Keď sa povie vyššia stredná trieda, každý si vybaví Mercedes triedy E, BMW radu 5 a Audi A6. No existujú ďalšie autá, ktoré bojujú v rovnakej lige. Porsche Panamera, Hyundai Genesis sedan, Volvo S90, Lancia Thema (Chrysler 300C), Cadillac CTS či Infiniti Q70. Asi najznámejšími z neznámych sú Jaguar XF a Lexus GS.


Lexus tri roky po predstavení súčasného typu GS prichádza s modernizáciou, v rámci ktorej predstavuje aj model GS 200t. Ten by mal priamo konkurovať benzínovým štvorvalcom z nemeckého tria. Prekvapivo, diesel sa v Lexuse GS ešte stále neobjavil, napriek tomu, že v menšom type IS je už roky v ponuke model 220d. Chýbajúci naftový motor v ponuke bude hlavne v Európe napriek giga afére pre mnohých dôvodom toto auto pre dlhé cesty nekúpiť. Na svoje si však prídu tí, ktorí majú radi poriadne motory.

Modernizácia priniesla agresívnejší predok, novú masku chladiča, nové zadné svetlá, nový volant, prepracovaný interiér a mnoho iného

Po modernizácii budú k dispozícii 4 modely typu GS. Model GS 250 s 2,5 litrovým V6 nahradí modernejší GS 200t a k benzínom ešte pribudne model GS 350 AWD. Hybridy sú na výber rovno dva. Prvým je model GS 300h, ktorý kombinuje elektromotor s výkonom 105 kW (143 k) a štvorvalec s objemom 2,5 litra. Spoločný výkon ústrojenstva, ktorý sa na zadné kolesá dostáva prostredníctvom prevodovky E-CVT, je slušných 164 kW (223 k). Lexus vďaka nemu akceleruje z 0-100 km/h za rovných 9 sekúnd, čo je na auto s udávanou kombinovanou spotrebou 4,4 l/100 km viac než slušné. Problémom najmä pre nemeckých zákazníkov môže byť maximálna rýchlosť, ktorá činí „len“ 190 km/h.

Pre tých, ktorí sa odmietajú „vliecť“ stodeväťdesiatkou, je tu model GS 450h. Jeho 200 koňový elektromotor a 3,5 litrový V6 produkujú 254 kW (345 k) a auto dokážu vystreliť z 0-100 km/h za 5,9 sekundy. Lexus GS 450h nemá problém jazdiť obligátnych 250 km/h, pričom udávaná kombinovaná spotreba je len 5,9 l/100 km. Reálne hodnoty spotreby majiteľov predfaceliftových modelov sú vyššie o viac než 2 litre. To platí najmä u modelu GS 450h, no ak vezmeme do úvahy hmotnosť takmer dve tony, výkon a luxus, ktorý ponúka, sú aj tieto hodnoty v celku akceptovateľné. A hlavne sa vôbec nevymykajú navýšeniu spotreby voči uvádzanej v porovnaní s ostatnými konkurentami.

Všetky modely dostanú nový, prepracovaný systém jazdných režimov Drive Mode Select s rozšírenou ponukou. Na výber ostanú režimy Eco, Normal, Sport, respektíve Sport S a Sport S+. Novinkou je režim Customize, ktorý umožní jednotlivé režimy kombinovať. Ak má vodič radšej tuhší podvozok, no zároveň chce šetriť palivo, nastaví si motor a prevodovku do režimu Eco a podvozok do režimu Sport. Rovnako tak môže nastaviť aj klimatizáciu na najvyšší výkon, pričom zvyšok auta bude v Eco režime. Toto rozhodne chválim. Každý si takto nájde svoje optimum.

 

Čo sa týka bezpečia na palube, v Lexuse nenechali nič na náhodu. V najvyšších výbavách dostane GS-ko balíček technológií aktívnej bezpečnosti Lexus Safety System +, ktorý má auto „pod kontrolou“, sleduje dianie okolo a v núdzových situáciách samo zabrzdí. K fungovaniu používa armádu skratiek, za ktorými stojí napríklad systém na udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu (A-LKA), bezpečnostný systém s funkciou rozpoznávania chodcov (PCS), systém adaptívnych diaľkových svetiel (AHS) a mnohé iné. Prítomnosť 10 airbagov na palube bezpečnosť auta už len podčiarkuje.