Proton

S Protom to znova vyzerá zle. Situácia môže skončiť aj predajom Lotusu

Firma teda hľadá riešenia ako z neľahkej situácie von. Automobilka Proton totiž vznikla v roku 1983 a zo začiatku sa jej darilo. Vyrábala pod svojou značkou premenované typy iných výrobcov a ešte v roku 1993 mala 74% podiel na domácom trhu. Neskôr však začala s vývojom vlastných áut a ich neoslnivá kvalita, spolu so slabým servisom spôsobili ohromný prepad aj na domácom trhu. Dnes je podiel automobilky Proton v Malajzii iba 15% a každý rok produkuje stratu. Nič na tom nemení ani štátna finančná pomoc. DRB-Hicom preto zvažuje možnosti a navrhla partnerstvo v automobilke približne 20-tim veľkým automobilkám. Nevylučuje pritom ani predaj väčšinového podielu. Na ponuku zatiaľ reagovali PSA, Suzuki a Renault, pre ktorých by mohli byť zaujímavé nevyužité výrobné kapacity. Automobilka totiž vlastní továreň s kapacitou až 400 000 áut ročne a momentálne produkuje iba okolo 100 000 ročne. Veľká automobilka, ktorá by do Protonu vstúpila, by tak mohla z Malajzie zásobovať juhoázijské trhy. Vedenie DRB-Hicom však nevylúčilo ani samostatný predaj Lotusu, ktorý je na vzostupe. Až budúcnosť teda ukáže, ako sa situácia vyvinie. Predstavitelia britskej značky zatiaľ odmietli situáciu komentovať.