Nástupca rekordérskeho typu sa médiami pretĺka už viac než 2 roky. Zdalo sa, že potomok typu Gallardo sa bude volať Cabrera. Za ostatné mesiace sme si na to meno zvykli a vyhovovalo by. No ani Huracan nie je zlé krstné meno, čo poviete? Zdá sa, že Nemci majú aj v tomto novú stratégiu. Medzi novinárov pustia kačicu v podobe takmer istého mena (spomínate na Cajun, malé SUV od Porsche, ktoré sa volá Macan? :) a pravé meno zverejnia až priamo s novým autom. Pokračujú však v tradícii menovania nových typov po najznámejších španielských býkoch z koridy. Kým Gallardo je meno známeho chovu bojových býkov, Huracan bolo meno konkrétneho odvážneho a mimoriadne silného býka z Alicante, ktorý na davy urobil dojem v auguste v r1879. A vďaka nebesám, Lamborghini pokračuje aj v tradícii použitia naozaj hlučného atmosférického vidlicového motora pred zadnou nápravou. Takže prepĺňaniu vzdorujú nie len niektoré japonské značky...

2014 Lamborghini Huracan

No povedzte, nie je nádherné? Lamborghini Huracán má meno tradične po odvážnom býkovi z 19. storočia z Alicante.

Malé Lambo je tiež členom 600 k klubu

V tomto prípade je to kompletne nový, opäť 5,2 litrový V10 s priamym vstrekovaním paliva. Maximálny výkon 448 kW (610 k) ponúka pri šialene vysokých 8 250 ot. Krútiaci moment vrcholí pri 6500 ot hodnotou 560 Nm. Takmer 108 Newtonmetrov na liter potvrdzuje, že je to naozaj špičkovo vyladený motor. Dve najvýkonejšie verzie typu Gallardo LP560-4 a LP570-4 Superleggera ponúkali 412 a 419 kW. Novinka do hry prináša prakticky o 30 kW viac. Aby toho nebolo náhodou málo, bude navyše o čosi lahšia. Pohotovostná hmotnosť 1 422 kg už pre základnú verziu LP610-4 prináša úžasnú výkonovú hmotnosť len 3,17 kg/kW! Vďaka tradičnému pohonu oboch náprav, čo deklaruje aj označenie 4 v mene, zvládne športiak pri dobrej trakcii stovku za 3,2 sekundy. Na dvojnásobnú rýchlosť sa dostane len za 9,9 s! Skutočná maximálna rýchlosť je 325 km/h, čo znamená, že na rýchlomeri by sa malo dať ručičkou dotknúť aj čísla 340 :) Superšport sériovo vybavili automatickým vypínaním motora Start/Stop a tvrdia, že v kombinovanej premávke dokáže jazdiť za 12,5 litra benzínu na sto kilometrov. V10 spĺňa prísne emisné limty Euro6.

Výkon a silu motora na obe nápravy prenáša robotizovaná dvojspojková prevodovka Lamborghini Doppia Frizione (LDF), nám známa z áut VW Group ako DSG. Pre jazdný zážitok by toto mal byť jeden zo základných posunov vpred, keďže Gallardo trpelo relatívne prispatou jednospojkovou samočinnou prevodovkou. Zatiaľ žiadna info pre vyznavačov manuálov a rovnako ani info o tom, či bude v ponuke aj verzia pre puristov len s pohonom zadných kolies. No dá sa predpokladať, že odpoveď na túto otázku dáva obľúbené a rozsiahle nasadenie v motoršporte. Samočinná prevodovka LDF sa v Huracáne môže správať rôzne v minimálne troch jazdných režimoch Strada, Sport a Corsa. Tie vodič mení veľkým prepínačom dolu na volante. Zmena ovplivní nie len riadenie prevodovky, ale aj mapy motora, jeho zvuk, systém pohou oboch náprav a tiež nastavenie a zásahy systému stability ESC. Milým prvkom štandardnej výbavy sú super výkonné karbón-keramické brzdy na oboch nápravách. Naopak, za príplatok si klient, okrem množstva vecí ktoré robia športiak krajším či zaujímavejším môže vybrať aj dve, ktoré zasadne menia charakter jazdy. LDS systém (Lamborghini Dynamic Steering) s variabilným prevodovým pomerom riadenia a aktívne pruženie na princípe zmeny viskozity kvapaliny v tlmičoch magnetizáciou, známou od Audi ako Magneticride. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Krásne agresívne

Každý kto má tento druh áut rád na pohľad zbadá, že Huracán tvarovo vychádza z mimoriadne vydareného vzhľadu typu Aventador. Lamborghini totiž ostatné roky na špecialitkách ako Reventon, Sesto Elemento, Veneno a Egoista predstavilo aj druhý, podstatne agresívnejší štýl. Ten však vyhovuje len skutočným extrémistom. Úlohou typu Huracán bude nadviazať na veľkolepý úspech predchodcu. Preto je mimoriadne dôležité, aby dizajn zmiešané pocity nevytváral. Prakticky z každej strany je zrejmé, že experimentovať nechceli. Tvar superšprotového kupé stojí na líniách Gallarda. Inými slovami, základné čiary kupé sú rovná spodná a oblá vrchná línia, ktorá čo najjemnejšie spája strechu dvojmiestneho kokpitu s prednou a zadnou časťou. V tme bude Huracán tiež nezameniteľný. Tvary predných i zadných svetiel s LEDkami dopĺňa kompletné využitie LED technológie pre všetky funkcie svetiel, čo je v tejto kategórii áut prvotinou. Zadné svetlá s troma cípmi majú tiež jasný a zrejmný rukopis.


Vnútro chce byť superšportové i komfortné

Dvojmiestnemu interiéru dominuje TFT monitor s uhlopriečkou až 12,3". Ten vodičovi vyresľuje všetky informácie od otáčok motora, cez navigáciu až po funkcie multimediálnej zábavy. Začína byť celkom samozrejmé, že vodič si zobrazovanie na monitore môže sám konfigurovať. Ako poťahové látky zvolili v Sant Agata drahú kožu Nappa a Alkantaru, ktoré sú k dispozícii vo viacerých farebných kombináciách. Nech lepšie pasujú, alebo kontrastujú s farbou karosérie. Pod dohľadom skúsených interiérových technikov z Audi sú teraz aj v Lamborghini právom hrdí na materiály, spracovanie a celkový hodnotný dojem aj vnútri.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

Privátne odhaľovanie v 60 veľkomestách sveta

Výroba Lamborghini Huracán bude na novej výrobnej linke v rodnom meste značky. Súčasťou prešpekulovanej VIP kampane, ktorá začína už v januári je odhalenie Huracánu vo viac než 60 veľkomestách sveta, ešte pred oficiálnou celosvetovou premiérou na jarnom autosalóne v Ženeve. Obávam sa však, že Bratislava ani Košice na zozname nie sú... :) Predaj začína na jar 2014.