Fiat 500L je, zjednodušene povedané, nafúknutou malou 500-kou. Ostatne, podobnú teóriu razí aj televízna reklama, ktorá svojho času prezentovala toto auto ako väčšieho súrodenca 500-ky. V súčasnosti predstavili Taliani modernizovaný Fiat 500L, v ktorom automobilka prezentuje až 40 % nových dielov. To je na modernizáciu naozaj dosť.

Fiat 500L je na trhu už od roku 2012. Po piatich rokoch si tak zaslúžil omladenie, ktoré sa dotklo prevažne karosérie. Naopak, pohonné jednotky zostali prakticky bezo zmeny. Keď je niečo dobré, nemá to zmysel meniť.

Jedinečnosť nového Fiatu 500L tvorí až 37 rôznych farebných kombinácií.

K dispozícii tak bude od začiatku predaja modernizovanej verzie atmosférická zážihová 1,4-ka so 70 kW (95 k), ďalej preplňovaná 1,4-ka s 88 kW (120 k) a malý dvojvalec 0,9 TwinAir s maximálnym výkonom 77 kW (105 k).

Alternatívou k nim je 1,4-ka spaľujúca LPG s 88 kW (120 k) a 0,9 TwinAir na CNG s maximálnym výkonom 63 kW (85 k). Vznetové ekvivalenty sú dva: slabšia 1,3-ka s 70 kW (95 k) a silnejšia 1,6-ka s maximálnym výkonom 88 kW (120 k).

S "fúzikmi" v prednej maske po vzore pôvodnej 500-ky

Po modernizácii je auto dlhé 4,28 m a rázvor je 2,61 m. Verzia 500L Living je stále možné zakúpiť aj v 7-miestnej konfigurácii. Do terénu odolnejší Fiat 500L Cross zostal stále v ponuke a vďaka faceliftu dostal zaujímavejšiu prednú masku.

Bežný Fiat 500L sa po modernizácii viac priblížil k svojmu malému bratovi 500. Zmeny nájdeme v prednej maske, svetlách a dennom svietení z LED, ktoré má novú grafiku dvoch núl. Vzadu pribudli chrómové časti. Konštruktéri presunuli hmlovky a spätné svetlá viac k vozovke. Túto zmenu obhajujú viac funkčnosťou ako štylistikou.

Faceliftovaný Fiat 500L môže mať až 37 rôznych farebných kombinácií. V ponuke sú 3 farebné možnosti strechy a 10 rôznych odtieňov karosérie. V interiéri nájdeme napríklad logo 500 na prístrojovej doske.

Modernizovaný prístrojový panel má 3,5 palcový farebný displej. Veľké sklenené strešné okno s rozlohou 1,5 metra štvorcového presvetlí celý interiér. Konštruktéri prepracovali radiacu páku, ktorú umiestnili vyššie pre ľahšiu obsluhu.

Verzia Cross má nové 17-palcové disky a svetlú výšku zvýšenú o 25 mm. Otočným gombíkom vodič volí jazdné režimy medzi Normal, Traction+ a Gravity Control. Traction+ je aktívny do rýchlosti 30 km/h a pomáha s rozbehom na horších povrchoch. Gravity Control naopak pomáha udržať konštantnú rýchlosť pri zjazde z kopca. Ceny pre náš trh zatiaľ neboli zverejnené, nepredpokladáme však zvyšovanie voči aktuálne dostupnej verzii.