26.01.2016

Lexus LC 500 dostal atmosférický V8 a 10-st. prevodovku!

Lexus predstavil na nedávnom autosalóne v Detroite kupé LC 500. Vychádza z konceptu LF LC a značke má priniesť viac emócií a osobitý štýl. Myslím, že sa im to podarilo. Nové kupé sa nepodobá na nič iné v triede. 

 

Motor je spojený s absolútnou novinkou, ktorou je 10-stupňová automatická prevodovka. Ide o klasický automat s hydrodynamickým meničom. Skriňa je pritom ľahšia, než väčšina dnešných 8-stupňových prevodoviek a rýchlosť radenia je porovnateľná s dvoj-spojkami. 

„LC 500 je dôležitý produkt pre Lexus, ale aj pre mňa osobne,“ hovorí Akio Toyoda, šéf značky. „Pred pár rokmi sme sa rozhodli pre budúcnosť Lexusu, v ktorej bude viac produktov s vášňou a osobitým štýlom. Toto kupé s proporciami vlajkovej lode, s ohromujúcim dizajnom a výkonom robí jasné vyhlásenie o emocionálnom smerovaní našej značky,“ dodáva Toyoda.

Model LC 500 je najšportovejším Lexusom od dôb LFA.

Model LC stojí na úplne novej platforme GA-L, ktorú uvidíme aj pri ďalších Lexusoch s motorom vpredu a zadným náhonom. Od dôb famózneho Lexusu LFA je model LC500 tým najšportovejším a najostrejším autom značky. Motor je tu usadený bližšie k stredu auta a zároveň aj nižšie. Lexus LC500 má tak motor až za prednou nápravou. Rozloženie hmotnosti medzi nápravami je výborné v pomere 52/48. Otáznikom je však celková váha. V prípade RC F bola práve hmotnosť okolo 1800 kg najväčším problémom. Na novom aute však spolupracovali v úzkom kontakte technici aj dizajnéri. Výsledkom je veľké využitie ľahkých materiálov ako karbón (CFRP) a hliník. Auto je navyše mimoriadne nízke (len 1 345 mm) a ťažisko auta je vo výške 510 mm. Lexus LC 500 má na dĺžku 4 760 mm a na šírku 1 920 mm, čím prerastá kupé RC F. Rázvor má hodnotu 2 870 mm a aj vďaka tomu je tu koncepcia sedenia 2+2. Najmenšie disky, aké tu dostanete, majú 20“, za príplatok môžete mať aj 21“ disky. O spomaľovanie sa starajú 6-piestikové strmene vpredu a 4-piestikové strmene vzadu.

Pod kapotou je atmosférický 5,0 litrový motor V8, ktorému asistuje 10-stupňová prevodovka Aisin.

Pod kapotou je motor, ktorý poznáme z modelov RC F a GS F. Ide o známy 5,0 litrový atmosférický V8! V dnešnej dobe je agregát bez turba veľkou vzácnosťou. Výkon nenarástol a stále tu máme 348 kW (473 koní) a 527 Nm. O poriadny zvuk sa stará výfukové potrubie s aktívnymi klapkami. Motor je spojený s absolútnou novinkou, ktorou je 10-stupňová automatická prevodovka. Ide o klasický automat s hydrodynamickým meničom. Skriňa je pritom ľahšia, než väčšina dnešných 8-stupňových prevodoviek a rýchlosť radenia je porovnateľná s dvoj-spojkami. Akcelerácia na stovku trvá 4,5 sekundy. Softvér prevodovky radí podľa toho, či akcelerujete, brzdíte, alebo prechádzate zákrutu. Rovnako sa správa aj 8-stupňová skriňa v kupé RC F, takže v zákrute vám napríklad nezaradí vyšší prevodový stupeň.


Lexus nepoužil v názve modelu LC 500 písmeno F. Znamená to, že v budúcnosti môžeme čakať ostrejšiu verziu? Špekulácie hovoria aj o príchode hybridu. V Európe si budeme musieť na nové japonské kupé ešte počkať. Prvé kusy k nám dorazia až na jar 2017. Cena za verziu LC 500 je približne 100 000 dolárov. Európske ceny ešte nepoznáme.

