Kategória SAC (Sport Activity Coupe) sa začína rozrastať. Veľa ľudí sa na tieto autá nemôže ani len pozrieť. Lenže predajné čísla nepustia. Automobilky to dobre vedia a preto už viaceré na podobných modeloch pracujú. Napríklad Bentley, či dokonca aj Škoda. Prvú odpoveď na BMW X6 priniesol Mercedes so svojím GLE Coupé. Už vtedy sme vedeli, že je v pláne aj menší model, konkurent „iksštvorky“. Teraz je to oficiálne, privítajte GLC Coupé.

Mercedes-Benz GLC Coupé zaútočí na BMW X4

GLC Coupé nezaprie podobnosť s väčším bratom GLE Coupé. Podľa slov šéfdizajnéra Gordena Wagenera je dizajn novinky „hot and cool“. Názor si urobte sami. Poďme sa radšej venovať technickým informáciám. Oproti klasickému GLC narástlo Coupé do dĺžky o 74 mm, čo nie je málo. Zároveň je nižšie o 39 mm, šírka (1639 mm) aj rázvor (2873 mm) zostali rovnaké. Automobilka tvrdí, že zmena rozmerov by nemala ovplyvniť komfort pri nastupovaní alebo priestor pre nohy. S miestom nad hlavou vzadu to bude zrejme horšie. Uvidíme, možno nás Mercedes prekvapí (príjemne). Kvôli klesajúcej streche sa znížil batožinové priestoru z pôvodných 550 litrov na 491 litrov. Po sklopení zadných sedadiel delených v pomere 40:20:40 je možné zvýšiť objem na 1205 l.

Novinka príde na európsky trh na jeseň a zo začiatku budú k dispozícii tri motorizácie: GLC 220d, GLC 250d a GLC 250. Slabšia naftová 220d má 170 koní a 400 Nm, rovnaký motor s označením 250d ponúkne 204 koní a 450 Nm. Benzínová verzia 250 má pod kapotou dvojliter s výkonom 211 koní a krútiacim momentom 350 Nm. Koncom roka príde aj plug-in hybridné GLC 350e, ktorá bude mať 320 koní a na elektrinu by malo zvládnuť viac ako 30 km. Chýbať nebude ani GLC 43 AMG s trojlitrovým šesťvalcom, výkonom 367 koní a stovkou pod 5 sekúnd. Hovorí sa aj o GLC 63 AMG s osemvalcom pod kapotou. Všetky motorizácie spolupracujú s deväťstupňovým automatom 9G-Tronic a majú pohon všetkých štyroch kolies 4Matic. Výnimkou je plug-in hybrid, ktorý by mal mať 7G-tronic.