Mnohí fanúšikovia Mazdy už niekoľko rokov čakajú na návrat Wankelovho motora do produkcie. Automobilka v nich živila nádej od predstavenia konceptu Mazda RX-Vision. Tú však nedávno definitívne pochoval šéf Mazdy, Masamichi Kogai. Aj napriek tomu by sa však rotačný motor mohol vrátiť do výroby. Tentoraz ako generátor slúžiaci na predĺženie dojazdu elektromobilov.

"S rotačným motorom máme potrebný výkon aj ekonómiu. Pri ustálených otáčkach je veľmi stabilný a tichý, takže existuje potenciál pre jeho použitie."

Mazda predstavila koncept hybridu s rotačným motorom na predĺženie dojazdu už v roku 2013. Technológia sa javí ako životaschopná.

Hoci Mazda len tak ľahko nepodlieha trendom a odolala napríklad downsizingu, vlna elektromobility neobíde ani ju. Automobilka už má v ponuke hybridnú Mazdu 3, v ktorej využíva technológiu od Toyoty. Toto auto je však určené iba pre japonský trh. Od roku 2021 ale chce ponúkať celý rad hybridov. Aj tie budú zrejme výsledkom spolupráce s Toyotou. Vývoj hybridov potvrdil aj Matsuhiro Tanaka, európsky šéf vývoja Mazdy: "Vyvíjame koncept s hybridným pohonom. V Japonsku sme už hybrid predstavili, takže máme technológiu."

 

Automobilka však pracuje aj na elektromobile. Ten by mohla predstaviť už v roku 2019. Ponesie rovnaké dizajnové znaky ako Madza CX-5, koncept Mazda RX Vision. Pôjde však o malé auto, ktoré by mohlo konkurovať Renaultu Zoe, hoci zatiaľ nie je isté, či sa dostane aj do Európy. Tanaka na tému plne elektrického auta povedal: "Je to jedna z možností, ktorú skúmame. Na elektromobil je najlepšie malé auto, lebo väčšie autá sú s batériami príliš ťažké, čo pre Mazdu nedáva zmysel." Auto dostane novú platformu s ľahšími materiálmi. "Keď dáme do auta ťažké batérie, musíme urobiť opak s celkovou váhou. Vyvíjame nové materiálové technológie, aby sme sa tým vedeli vysporiadať," dodal Tanaka.

 

Príchod elektromobilu do ponuky Mazdy však dáva možnosť, že sa vráti aj Wankel. Fungoval by čisto ako generátor na dobíjanie batérií a predĺženie dojazdu. Mazda takýto koncept predstavila už v roku 2013 v podobe elektrickej Mazdy 2. Podľa nedávnych správ si dokonca Mazda nechala patentovať podobnú technológiu v USA. Napriek tomu Tanaka nič nepotvrdil ani nevyvrátil: "Niečo také existuje, ale nemôžem ísť do detailov. S rotačným motorom máme potrebný výkon aj ekonómiu. Pri ustálených otáčkach je veľmi stabilný a tichý, takže existuje potenciál pre jeho použitie."

Zdroj: autoexpress

KOGAI HOVORÍ NIE WANKLOVEJ MAZDE

KOGAI HOVORÍ NIE WANKLOVEJ MAZDE

Mazda a Wankel, to je nekonečný príbeh. Najprv nás naťahovali rozporuplnými informáciami, raz že bude, potom nebude, ...

07. 12. 2016
UŽ AJ MAZDA PRIPRAVUJE ELEKTROMOBIL NA ROK 2019

UŽ AJ MAZDA PRIPRAVUJE ELEKTROMOBIL NA ROK ...

Mazda je jedna z posledných automobiliek, ktorá tvrdohlavo odmieta trend downsizingu. Kým ostatní už dávno používajú ...

17. 11. 2016
SÉRIOVÁ MAZDA RX-VISION NEBUDE HYBRID

SÉRIOVÁ MAZDA RX-VISION NEBUDE HYBRID

Mazda raz za čas vypustí informácie o novom Wankli. Nového športového auta s rotačným motorom by sme sa mali dočkať ...

20. 11. 2016
MAZDA PLÁNUJE BENZÍNOVÝ MOTOR BEZ SVIEČOK UŽ NA ROK 2018!

MAZDA PLÁNUJE BENZÍNOVÝ MOTOR BEZ ...

Spaľovacie motory musia v posledných desaťročiach čeliť veľkému tlaku na znižovanie emisií a spotreby. Na druhej ...

17. 01.