 

Zdroj: carscoops

 



SÚŤAŽ: Súťaž o lístky na TRUCK ARÉNA 2016 v hodnote 20 €

2 lístky na TRUCK ARENA 2016 za 20 € Po koľkýkrát sa koná zraz TRUCK ARENA? Chcem súťažiť


SÚŤAŽ: Vyhraj balíček autokozmetiky od Auto Kelly za 30 €

Balíček autokozmetiky za 30€ Koľko predajní má AutoKelly na Slovensku? Chcem súťažiť


DISKUSIA K ČLÁNKU - VYJADRITE AJ VY SVOJ NÁZOR

Prihláste sa, ak máte konto na TopSpeed.sk.

26.01.16 11:31 | H_Andy

26

76

Prvý pohľad... WOW! Druhý ... Fuj?! Tretí ... WOW! Konečný verdikt :D

A, že zostávajú pri atmosfére ďalej, to ej splnený sen. ;) No cenovkou tam bude asi tiež.
Jazdím na: Honda , Honda Prelude

odpovedať

5 | 0

26.01.16 11:41 | Johny

1436

55

Budu mať presne ten istý problém ako Lancia, kvôli tej dokurvnej maske skrachuju :-) Je to proste nevkusné a otrasné, každý kto ma bude presviedčať o opaku mi môže vyliezť na .... :-) inak auto parada.
Jazdím na: Toyota Mirai - najkrajsie na svete

odpovedať

4 | 17

26.01.16 13:33 | Sasanka
Johny, na com jazdis?

odpovedať

26.01.16 20:15 | Johny

1436

55

Sasanka na kadečom ale teraz mi hovori pane napr aj renault kangoo 1,9d rv1997 :-)
Jazdím na: Toyota Mirai - najkrajsie na svete

odpovedať

0 | 1

26.01.16 18:02 | t0m1k
Mne sa ich dizajn páči. A dokonca aj v Európe sa tá veľká tlama uchytila.

https://lexusenthusiast.com/2016/01/26/lexus-europe-sets-all-time-sales-record-in-201...
Jazdím na: Toyota Yaris, Toyota Auris, KIA Sportage

odpovedať

1 | 0

26.01.16 18:16 | navisk

89

82

vsak praveze sa im predavaju dobre tie nove tak neviem o com tocis.
Jazdím na: Lexus is200, Mazda mx5

odpovedať

1 | 0

26.01.16 19:13 | t0m1k
Reagujem na Johnyho satiricko - ironický príspevok, že Lexus je na tom zle. :-)
Jazdím na: Toyota Yaris, Toyota Auris, KIA Sportage

odpovedať

2 | 0

26.01.16 21:12 | navisk

89

82

sorry..tiez som chcel reagovat na neho
Jazdím na: Lexus is200, Mazda mx5

odpovedať

2 | 0

26.01.16 11:59 | blaster

232

81

Po dlhej dobe LEXUS čo sa mi páči, naozaj vydarené auto a ten interiér s tými páčkami na býka je veľmi precízne a kvalitne spracovaný hmmmm.....veľmi dobre lexus.

odpovedať

5 | 1

26.01.16 12:08 | Tuko
To auto je tak divno skarede az je pekne. Big Up lexus, krasne auto s poctivym motorom

odpovedať

26.01.16 12:49 | !wo

58

93

Nemôžem si pomôcť ale posledné kúsky z japonska sa mi strašne páčia..
Jazdím na: Nissan Juke, Nissan Almera

odpovedať

3 | 0

26.01.16 13:07 | envel

44

89

Design je fajnový, dokonca aj tá ozrutná mriežka mi v tomto prípade vadí oveľa menej ako u ostatných Lexusov. Atmo V8 je super, len tá 10-st prevodovka mi nevonia. U auta, ktoré logicky musí byť tak trochu aj na zábavu, je podľa mňa 8-st automat strop(ideál 6-7). Ak sa chcem baviť, tak potrebujem manuál, alebo automat s pádlami pod volantom. Ale ak mám pádlami triafať 10 kvaltov, tak ma to po pár minutach na betón prejde. 7-kvalt čo mám doma, je tak akurát. Skúšal som 9-st. ZF v Evoque Si4 a je to fakt nepoužiteľné, príklad: idete piánko na 9 cca 1800 ot./min a chcete prudko akcelerovať(predbiehať), potrebujete zaradiť 5, takže 4x ľavé pádlo podradiť a v priebehu predbiehania zas 2-3x pravé preradiť - proste nerobíte nič iné než mačkáte pádla.
Jazdím na: Infiniti FX37

