Maťo Homola nezažil najlepší štart do novej sezóny TCR International. Opel Astra TCR nepodáva stabilne dobrý výkon a trápia ho ešte stále detské problémy. Aj keď v Bahrajne získal prvú pole position, kvôli výmene motora o ňu prišiel. Jeho tím DG Sport sa preto rozhodol, že pred ďalšou zastávkou TCR International, ktorá sa ide v máji v Belgicku, si urobia malé testovanie v TCR Benelux. A tu Maťo Homola vyhral jedny preteky v SPA.

Sobota v znamení najrýchlejších časov

Ide o odnož medzinárodného TCR a cez víkend sa išlo prvé kolo seriálu práve na legendárnej trati v SPA. Opel aj Maťo sa na trati cítili fantasticky a od začiatku bojoval o popredné priečky. V TCR vládnu mierne odlišné pravidlá a do pretekov musí mať každá posádka dvoch jazdcov a preteky sa nejdú dva, ale štyri. Testy začali na mokrom povrchu a Opel fungoval viac ako dobre. Maťovi sa podarilo buchnúť tretie a piate miesto v tréningoch a pochvaľoval si prvé poriadne kilometre za mokrých podmienok. Kvalifikácia sa už išla za sucha a ukázalo sa, že výkony podávané za mokrých podmienok neboli náhoda. Maťo mal iba jedno kolo na to, aby si zvykol na správanie Astry za sucha. Napriek tomu, podal fantastický výkon a získal pole position s náskokom celej sekundy!

 

Nastavenie bolo konečne také, aké si Maťo predstavoval a hneď to bolo vidieť. Prvé preteky sa začali pre Maťa výborne a po štarte si s prehľadom udržiaval prvé miesto až do okamihu, kedy mu zlyhala elektronika. Maťo sa dokázal vrátiť do boxov, ale musel ešte vyjsť na trať. V tejto sérii to totiž funguje tak, že kvalifikačné preteky v sobotu určujú poradie do pretekov v nedeľu. Našťastie pre Maťa, o pozícii na štarte rozhoduje najrýchlejší čas v pretekoch, nie výsledná pozícia v cieli. Tak sa vrátil na trať a zajazdil najrýchlejšie kolo, čím zaistil tímu DG Sport pole position do nedeľných šprintových pretekov. Ostávalo len dúfať, že všetko bude fungovať tak, ako má.

Maťo Homola čelil aj v TCR Benelux ťažkej konkurencii. Súperi mu nedali nič zadarmo.

Nedeľa priniesla vytúžený výsledok

V nedeľu mal Maťo opäť skvelý štart a dokázal udržiavať prvé miesto. Manažment gúm mu dal zabrať, pretože na jedných gumách sa išlo až 40 minút. Práve kvôli tomu prvú polovicu pretekov strávil šetrením gúm. V priebehu pretekov ho ale začal doťahovať Van der Linde na Audi RS3 LMS a šetrenie gúm muselo ísť bokom. Auto bolo nedotáčavé a v posledných dvoch kolách sa do súboja pridal aj Rob Huff. Van der Linde sa niekoľkokrát pokúsil o predbiehací manéver na Maťa, ale našťastie neúspešne. Maťo sa tak dočkal prvého miesta v pretekoch a konečne ukázal na čo má nielen on, ale aj Astra. Po prvých pretekoch nasledovali hneď ďalšie a štart sa mu už tak nepodaril. Rob Huff ho dokázal prešprintovať. Cez Eue Rouge Maťo stratil výkon a niekoľko pilotov ho predbehlo. Na brzdení do Le Combe spravil Maťo chybu a strihol šikanu. Na klzkej umelej tráve dostal hodiny a narazil do Roba Huffa. Prepadol sa na štvrté miesto, no ani to dlho netrvalo. O niekoľko zákrut ďalej dostal defekt a jeho víkendu bol koniec. Napriek tomu to bol pozitívny víkend. Jeho kolega na tieto preteky skončil na dvoch štvrtých miestach a čo je hlavné, celý tím nazbieral množstvo nových dát a skúseností. Maťo nabral konečne sebaistotu a zžil sa s Astrou TCR. Verme, že pri ďalšom vystúpení sa opäť dočkáme podobného úspechu. Držíme palce Maťo!