Maťo Homola nemá práve najlepšiu sezónu. Slabý štart ročníka spôsobený detskými chorobami nového Opel Astra TCR vystriedali školácke chyby tímu a smola. To, čo mohol byť ďalší silný víkend plný bodov, sa zmenilo na síce akčný, ale z pohľadu bodov katastrofálny záver týždňa. Od Monzy môžeme vidieť nášho starého dobrého Maťa, ktorý bojuje o popredné priečky. No chýba tomu kontinuita...

Politika Motoršportu

Posilnený pódiom na Salzburgringu vstupoval plný očakávania do paddocku najznámejšieho stredoeurópskeho okruhu, Hungaroringu. Okrem stabilne jazdiacich pilotov musel Maťo čeliť aj hosťujúcemu hviezdnemu Maďarovi, Norbertovi Micheliszovi. Hviezda WTCC prišla doslova vydláždiť cestu za úspechom bývalému tímovému kolegovi Maťa, Atillu Tassimu. Víkend sa niesol aj v znamení politiky. Tím Craft-Bamboo Racing, za ktorý jazdí Maťov „najlepší kamarát“, Pepe Oriola, podal protest proti legálnosti turba vo vozidlách Opel a Alfa Romeo. Našťastie po tom, čo sa Pepe vyplakal, tím protest stiahol. To všetko sa udialo a ešte sa ani jedno kolo neodjazdilo!

V tréningu naznačil potenciál

Úsmev na tvári Maťovi dlho nevydržal. Z komára urobili komisári doslova slona a Maťovi pokazili celý víkend.

V tréningu sa Maťo opäť uistil, že má konkurencieschopné auto a vybojoval piate miesto. Trať najprv poskytovala minimum priľnavosti. To sa rýchlo menilo k lepšiemu, nakoľko okrem TCR tu pretekali aj Formuly 3 a DTM. V druhom tréningu sa umiestnil na 10. priečke, takže išiel do kvalifikácie s očakávaným umiestnením v top 10. Kvalifikácia bola poznačená mnohými škrtnutými kolami, kvôli prekročeniu traťových limitov. Jeden z problémov Hungaroringu, okrem toho, že sa na ňom takmer nedá predbiehať, je aj prekračovanie limitov trate. Minulý rok tu bol veľký krik pri Formule 1, teraz pri TCR. Je to nepochopiteľné vzhľadom na to, že vybetónujete výbehovú zónu a čudujete sa, prečo tadiaľ piloti jazdia. Do trávy alebo štrku by sa im určite nechcelo. Chápem, že ide o vec bezpečnosti, ale kebyže je hneď za obrubníkom dvojmetrový pás štrku alebo pravej trávy a ďalej by mohol byť pokojne betón/asfalt, takéto problémy by boli eliminované. Kvôli tomu vznikla opäť diskusia ohľadom Hondy, ktorá získala pole position (Michelisz), keď výrazne prekročila limity trate a nič z toho nebolo. To nás až tak ale nezaujímalo, keďže Maťo získal parádne 4. miesto! To mu dávalo fantastickú možnosť bojovať o ďalšie pódiové umiestnenie. Lenže...

 

Cca o jedenástej v noci uznali komisári Maťove auto za technicky nespôsobilé a vylúčili ho z výsledkov kvalifikácie. To znamenalo štart z posledného miesta v obidvoch nedeľných pretekoch. Čo bolo na Maťovom aute nelegálne? Zvar držiaku chladiča! Pri tom bol rovnaký ako pri všetkých ostatných Astrách TCR na svete, len výrobca zle pripravil homologizačný list. Pravidlá sú pravidlá, ale držiak chladiča ozaj v čase na kolo nič nepomôže. Nasrdený Maťo bol pripravený bojovať!

V pretekoch síce zábava, ale za tú body nie sú

Ako tiger sa dral dopredu a z 26. miesta sa predral až k bodovaným priečkam. Podarilo sa predbehnúť aj pilota na 10. mieste a tešil sa aspoň z jedného bodu. Maťo si poriadne popredbiehal, a to boli iba prvé preteky. V druhých sa po štarte zomlela veľká nehoda troch áut a Maťo to využil, predral sa na 15. miesto. Po Safety Care sa pustil do boja s ozajstným kamarátom Cominim a ďalšou hviezdou WTCC, Robom Huffom. S Huffom sa niekoľkokrát aj dotkli. Maťo to skúšal aj na takzvaného hulváta, ale nakoniec vyšiel bodovo naprázdno. Aspoň si to užil. Po jednom z kontaktov ostal s poškodeným riadením a bolo vymaľované. Seriál TCR pokračuje poslednou európskou zastávkou v nemeckom Oscherslebene, kde Maťo vybojoval minulý rok svoje prvé víťazstvo. Držíme mu palce, aby na to nadviazal!