odpovedať

6 | 1

26.01.16 16:24 | painkiller

106

80

V tomto Lexuse sa upádluješ k smrti.
Jazdím na: BMW 135i cupé

odpovedať

1 | 1

26.01.16 16:47 | Bobo86

8

92

Nebude to skor tak ze chcem predbiehat, dam kick-down a automat si podradi kolko mu treba...a ak chcem sa chcem zabavat a radit padlami tak sa k tym 1 800 otackam ani nepozriem pretoze realne tam nic vyssie ako 5-ku nebudem radit? sice len teoretizujem, ale myslim ze prave toto je zmysel 8, 9, 10 stupnovych prevodoviek
Jazdím na: Honda Accord

odpovedať

3 | 0

27.01.16 13:01 | envel

44

89

Zábavou nemyslím len jazdu po okruhu alebo v nedelu nad ránom po prázdnej obľúbenej okreske, ale aj to predbehnutie može byť zábavné - samozrejme bezpečnosť na 1. mieste, ale ak si bublám v kolóne v mieste s plnou čiarou, tak nebudem na príležitosť čakať 5 min. v manuálnom režime s motorom vytočeným do omedzovača. Proste dám automat a prdkám 1800-2000 otáčok ako ostatný a ak sa objaví možnosť dám manuál 2x ľavú páčku a vzlietam, čo sa na 10-st. automate proste nedá, tam to radšej nechám automatu na kick-down. Tým prichádzam o časť radosti z jazdy a ďalší level je už len autopilot. Tieto mnohostupňové automaty sú podla mňa len marketingové mucholapky a jedinou výhodou je o deci nižšia spotreba v cykle NEDC.
Jazdím na: Infiniti FX37

odpovedať

0 | 0

26.01.16 17:12 | palic

89

83

Mne by viac vadil ten hydromenic, ktory sposobuje nepresnu spongiovitu reakciu na plyn.

odpovedať

0 | 1

26.01.16 13:46 | lukyto85

52

89

Jednym slovom kraaasa.ta maska je neskutocny masaker.
Jazdím na: Subaru WRX STI 2015, Fiat 500 twinair, Ford Fiesta

odpovedať

2 | 0

26.01.16 14:30 | Tuko
Ale celkom nechapem. Toto je nastupca RCF? Ci len vyssia trieda? Nerozumiem moc, lebo vykon a jazdne vykony su rovnake

odpovedať

26.01.16 17:13 | palic

89

83

Je to vyssia trieda. RCF je konkurent BMW M4, toto je konkurent BMW M6.

odpovedať

2 | 0

26.01.16 17:58 | Tuko
Aa uz chapem diki :)

odpovedať

26.01.16 18:00 | t0m1k
Jazdím na: Toyota Yaris, Toyota Auris, KIA Sportage

odpovedať

0 | 1

26.01.16 17:19 | kakauko

7

16

Interiér perfektný,bočný pohľad nádhera zadok tak trochu CORVETTE STINGRAY. Ale tú prednú masku, to som fakt nepochopil.
Jazdím na: BMW E39, Mercedes C

odpovedať

1 | 1

26.01.16 18:18 | navisk

89

82

nadherne auto. Takto sa to ma kua robit. Dizajn co vzbudi zaujem, diskusiu, vasne a na cestach to bude nepriehliadnutelne. Len tak dalej :)
Jazdím na: Lexus is200, Mazda mx5

odpovedať

2 | 0

27.01.16 16:15 | blaster

232

81

Normálne keď prídem na stránku tak sa vzdy pristihnem ako poškulujem po tom jej zadočku ako sa prelína so strechou a blatníkmi ...nádhera. Ako ženská- úzka v drieku so širokými bokmi

odpovedať

0 | 0

28.01.16 19:41 | 4534534563456
Chcelo by konečne bud ostrejší V8 aspon 550PS a ked to nevedia spravit atmo tak to chce turbo, potom by to bola beštia

odpovedať

Jaguar AWD XF leto 2016
android aplikacia

Najnovšie komentáre