Škoda nedávno predstavila modernizovanú tvár svojho najúspešnejšieho typu. V rámci ponuky Octavií sa však mimoriadnej obľube teší model RS a tak automobilka dlho neváhala a prináša aj jeho modernizovanú verziu. Aj ona samozrejme prichádza s novou tvárou, no nielen to. Niekoľko noviniek nájdeme aj vo vnútri. Nuž a pod kapotou samozrejme nechýba možnosť voľby medzi benzínovým a dízlovým motorom.

Modernizovaná Octavia RS prekvapí svojou tvárou a do výbavy prináša adaptívne full-LED svetlá a niekoľko asistentov.

Maska s čiernym lemom sa v Octavii RS opticky spája s vnútorným párom nových delených svetiel. Auto tak pôsobí oveľa širšie

Najväčšia zmena sa samozrejme týka vzhľadu. Aj Octavia RS dostala nové delené svetlá. Na prvý pohľad však môže pôsobiť dojmom, že si z nich vzala iba vonkajší pár. Za tento efekt môže čierny rám masky chladiča a čierne pozadie svetiel. Vnútorný pár delených svetiel tak opticky splýva s maskou a enormne ju rozširuje. Nuž a práve tento efekt sa Škode naozaj vydaril. Auto totiž spredu pôsobí oveľa širšie a dynamickejšie ako verzia pred modernizáciou. Drobné zmeny sa dotkli aj nárazníka a nové sú samozrejme aj zadné svetlá. Vo vnútri nájdeme interiér ladený do čiernej farby so známymi športovými sedadlami s integrovanou opierkou hlavy. Tie môžu byť po novom čalúnené aj alcantarou.

Bežná benzínová Octavia RS posúva svoj výkon na úroveň 230 koní. Dočkáme sa ešte silnejšej verzie?

O pohon Octavie RS sa, tak ako sme už zvyknutí, môže starať buď dynamický benzínový 4-valec 2,0 TSI, alebo úsporný dízel 2,0 TDI. Zážihový motor pritom nadväzuje na doposiaľ najvýkonnejšiu Octaviu RS s prívlastkom 230. Ponúkne teda 169 kW (230 k) a maximálny krútiaci moment 350 Nm od 1 500 do 4 600 ot/min. Či sa dočkáme aj silnejšej verzie zatiaľ automobilka nepotvrdila. Motor je štandardne spojený so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a k dispozícii je samozrejme aj dvojspojková prevodovka DSG. Benzínová eRSa s manuálom zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,7 s a podľa výrobcu spotrebuje v kombinovanej prevádzke 6,5 l benzínu na 100 km. Dízlová verzia ponúkne nezmenené parametre. To znamená 135 kW (184 k) a 380 Nm od 1 750 ot/min. Zrýchlenie z pokoja na 100 km/h zvláda za 7,9 s v kombinovanom cykle by si mala teoreticky vypýtať 4,5 l nafty na 100 km. Aj vznetový motor je v ponuke so 6-stupňovou manuálnou, alebo 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Nuž a v ponuke zostáva aj verzia s pohonom všetkých kolies v kombinácii motora 2,0 TDI a prevodovky DSG.

Modernizovaná Octavia RS výkonom nadväzuje na model RS230

Octavia RS sa dočkal zmien aj na podvozku. Po modernizácii je karoséria o 15 mm bližšie k zemi a auto má vzadu o 30 mm širší rozchod kolies. Štandardne ju dostanete na 17" diskoch. K dispozícii sú však aj 18" a 19" a najväčší rozmer môžete mať aj v striebornej farbe. Octavii RS nechýba ani progresívny posilňovač riadenia, adaptívny podvozok DCC, elektronická náhrada samosvorného diferenciálu XDS+ a na želanie ani Performance Sound Generator. Novinkou sú adaptívne full-LED predné svetlá (Adaptive Front-lighting System - AFS). Novinky však nájdeme aj v zozname asistenčných systémov. Ten obsahuje Trailer Assist, sledovanie mŕtveho uhla, sledovanie premávky za autom pri cúvaní z parkovacieho miesta Rear Traffic Alert, ale aj Crew Protect Assist, čo je systém, ktorý pripraví auto na zrážku tým, že zatvorí okná a pritiahne bezpečnostné pásy. Vylepšený je aj systém Front Assist s núdzovým brzdením a rozoznávaním chodcov. Nuž a samozrejme nechýba ani nový infotainment, ktorý má v najvyššej verzii 9,2" monitor a WLAN hotspot.

Zdroj: Škoda

MODERNIZOVANÁ ŠKODA OCTAVIA III NA NOVÝCH OBRÁZKOCH A VIDEU

MODERNIZOVANÁ ŠKODA OCTAVIA III NA NOVÝCH ...

Delené predné svetlá modernizovanej Škody Octavia III boli minulý týždeň naj témou motoristického sveta. Nielen ...

03. 11. 2016
FACELIFT OCTAVIE ŠOKUJE, PRIŠLI DELENÉ SVETLOMETY

FACELIFT OCTAVIE ŠOKUJE, PRIŠLI DELENÉ ...

Dizajn škodoviek sa mi od príchodu Octavie 3. generácie mimoriadne páči. Modely vo vyšších výbavách vyzerajú z vonku ...

27. 10. 2016
TEST: ŠKODA OCTAVIA RS230 JE HISTORICKY NAJRÝCHLEJŠIA

TEST: ŠKODA OCTAVIA RS230 JE HISTORICKY ...

Škoda s aktuálnou generáciou Octavie RS každý polrok posúva latku a svoje limity. No len toľko, koľko jej dovolia, nie ...

27. 09. 2015
TEST: ŠKODA OCTAVIA III RS COMBI TSI

TEST: ŠKODA OCTAVIA III RS COMBI TSI

Tretia Octavia je najlepšou škodou so štítkom RS. Pri tvrdej jazde na SlovakiaRingu dokázala (navyše len v mojich rukách ...

22. 12. 2013
TEST: ŠKODA OCTAVIA III RS TDI DSG

TEST: ŠKODA OCTAVIA III RS TDI DSG

Dobrý, alebo asi každý test benzínovej Octavie RS si prečíta podstatne viac ľudí než tej naftovej. No v predajni to ...

17. 11. 2014
TEST: ŠKODA OCTAVIA RS350 APR

TEST: ŠKODA OCTAVIA RS350 APR

Je to večná dilema. Vziať fabrický tuning a užívať si nie len exkluzivitu malosériovej produkcie, ale aj záruky, alebo ...

25. 10. 2015