Mazda RX-8 Spirit-R

Mazda RX-8 Spirit-R bola zatiaľ posledná s rotačným motorom

Mazda chystá nový športiak s rotačným motorom. Oproti RX-8 schudne a ponúkne 300 koní. Môžeme ho čakať v roku 2017.

Rok 2017 si Mazda nevybrala náhodou. Nový typ predstavia na 50-te výročie uvedenia prvej Mazdy s wanklovým motorom, Cosmo Sport. Aj pri novom športiaku zostanú verní tradícii ľahkého a obratného auta. Automobilka v rámci znižovania hmotnosti s najväčšou pravdepodobnosťou vynechá druhý pár dverí, čím urobia kupé duchovným nasledovníkom RX-7. RX-8 s 1310 kg bola predsa len tučnejšia ako RX-7.

Mazda RX-8

Mazda RX-8 vedela vyčariť úsmev na tvári

Novému športiaku ponechajú zadný pohon, tak ako sme pri rodine RX zvyknutí. Využijú platformu, ktorú Mazda pripravila pre MX-5. RX bola vždy väčšia ako MX-5 a nebude to inak ani teraz. Základ síce zoberú zo šasi MX-5, ale budú ho musieť prispôsobiť novej generácii wanklového športiaka.

Mazda RX-8

Charakteristický zvuk rotačného motora sa vráti v roku 2017

Inžinieri stále pracujú na neduhoch rotačného motora v podobe vysokej spotreby benzínu, oleja a nízkeho krútiaceho momentu. Z nového motora chcú dostať 300 koní bez použitia prepĺňania. Plánujú využiť poznatky z technológií Skyactiv. Môžeme čakať motor s vysokým kompresným pomerom, ktorý sa rád nechá vytáčať do vysokých otáčok.  Automobilka plánuje do auto montovať 6-stupňovú manuálnu a 5-stupňovú automatickú prevodovku, ktoré upraví na použitie v športovom aute.

Mazda RX-8

Mazda striekala RX-8 farbou Lightning Yellow len prvý rok

Mazda začala s tradíciou áut poháňaných rotačným motorom v roku 1967, kedy predstavila športiak Mazda Cosmo Sport s výkonom 110 koní. Netradičný koncept motora zaujal a automobilka s ním slávila úspech aj v motoršporte. V 80-tych rokoch kraľovala Mazda RX-7 americkému šampionátu IMSA a v roku 1991 ako doteraz jediná japonská automobilka vyhrala Mazda 787B 24-hodinovku v Le Mans.