Ako je pre Mercedes zvykom, Céčko nepríde len vo verzii sedan, ale aj v praktickej karosérií kombi. Tá príde na trh tri mesiace po sedane, teda v apríli budúceho roka. Tu sa však možnosti pri výbere karosérií neskončili, vrcholné Céčko dostane aj verziu  kabriolet a kupé. Tie prídu do predaja koncom budúceho roku. Ako sa na športové auto patrí, Céčko dostalo aj decentný bodykit, ktorý zahŕňa agresívnejší predný a zadný nárazník, masívnejšie bočné prahy a zadný difúzor so štvoricou výfukov. Verzia S dostane devätnásť palcové disky, pričom základná verzia ich bude mať o palce menšie. Pohľad do interiéru prezrádza kožené športové sedačky, športový volant a kožou obšitú palubnú dosku. Ďalej bude možné vyberať spomedzi karbónových, hliníkových alebo drevených dekorov.

Tablet na stredovej konzole ostal bohužiaľ aj vo verzii AMG.

Ani vrcholné modeli sa v dnešnej dobe nevyhnú downsizingu. Takže po superšportovom modeli AMG GT je Céčko druhým autom, ktoré dostalo pod kapotu nový 4,0 litrový turbom prepĺňaný motor. V minulej generácií Céčka bol pod kapotou atmosférický 6,2 litrový V8. Počet valcov sa našťastie nezmenil a nový agregát s priamym vstrekovaním z označením M177 má stále osem valcov. V základnej verzii bude produkovať výkon 350 kW (476 koní) a 650 NM, čo je nárast o 14 kW a 50 NM oproti predchodcovi. Vo výkonnejšej verzií disponuje výkonom 375 kW (510 koní) a 700 NM. Na zadné kolesá prenáša výkon sedem stupňová prevodovka Speedshift MTC od AMG. Prevodovka ponúkne niekoľko režimov od ekonomického C, cez športové režimy S a S+ až po mód Race, ktorý je dostupný exkluzívne len pre model AMG. Nastaviteľný je aj podvozok s názvom AMG Sport Ride Control, ktorý ponúka tri režimy pruženia. Ďalej môžeme počítať s mechanickým samo svorným diferenciálom na zadnej náprave, v prípade verzie S je však elektronický.

Mercedes-Benz C 63 AMG dostal po prvýkrát turbo.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Poďme sa pozrieť na dynamickú stránku nového Céčka. Základná verzia AMG akceleruje na stovku za 4,2 sekundy a posilnená verzia S to zvládne za rovné 4,0 sekundy. Verzia kombi zrýchľuje na stovku o 0,1 sekundy pomalšie ako sedan. Maximálna rýchlosť je obmedzená na bežných 250 km/h, ale po vypnutí obmedzovača nebude problém atakovať cifry začínajúce trojkou. Ak by to niekoho zaujímalo, tak priemerná spotreba je v prípade bežnej verzie na hodnote 8,2 litra a v prípade verzie S o dve desatiny litra viacej.

Mercedes sa ďalej chváli medzigeneračným znížením hmotnosti o 15 kg, teda na hodnotu 1640 kg pre bežný model a verzia S si zachová pôvodných 1655 kg. Niektoré zdroje ale uvádzajú hmotnosť až 1800 kg. To sa nám ale nechce veriť, pretože na auto tejto veľkosti je to neúmerne veľa (E 63 AMG sedan váži 1845 kg). Keď už spomíname model E, tak Céčko na rozdiel od neho nedostane verziu 4Matic a budeme si musieť vystačiť s pohonom zadnej nápravy. Za príplatok budú k dispozícií karbon-keramické brzdy a výfukový systém AMG performance s elektronicky riadenými klapkami.

Zdroj: autoforum.cz, autocar.co.uk

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov