Po pokazenom prvom víkende v Gruzínsku Maťo Homola v TCR nádeje upieral k druhej zastávke šampionátu TCR. Tá sa konala v horúcom Bahrajne a bohužiaľ pre Maťa to je ďalší víkend k zabudnutiu. Kúsok šťastia sa ukázal v kvalifikácii, ale to bolo všetko pozitívne, čo sa Maťovi stalo za uplynulý víkend. Už len pozície v cieli oboch pretekov naznačujú, smolu akú má slovenský pretekár v tejto sezóne.

Kvalifikácia

Pre slovenského automobilového pretekára Maťa Homolu sa víkend 2. kola medzinárodnej série TCR nezačal šťastne. V piatkovom prvom voľnom tréningu na okruhu Sachir v Bahrajne došlo k prehriatiu motoru jeho Opelu Astra TCR a mechanici ho museli vymeniť. To však znamenalo, že do prvých pretekov bude za trest štartovať z posledného miesta. No zlý začiatok akoby celý tím DG Sport Compétition ešte viac nabudil. Nový motor v sobotu dopoludnia v kvalifikácii fungoval perfektne a Maťo získal pole position! Hoci si ju na štartovom rošte neužije, znamená to pre neho zisk prvých 5 bodov do hodnotenia TCR. A to nie je na zahodenie, keďže v tejto sérii často o triumfe rozhoduje bod či dva. Do druhých pretekov víkendu tak bude štartovať z 10. miesta, podľa pravidiel sa poradie prvej desiatky kvalifikantov otáča. "Som šťastný, že som ukázal svoju rýchlosť a vyhral kvalifikáciu," povedal Maťo Homola po vystúpení z Astry TCR. "Hoci budem štartovať zozadu, dosiahnuté časy mi dávajú nádej na dobrý výsledok. O ten sa budem snažiť. Držte mi všetci na Slovensku palce, budem to potrebovať!"

Prvé preteky nepriniesli body

Prvé preteky TCR International Series v podaní Maťa Homolu v rámci sprievodného podujatia Veľkej ceny Bahrajnu Formuly 1 nedopadli tak, ako si predstavoval. Hoci štartoval z posledného miesta po penalizácii za výmenu motora, najrýchlejší pilot dopoludňajšej kvalifikácie napokon prišiel do cieľa na 13. mieste. Na štarte zostal stáť dlhšie ako jeho súperi, no stratu sa mu podarilo dohnať a už na konci prvého získal jednu pozíciu, keď pekne predbehol jedinú ženu v štartovom poli, Talianku Ceruttiovú. Aj ďalšie kolá boli konkurencieschopné a Maťo sa približoval k Maďarovi Tassimu. Aj toho predbehol a doťahoval talianskeho veterána F1 Gianniho Morbidelliho. S ním to už nebolo také jednoduché a po tvrdom kontakte sa obaja dostali aj do povedomia komisárov. Napokon to zostalo bez trestu, no Homola už nemohol rátať s výkonom motora, ktorý mu ráno pomohol zajazdiť najlepší čas druhej kvalifikácie. Jeho najlepšie kolo v pretekoch bolo takmer o 3,5 sekundy horšie. A v závere ho pri výjazde na cieľovú rovinku zaskočil dym v kokpite jeho Opela Astra TCR. „Neboli to vydarené preteky, nemal som výkon, nemohol som útočiť,“ povedal po pretekoch sklamaný Maťo Homola. „Na štarte to bola moja chyba. Keďže som nútene vynechal druhý tréning, tak som si nemal kedy vyskúšať štartovací režim. A spojku som podržal príliš vysoko. Ďalej som úspešne zvládol tri súboje, no potom to už išlo od desiatim k piatim a na konci som ešte stratil aj 12. miesto na cieľovej čiare. Inžinieri nášho tímu DG Sport Compétition sa musia na auto poriadne pozrieť, asi ich zasa čaká šichta do noci. No verím, že zajtra to bude lepšie a získam nejaké body.“

Smola sa Maťa nepustila ani v druhých pretekoch

Štart štvrtých pretekov sezóny a druhých v rámci GP Bahrajnu F1 sa Maťovi Homolovi vydaril lepšie ako deň predtým. No zakrátko zaznamenal úbytok výkonu a musel niekoľkokrát resetovať palubný počítač. Nabranú stratu už do konca pretekov nedokázal zlikvidovať, a tak prišiel do cieľa nespokojný na podpriemernom 13. mieste. „Som smutný, že sa mi nepodarilo naplniť cieľ, s ktorým som sem prišiel,“ povedal Maťo Homola po skončení pretekov. „Robil som, čo som vedel, no nestačilo to. Jazdné vlastnosti auta sa nám po Gruzínsku podarilo výrazne zlepšiť, nastavenie podvozka už začína fungovať tak, ako chcem. No tentoraz nám od piatku robil problémy motor. Najprv sa prehrial, po výmene sme zajazdili parádnu kvalifikáciu, no v pretekoch to bolo opäť slabé. Nemal som výkon, nebol som konkurencieschopný. Na tomto okruhu rozhoduje práve rýchlosť na rovinkách a na to potrebujem výkon motora. To nám tento víkend bohužiaľ chýbalo. Uvidíme, ako sa bude ďalej vyvíjať Balance of Performance (vyrovnanie výkonu jednotlivých značiek), ale takto sa nikam nepohneme. Verím, že to bude už len lepšie. Potešila ma pole position, prvá pre Opel v TCR. Je to pre mňa prvých 5 bodov do šampionátu, no ja chcem získavať 25 za víťazstvá. Nemyslím si, že teraz som na pozícii, na ktorú patrím. Budeme sa snažiť urobiť maximum pre to, aby sme sa vrátili na pozície, ktoré nám patria.“ Najbližšie sa TCR International Series presunie do Európy.

Ako sprievodné podujatie WEC bude TCR najbližšie štartovať na okruhu Spa-Francorchamps v Belgicku 5. a 6. mája.

Dúfajme, že v Maťovom obľúbenom Spa už bude Astra TCR fungovať tak, ako má. Niet pochýb o tom, že Maťo má na to, bojovať s najlepšími!