Aj keď to tak na pohľad nevyzerá, inžinieri sa snažili hmotnosť čo najviac zredukovať. Veko batožinového priestoru je z horčíka a hliníka, miesto bežného akumulátora použili ľahšiu lítium-iónovú batériu, kované disky nahradili klasiku a tiež má odľahčené brzdy. K tomu všetkému je väčšina karosérie z hliníka a je vraj rovnako tuhý ako kupé! Aby toho nebolo málo, v Mercedese sa hrdia, že oproti kupéčku kabriolet nepribral. A napriek tomu všetkému má aj tak viac než 2 tony… Koľko by musel vážiť bez všetkých týchto riešení? Ďalšou zaujímavou informáciou je hodnota aerodynamického odporu, ktorá je s Cd=0.29 vraj najnižšia spomedzi konkurencie.

Nový kabriolet si okrem iného hýčka cestujúcich aj vždy príjemnou teplotou alebo absenciou prievanu. Toto všetko majú zaručiť systémy ako AIRSCARF, ktorý vodičovi a spolujazdcovi fúka príjemný teplý vzduch na krk, systém AIRCAP, ktorý vysunie spojler nad čelným sklom a za zadnými sedadlami, aby vzduch obtekal ponad cestujúcich. Ďalej ponúkne vyhrievané všetky sedadlá, volant a dokonca aj lakťové opierky. Pripočítajte k tomu novú klimatizáciu, ktorá sa automaticky adaptuje na otvorenú alebo zatvorenú strechu, aby ste ani náhodou nemuseli stlačiť ani jedno tlačidlo navyše.

Strechu stiahnete za rovných 20 sekúnd a to až do rýchlosti 60 km/h. Ak je horšie počasie a strechu máte zatiahnutú, batožinový priestor automaticky zväčší svoj objem. Pri stiahnutej streche však do kufra naložíte jednu golfovú tašku, čo by budúcemu majiteľovi malo plne postačovať. Ak si chcete celý proces skladania strechy pozrieť na vlastné oči, máte k dispozícii tlačítko na kľúči, ktoré sa vám postará o dvadsaťsekundové divadlo.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Množstvo bezpečnostných systémov

Okrem miliónu iných bezpečnostných systémov stojí za zmienku nový systém PRE SAFE PLUS. Klasický PRE SAFE vám pri hroziacej havarii stiahol pásy a natlakoval brzdy. Prívlastok PLUS vie rozoznať, že sa na vás niekto rúti zo zadu. Vtedy začnú zadné svetlomety blikať a pre istotu zablokuje všetky brzdy a tiež pritiahne bezpečnostné pásy.

Základ ponuky bude tvoriť model S 500 Cabriolet so 4.7 litrovým V8 motorom dopovaným dvoma turbami. Jeho maximálny výkon sa rovná 335 kW (455 hp) a krútiaci moment má maximálnu hodnotu 700 Nm už pri 1800 otáčkach za minútu. Slušné na základný model. Táto pohonná jednotka bude kombinovaná s novou deväťstupňovou automatickou prevodovkou 9G-TRONIC. Aj vďaka nej má mať tento Mercedes spotrebu smiešných 8,5 litra na sto kilometrov a emisie CO2 by sa mali pohybovať na hodnote okolo 199 g/km.

Pozrime sa však na ešte zaujímavejší model. Na S 63 AMG 4Matic Cabriolet. V tomto kabriolete pod kapotou nájdeme 5.5 litrový V8 s dvoma turbami. Výkon 430 kW (585 hp) pri 5500 otáčkach je prinajmenšom slušný, no čo robí z tohto auta zviera, je jeho krútiaci moment. Ten má totiž hodnotu rovných 900 Nm v rozmedzí 2250-3750 otáčok. Tieto parametre mu stačia na to, aby z pokoja vyštartoval na 100 km/h za 3,9 sekundy a bez problémov jazdil po Autobahne rýchlosťou 250 km/h. A to aj s hmotnosťou 2185 kg (na 90% plná nádrž, 68 kilogramový šofér a 7 kilogramov batožiny). K tomu všetkému uvádza Mercedes kombinovanú spotrebu na úrovni 10,4 litra.

Na preraďovanie v AMG-čku poslúži už zabehnutý 7 stupňový AMG Speedshift MCT s troma režimami na výber. Prvým z nich je režim „C“ (Controlled Efficiency), druhým je „S“ (Sport) a tretím je „M“ (Manual). Režim „C“ šetrí palivo kde sa dá a po jeho aktivovaní sa veľké AMG-čko na každej križovatke vypne. Vidno, že Claudia Schiffer v reklame na Opel neklame keď hovorí, že aj Nemci majú zmysel pre humor.