24.03.2016

Mercedes GLC Coupé je odpoveď na BMW X4

Kategória SAC (Sport Activity Coupe) sa začína rozrastať. Veľa ľudí sa na tieto autá nemôže ani len pozrieť. Lenže predajné čísla nepustia. Automobilky to dobre vedia a preto už viaceré na podobných modeloch pracujú. Napríklad Bentley, či dokonca aj Škoda. Prvú odpoveď na BMW X6 priniesol Mercedes so svojím GLE Coupé. Už vtedy sme vedeli, že je v pláne aj menší model, konkurent „iksštvorky“. Teraz je to oficiálne, privítajte GLC Coupé.

Mercedes-Benz GLC Coupé zaútočí na BMW X4

GLC Coupé nezaprie podobnosť s väčším bratom GLE Coupé. Podľa slov šéfdizajnéra Gordena Wagenera je dizajn novinky „hot and cool“. Názor si urobte sami. Poďme sa radšej venovať technickým informáciám. Oproti klasickému GLC narástlo Coupé do dĺžky o 74 mm, čo nie je málo. Zároveň je nižšie o 39 mm, šírka (1639 mm) aj rázvor (2873 mm) zostali rovnaké. Automobilka tvrdí, že zmena rozmerov by nemala ovplyvniť komfort pri nastupovaní alebo priestor pre nohy. S miestom nad hlavou vzadu to bude zrejme horšie. Uvidíme, možno nás Mercedes prekvapí (príjemne). Kvôli klesajúcej streche sa znížil batožinové priestoru z pôvodných 550 litrov na 491 litrov. Po sklopení zadných sedadiel delených v pomere 40:20:40 je možné zvýšiť objem na 1205 l.

Novinka príde na európsky trh na jeseň a zo začiatku budú k dispozícii tri motorizácie: GLC 220d, GLC 250d a GLC 250. Slabšia naftová 220d má 170 koní a 400 Nm, rovnaký motor s označením 250d ponúkne 204 koní a 450 Nm. Benzínová verzia 250 má pod kapotou dvojliter s výkonom 211 koní a krútiacim momentom 350 Nm. Koncom roka príde aj plug-in hybridné GLC 350e, ktorá bude mať 320 koní a na elektrinu by malo zvládnuť viac ako 30 km. Chýbať nebude ani GLC 43 AMG s trojlitrovým šesťvalcom, výkonom 367 koní a stovkou pod 5 sekúnd. Hovorí sa aj o GLC 63 AMG s osemvalcom pod kapotou. Všetky motorizácie spolupracujú s deväťstupňovým automatom 9G-Tronic a majú pohon všetkých štyroch kolies 4Matic. Výnimkou je plug-in hybrid, ktorý by mal mať 7G-tronic.



DISKUSIA K ČLÁNKU - VYJADRITE AJ VY SVOJ NÁZOR

Prihláste sa, ak máte konto na TopSpeed.sk.

24.03.16 12:52 | TomasTak

30

88

A odpoved viac nez dobra. Aspoň z pohladu designu a spracovania interiéru je to o jednu hviezdnu sústavu dalej od X4, alebo X3. Uz pol roka som relatívne štastný majiteľ noveho céčka, ale tak trochu túžim po vyššom posede a lepšom komforte na našich cestach. GLC je na mna príliš obyčajne a GLE coupe je velke a mimo moju ligu a ja proste hrozne ľúbim ten interiér noveho céčka ktory sa dedí aj do SUV verzii, hlavne v balíku exclusive. Jedine co mi vadi je obmedzená ponuka motorov, najmä chýbajúci dieslovy 6-valec.
Jazdím na: Mercedes C W205 250

odpovedať

5 | 2

04.04.16 14:43 | Xenon28
Tomas, ten vyssi posed potrebujes, mas problemy s chrbticou, alebo si velmi nizky, alebo skratka iba tak? Lebo ja by som triedu C v zivote nevymenil za SUV, ani keby bolo pozlatene :) Predsa len jazdne vlastnosti byvaju lepsie. Nizsia vaha, nizsie tazisko a mensi aerodynamicky odpor. Navyse, ak je to iba zadnokolka, tak to tiez prispieva k lepsiemu pocitu z jady. A u Mercedesu aj mensi polomer otacania vdaka absencii homokinetickych klbov vpredu (aspon v minulosti bol tym Medak znamy, neviem ako dnes). Tieto kupe SUV su aj tak sprostost na entu. SUV znamena uzitkove vozidlo a oni u tychto kupe tu uzitkovost odstrihnu, lebo im zrusia kufor a zmensia miesto pre hlavy pasazierov vzadu. A navyse tie auta vyzeraju ako vajce na kolesach. Pozri sa na X6 zozadu, mierne z uhla. Cista katastrofa. A tento Medak nie je na tom omnoho lepsie.

