Modernizované Porsche GT3 991.2 je až o 12,3 sekundy rýchlejšie okolo Nordschleife oproti pred faceliftovej verzii. Automobilka pritom zvýšila výkon motora len o skromných 25 koní.
Porsche 911 GT3 zvládne Nürburgring o 12s rýchlejšie

Verzia s dvojspojkovou prevodovkou PDK zvládne „zelené peklo“ za 7 minút a 12,7 sekundy.  

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

„Nie je naším hlavným cieľom mať najrýchlejšie kolá a promovať naše autá iba podľa časov, pretože, musím byť k vám úprimný, ak máte auto so skvelým nastavením pre Nürburgring, bude na nič na bežnej ceste a kdekoľvek inde,“ vyhlásil nedávno šéf divízie Porsche GT, Andreas Preuninger. Napriek tomu je modernizovaná verzia GT3 až o 12,3 sekundy rýchlejšia okolo Nordschleife. Verzia s dvojspojkovou prevodovkou PDK zvládne „zelené peklo“ za 7 minút a 12,7 sekundy.


Porsche pritom zvýšilo výkon motora len o 25 koní na 368 kW (500 koní). Ide pritom o úplne nový motor, ktorý vychádza z pretekárskych verzii GT3 R a RSR. Čo ešte teda stojí za lepšími časmi na kolo? Upravený podvozok, aerodynamika, ale aj ideálne podmienky na trati. Asfalt mal 14 stupňov a vzduch 8 stupňov. Rekordné vozidlo malo natáčanie zadnej nápravy a karbón-keramické brzdy.



Nové GT3 s PDK váži 1430 kg. Pomer hmotnosti a výkonu dosahuje výbornú hodnotu 3,88 kg/kW. Akcelerácia na stovku zaberie len 3,4 sekundy. Maximálna rýchlosť je 318 km/h.


„Pred pár rokmi bolo možné dosiahnuť takýto čas len čistokrvnými pretekárskymi autami s lepivými pneumatikami. Nová GT3 to dokáže s pomerne skromným výkonom, ale je plne využiteľné na každý deň,“ hovorí Preuninger. Za zlepšením časov hľadajme veľký pokrok v pneumatikách. GT3 malo na trati obuté gumy Michelin Pilot Sport Cup 2.

Porsche GT3 RS zvládne Nürburgring určite o niečo rýchlejšie. My sme však zvedaví, aký čas dosiahne pripravovaná verzia GT2 RS. Tá by mohla ísť pokojne aj pod hranicu 7 minút...