Každého na prvý pohľad zaujme dizajn automobilu, ktorý bude asi najviac diskutovanou záležitosťou. Jedna vec je ale jasná, je to Mercedes a podobnosť s príbuznými modelmi rozhodne neskrýva. Mne dosť pripomína športový model S coupé, najmä tvar predných a zadných svetlometov, ale aj maska chladiča. Ak by ste k S coupé pridali ešte jedny dvere, bočný profil by sa líšil len minimálne. A pritom to nie je žiadny drobček. Na dĺžku má 4900 mm, šírku 2003 mm a výšku 1731 mm. Rozmery kolies za ničím nezaostávajú, v štandarde sa počíta pre základné modely s 20" diskami! Za príplatok budú 21 a 22 " disky.

Na fotografiách je zatiaľ najvýkonnejšia verzia GLE 450 s balíkom AMG Sport, ktorá by mala byť obutá na 21" diskoch. Túto verziu poháňa trojlitrový benzínový šesťvalec s výkonom (270 kW) 367 koní a 520 Nm v spolupráci s automatickou prevodovku 9G-tronic a pohonom 4x4 známym ako 4matic. Áno, čítate správne, 9-stupňová prevodovka. 

Základom bude naftový šesťvalec GLE 350 Bluetec s výkonom 190 kW (258 k) a 620Nm. Pre benzínových fanúšikov je k dispozícii ďalší šesťvalec, dvakrát preplňovaný GLE 400 s výkonom 245 kW (333 k) a 480 Nm. Všetky verzie majú plnohodnotný pohon 4x4. V slabších rozdeľuje silu v pomere 50:50, v modely GLE 450 posiela na zadnú nápravu 60% výkonu. 9-stupňová prevodovka bude pre všetky modely a v zatiaľ najsilnejšej verzii dostane systém Dynamic Select, s 5 možnosťami nastavenia radenia Individual, Comfort, Slippery, Sport a Sport+. Štandardom bude aj aktívny podvozok Agility Control a za príplatok vzduchový Airmatic.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Interiér neprináša skoro nič nové, okrem displeja multimediálneho systému. Odporcom umiestnenia „a lá tablet“ možno konečne aspoň trochu spadne kameň zo srdca. Displej už netrčí tak výrazne, ako v ostatných modeloch a viac zapadá do prístrojovej dosky. Samozrejmosťou bude športový volant a sedadlá.