odpovedať

09.04.16 23:53 | TomasTak

30

88

Ono je to tak, že sa mi v nich proste dobre sedí, nie som ani maly (183) a nemám ani problémy s pohybovým ústrojenstvom. Je to proste o pocite, každému sedí niečo iné a ja som si autá vždy vyberal srdcom a nie hlavou. Kandidáti na nové auto sú preto úplne rozdielny, GLC coupe 350d vs E coupe s rovnakým motorom. SUV som dlhodobo nejazdil žiadne, jedine par týždňov Cayenne, ale to je už iná liga, to auto v športovom režime ozaj popiera fyzikálne zákony :) Budem mat na pár dni GLE coupe 350d, tak dúfam, že to mi povie viac. Kto vie, možno celu tuto SUV ideu zamietnem, alebo sa pridám k davovej SUV psychóze a do sedanu už nesadnem :)
Jazdím na: Mercedes C W205 250

odpovedať

0 | 0

25.03.16 08:06 | Tmk
Dokonaly grc.

odpovedať

25.03.16 10:45 | ja1999
Nadpis mal byť ,,Opičenie sa po BMW,,

odpovedať

04.04.16 14:37 | Xenon28
BMW nebolo prve s tymto nezmyslom "SUV coupe". Prvy bol SsangYong Actyon, tak ho teraz mozete ospevovat... A inak je mi to jedno, lebo X6 a ostatne auta podobneho vyzoru su maximalne odporne a kupuju si to len ludia bez vkusu. Ze "SUV coupe", omfg...

odpovedať

25.03.16 13:36 | painkiller

99

79

Tieto odpovede všetkých (myslím tým výrobcov aut) na BMW mi už lezú na nervy. Jedni chcú byť odpoveďou na M, druhý najprv na X6-ku, teraz zas na X4-ku. Aj napriek mnohým neprajníkom, BMW je aktuálne automobilka ktorá určuje trendy. A to sa nezmení len tak zo dňa na deň.
Jazdím na: BMW 135i cupé

odpovedať

2 | 2

25.03.16 15:19 | Tuko
Ja ako fanusik bmw mam skor opacny pocit... Mam dojem ze mercedes ma v sucanosti o dost vacsi obsah. Mercedes kopa V8, amgciek novych, luxusnych modelov a neviem coho vsetkeho zatial co bmw produkuje kraviny jak 2 active tourer, i8, bmw m760li xdrive a podobne paskivili. Jedine co to teraz zachranuje z tych novych je 7 ma, m2, x5 M...

odpovedať

25.03.16 21:20 | TomasTak

30

88

Neviem kto určuje trendy a v podstate mi to je jedno, nepreferujem žiadnu značku. Bol som na testovacej jazde s X4 a co sa jazdných vlastnosti týka mozem len chváliť a v podstate keby bolo keby uz by bolo rozhodnuté. Ale BMW mi neumožní navolit si interier taky aky chcem, alebo získať niektoré prvky výbavy, toto u BMW az od vyššej triedy. Takze nech určuje trendy kto chce, beriem toho kto mi umožní si auto vyskladať ozaj podľa predstav.
Jazdím na: Mercedes C W205 250

odpovedať

1 | 0

04.04.16 14:35 | Xenon28
Ze BMW urcuje trendy? Ako napr. 6 GrandTourer, ktore sa opici po Medaku CLS? Alebo X6, ktoreho koncept prvykrat pouzil SsangYong Actyon? BMW dnes uz neurcuje nic... Ani jediny atmosfericky motor, turbo benziny prinajlepsom priemerne. Prednokolky, trojvalce a hybridy. Supersport ziadny. BMW je uz totalne v r*ti. Ako-tak sa este drzi Medak a Audi.

odpovedať

04.04.16 19:24 | Xenon28
BMW 6 GranCoupe som mal na mysli.

odpovedať

26.03.16 09:50 | Pribinacek

122

60

Nie je to zas az take zle. Myslim si ze nikto vas nezhejtuje za to ked si kupite toto GLC:) Otazna je cenovka a od akej sumy auto bude mat vsetko co potrebuje. Moj odhad je tak 45 - 50 000 eur aj s vybavou, ale v tejto cenovej kategorii sa najde uz vela ineho a mozno zaujimavejsieho pre niekoho... takze sa pytam, co ma prinuti prist do showroomu a povedat ze "chcem toto s vybavou do 45 000 eur".
Jazdím na: Toyota Land Cruiser, Mercedes C 124, Suzuki Swift Sport

odpovedať

1 | 0


Tuningshop - jún 2016

Najnovšie komentáre