Známy slovenský hokejista a milovník rýchlych áut Ľubo Višňovský si pred pár dňami prebral nové auto. Nepísali by sme o tom, ak by nešlo o niečo špeciálne. Ľubomír Višňovský sa stal majiteľom nového špeciálneho BMW M4 DTM Champion Edition, ktoré BMW vyrobilo v počte len 200 kusov.

Na Slovensku vďaka Višňovi pribudla ďalšia raritka. Výnimočné a málosériové autá nie sú na našich cestách bežné. V slovenských garážach je to už iný príbeh, vieme však, že mnoho skutočných skvostov naše cesty často nevidí. Je tu však naozaj dosť takých, ktorí mimoriadne autá dokážu nielen oceniť, ale ich aj získať...

Špeciálna edícia BMW M4 nebola určená všetkým smrteľníkom. Aj keď objednávanie spustili na jeseň 2016, o kúpu tohto kúska sa nemohol prihlásiť hocikto.

Jedným z nich je aj Ľubomír Višňovský, ktorý má k značke BMW dlhodobý a podľa jeho slov citový vzťah. Dávnejšie si rekreačne zajazdil aj na okruhoch v kategórii DTM, dnes si však vychutnáva jazdu v civilnom aute. No novinka, ktorú si nedávno prebral, sa veľmi civilnou nazvať nedá.

Ľubo Višňovský má z auta určite veľkú radosť.

Ide totiž o upravené BMW M4 DTM Champion Edition, ktoré BMW vyrobilo v počte len 200 kusov k oslave víťazstva Marca Wittmanna v minuloročnej sezóne DTM. Špeciálny model má upravený trojlitrový zážihový šesťvalec so vstrekovaním vody a výkonom posilneným na 368 kW (500 k). Krútiaci moment sa vyšplhal na rovných 600 Nm.

Zrýchlenie na 100 km/h za 3,8 sekundy a maximálka 305 km/h

Dynamické parametre sa výrazne zlepšili. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne model za 3,8 sekundy a maximálna rýchlosť je limitovaná na 305 km/h. Edíciu robili výlučne v bielej farbe Alpine White s polepmi v štýle DTM.

Špeciálna edícia bola limitovaná na 200 kusov.

Automobil má množstvo karbónových doplnkov, ako napríklad aerodynamické prvky predného nárazníka, kryty vonkajších zrkadiel alebo zadný difúzor. V interiéri sú škrupinové sedadlá čalúnené do kombinácie Alcantara/koža. Zadné sedadlá ustúpili integrovanému ochrannému rámu.

Pre zníženie hmotnosti je z uhlíkových komponentov vyrobená strecha, kapota motora alebo zadný difúzor. O brzdné spomalenie sa starajú karbónovo-keramické brzdy. Špeciálna edícia však nebola určená všetkým smrteľníkom. Aj keď objednávanie spustili na jeseň 2016, nemohol sa o kúpu vozidla prihlásiť hocikto. BMW totiž schvaľovalo nových majiteľov podobne, ako to robí napríklad Ferrari pri špeciálnych modeloch. Vozidlo na Slovensko dodalo zastúpenie značky Group M z bratislavskej Dúbravky.