedes stoji 3- 5 krat tolko. Nikto ale nepovedal ze si ho nemozes kupit jazdeny z vtedy uz vyde na rovnako ako ten hecbek takze sa da porovnavat. Radsej jazdene amg ako novy hothatch..

odpovedať

0 | 0

29.01.16 14:51 | johan
aj ten srvis vyjde narovnako, co? :D

odpovedať

0 | 0

30.01.16 10:14 | Rothschild
Kupit este, ale potom ten servis. Minule som zajebal viac plynu a potom som dakoval bohu, ze som miliardar, ked mi prisla faktura na nove 21 palcove gumy.

odpovedať

0 | 0

30.01.16 13:58 | easy
hehe medak zerie gumy ako ja cukriky....

odpovedať

0 | 0

30.01.16 14:00 | easy
na takej lemravej len 80konovej fabii gumy skor zostarnu nez ich zoderiem...

odpovedať

0 | 0

30.01.16 17:39 | E55AMG
Chvalabohu ja potrebujem len 18-ky, 265/35 vzadu a 245/40 vpredu, kazdy si vie pozriet na nete sam, kolko tieto rozmery stoja, ziadna tragedia sa nekona...

odpovedať

0 | 0

29.01.16 15:15 | E55AMG
Johan: bud riesim ceny dielov, servis a spotrebu a kupim si hnilu Fabiu za tisicku, alebo riesim to ako to auto ide, ako brzdi, ako sa v nom citim a ako velmi sa mi paci a ako velmi ho chcem a neriesim nic ine a som ochotny dat za 10-rocnu jazdenku hoci aj 18tisic a tomu adekvatne podriadim aj cenu servisu. O tom to je, bud chcem a nic ine neriesim, alebo nechcem a kaslem na to. Mimochodom, bol by si milo prekvapeny (mne je to tiez na neuverenie), aky relativne lacny ten servis je.

Palic: dovol mi prosim ta poopravit ta, mas v prispevku dva omyly. Cena za nova bola 127tis eur (konkretne toho ktore mam v "nick"-u), a nevazi dve tony ale len nieco cez 1,7 ;-)

odpovedať

0 | 0

29.01.16 21:47 | skopi
Bez ohladu na cenu auta povazujem lahke a "slabsie" auta za ovela zabavnejsie ako nieco co ma 1,5+ tony a 300+ koni. Nie je vsetko o absolutnej rychlosti.
Cize aj s takymto Oplom musi byt super zvezenie. :-)

odpovedať

3 | 0

29.01.16 22:17 | 63737388383883
Mozes mi povedať čo je na ňom zábavnejšie? Okrem toho ze to ma na kkt zvuk a nikdy to nebude revat ako poriadna V6/V8 a ze to nič nejde tak neviem aký pôžitok stoho môže človek mat. Nissan GTR váži tiež skoro 1800kg a pritom jazdi ako 1200kg Ferrari ...

odpovedať

0 | 0

29.01.16 22:31 | E55AMG
Tak tak, zvuk a kultivovanost 8valca je na nezaplatenie a ziadna oturbena kosacka to nenahradi... A co sa tyka hmotnosti, poniektore hothache maju tiez blizko k hranici 1,5 tony, k tomu cela vaha na predku a pohon prednej napravy, ci je to ozajstna zabava, neviem neviem...
Tiez som mal kedysi davno jednotkovy Leon Cupra a isiel som z koze vyskocit ako to dobre islo, potom som vyskusal obycajny osemvalec, potom dvanastvalec s dvomi turbami, vyse 600ps a 1000Nm v SL-e (65AMG) a neostalo mi na vyber, len si nieco podobne zaobstarat. A tak som ostal pri AMG s osmimi valcami, a som s jazdnymi vlastnostami nadmieru spokojny, sprava sa to neporovnatelne lepsie a sportovejsie ako Cupra na ktorej som jazdil nie malo...
Ale tak, pre koho co je zabava, nech si urci kazdy sam, niekto potrebuje na zabave celu noc chlastat a iny sa zabavi vynikajuco aj s kofolou...

odpovedať

0 | 0

30.01.16 10:27 | Robert Fico
Zacina sa nam to tu zvrhavat na socialnu temu, konkretne na stret dvoch ekonomickych svetov; lepsie zabezpeceneho majitela E55 a slintajuceho plebsu s vysnenymi hothatchmi. A unika pointa - jazdenie.

