Modernizovaná Octavia RS prekvapí svojou tvárou a do výbavy prináša adaptívne full-LED svetlá a niekoľko asistentov.
Skoda Octavia RS

Maska s čiernym lemom sa v Octavii RS opticky spája s vnútorným párom nových delených svetiel. Auto tak pôsobí oveľa širšie

RS pôsobí širšie a dynamickejšie

Najväčšia zmena sa samozrejme týka vzhľadu. Aj Octavia RS dostala nové delené svetlá. Na prvý pohľad však môže pôsobiť dojmom, že si z nich vzala iba vonkajší pár. Za tento efekt môže čierny rám masky chladiča a čierne pozadie svetiel. Vnútorný pár delených svetiel tak opticky splýva s maskou a enormne ju rozširuje. Nuž a práve tento efekt sa Škode naozaj vydaril. Auto totiž spredu pôsobí oveľa širšie a dynamickejšie ako verzia pred modernizáciou. Drobné zmeny sa dotkli aj nárazníka a nové sú samozrejme aj zadné svetlá. Vo vnútri nájdeme interiér ladený do čiernej farby so známymi športovými sedadlami s integrovanou opierkou hlavy. Tie môžu byť po novom čalúnené aj alcantarou.

Bežná benzínová Octavia RS posúva svoj výkon na úroveň 230 koní. Dočkáme sa ešte silnejšej verzie?

O pohon Octavie RS sa, tak ako sme už zvyknutí, môže starať buď dynamický benzínový 4-valec 2,0 TSI, alebo úsporný dízel 2,0 TDI. Zážihový motor pritom nadväzuje na doposiaľ najvýkonnejšiu Octaviu RS s prívlastkom 230. Ponúkne teda 169 kW (230 k) a maximálny krútiaci moment 350 Nm od 1 500 do 4 600 ot/min. Či sa dočkáme aj silnejšej verzie zatiaľ automobilka nepotvrdila. Motor je štandardne spojený so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a k dispozícii je samozrejme aj dvojspojková prevodovka DSG. Benzínová eRSa s manuálom zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,7 s a podľa výrobcu spotrebuje v kombinovanej prevádzke 6,5 l benzínu na 100 km. Dízlová verzia ponúkne nezmenené parametre. To znamená 135 kW (184 k) a 380 Nm od 1 750 ot/min. Zrýchlenie z pokoja na 100 km/h zvláda za 7,9 s v kombinovanom cykle by si mala teoreticky vypýtať 4,5 l nafty na 100 km. Aj vznetový motor je v ponuke so 6-stupňovou manuálnou, alebo 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Nuž a v ponuke zostáva aj verzia s pohonom všetkých kolies v kombinácii motora 2,0 TDI a prevodovky DSG.

Skoda Octavia RS

Modernizovaná Octavia RS výkonom nadväzuje na model RS230

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Octavia RS sa dočkala zmien aj na podvozku. Po modernizácii je karoséria o 15 mm bližšie k zemi a auto má vzadu o 30 mm širší rozchod kolies. Štandardne ju dostanete na 17" diskoch. K dispozícii sú však aj 18" a 19" a najväčší rozmer môžete mať aj v striebornej farbe. Octavii RS nechýba ani progresívny posilňovač riadenia, adaptívny podvozok DCC, elektronická náhrada samosvorného diferenciálu XDS+ a na želanie ani Performance Sound Generator. Novinkou sú adaptívne full-LED predné svetlá (Adaptive Front-lighting System - AFS). Novinky však nájdeme aj v zozname asistenčných systémov. Ten obsahuje Trailer Assist, sledovanie mŕtveho uhla, sledovanie premávky za autom pri cúvaní z parkovacieho miesta Rear Traffic Alert, ale aj Crew Protect Assist, čo je systém, ktorý pripraví auto na zrážku tým, že zatvorí okná a pritiahne bezpečnostné pásy. Vylepšený je aj systém Front Assist s núdzovým brzdením a rozoznávaním chodcov. Nuž a samozrejme nechýba ani nový infotainment, ktorý má v najvyššej verzii 9,2" monitor a WLAN hotspot.

Zdroj: Škoda