Projekt Golf Háčik závodu Volkswagen Slovakia zásadne pomohol s výrobou Touaregu.
VW Golf Háčik

Háčik mal nárazník a blatníky v jednom celku. Náboj kolies bol 5 skrutkový, rovnako ako silnejšia VR6.

O Háčiku veľa ľudí nevie

V areáli slovenskej fabriky sú vystavené autá, ktoré v nej vyrábali. O tomto kúsku nik nikdy nepočul. Za Háčikom stojí malá skupinka inžinierov a konštruktérov, ktorí vyrobili vtipné vozítko. Neviem si pomôcť, ale veľmi mi pripomína Feliciu Fun. Možno to je len žltou farbou a určením hlavne pre mladých. Háčik má pohon Syncro, čiže 4x4, a pod kapotou si našlo miesto legendárne 1,9 TDI. Predpokladám, že so 66 kW (90 k). Nápravy zjavne pochádzali z modelu VR6 Syncro, keďže mali rozteč na 5 skrutiek. Pozrite sa poriadne na fotku. Nárazník a rozšírene blatníky sú spojené. V bežnom svete by sa toto riešenie neujalo. Klampiari a lakovníci by pritom plakali... Od Béčkoveho stĺpika je to jedinečné auto. Diely poväčšine pochádzajú z Golfu 3 Variant. Štýlová vonkajšia rezerva je uchytená na upravených piatych dverách pôvodom tiež z Variantu.

VW Golf Háčik

Časť auta od B stĺpika je jedinečná. Použiteľné a upraviteľné diely vzali z kombíka.

Háčik vyvíjali tajne. Keď ho predstavili vedeniu, šiel ich trafiť šľak. Kde na to inžinieri vzali peniaze? Vraj odpovedali, že auto postavili z ušetrených zdrojov. Predpokladám, že použili aj kusy, ktoré boli chybné pre sériové auto. Zlom prišiel vtedy, keď šéfstvo koncernu zvažovalo o výrobe prvého veľkého SUV – VW Touareg. Vtedy si niekto v predstavenstve údajne spomenul, že Slováci už jedno SUV postavili. Práve to definitívne podčiarklo rozhodnutie o výrobe Touaregu u nás. 

Zdroj a fotky: garáž.cz, vw golf klub