Majitel E55AMG vyzdvihuje vlastnost auta - brzdenie. Horsie auto ako to svoje si vybrat ani nemohol, pretekarske okruhy by vedeli rozpravat. Ist s takym velkym autom na hranu znamena velmi velke naklady na spotrebny material. Tolko k teme lacny servis. Mozno je to auto velmi spolahlive a staci menit len olej. Ale len samotne brzdy a gumy, ktore po jednom dni jazdenia odidu, vychadzaju na sumy, ktore odradzaju od takehoto pouzitia auta.

Priznajme si, uz to prestava byt motoristicka tema, a stava sa socialnou. Jeden z nas tu ma na drahe auto, ktore ma ambiciu posobit sportovo. Neberme mu, ze sa z toho auta tesi. A nemozeme to porovnavat s autami, o ktorych slinta tento adolescentny portal a ktore su dosiahnutelne pri troche nadcasov a uskromnovani sa aj pre schudobnenu strednu vrstve na Slovensku.
Porovnavanie, ci je rychlejsi 300konovy predohrab, alebo 500konovy tazky sedan, je zbytocne. Vo vacsine pripadov to bude ten predohrab, lebo je na ceste spratnejs a v nizkych rychlostiach presvedcivejsi a lahsi na ovladanie. Ale kto z nas beznych obcanov a politikov dokaze dat hranu na 500konovom sedane na normalnej ceste? Nikto. Preto na tabuli nikdy nebudem odkvackavat splneny programovy bod E55AMG do kazdej rodiny.

Volte cislo 16.

odpovedať

0 | 0

30.01.16 17:35 | E55AMG
Vacsina slovakov ma drahsie auto ako jazdene AMG. Ved si vezmime, kolki z nas maju nove Kiu Sportage, novu Octaviu, Passaty, golfy atd. To su vsetko auta s cenou bliziacou sa k hranici 20tis a viac. Nehovoriac o servise, kde kvoli zachovaniu zaruky treba dodrzat servisne intervaly a hlavne v autorizovanom servise, kde obycajna vymena oleja vyjde na niekolko stovak, tak isto akakolvek bezna kontrola, ci sebemensia oprava. Takze tolko o tom, kto ma ake drahe auto...

Ja kludne priznam, nemam s tym problem napisat otvorene v cislach, kolko vychadza prevadzka takeho "superdraheho" AMG-cka.
Takze, konkretne moj pripad: nadobudacia cena 17tis, nakolko bolo v relativne dobrom stave, vela investicii si nepytalo. Vymena brzd 600eur komplet (vsetky styri kotuce aj s oblozenim), olej v motore 9 litrov (kazdy si vyrata sam), olej v prevodovke aj so vsetkym (vyplach, zasuvka, atd) 200eur, xenonove vybojky 80eur/za 2kusy. Porucal sa klimakompresor, cisto novy s montazou a naplnenim 500eur, mal som len jeden kluc, cisto novy v MB 300eur. A to je asi tak vsetko za 2 roky, takze ziadna tragedia, a pritom nie som ziaden zbohatlik, ani gangster a ani politik... Ked clovek nieco velmi chce a ide si tvrdo za svojim snom, da sa vsetko, je to len o kompromisoch, nieco si odopriet na ukor svojho sna, to je vsetko...

odpovedať

0 | 0

29.01.16 22:53 | skopi
Zabava nie je len o najlepsom case proste. Pre mna osobne je zabava to, ked sa dokazem s autom dostat na hranu bez toho aby som sa isiel pos**t od strachu z tej rychlosti. :-) Ked viem, ze auto spravi presne to co ocakavam. Ked si mozem nechat dovolit utrhnut zadok v hociktorej zakrute. GTRko je urcite skvele auto. Nejazdil som, tak neviem posudit sam. Ale asi by som si ho nekupil. Urcite by som volil nieco typu Alfa 4C, Lotus...

Ale E55AMG pekne napisal, ze kazdy ma tu svoju zabavku :-)

odpovedať

2 | 0


Fuchs jar 2016

Najnovšie komentáre