Mercedes je momentálne v zvláštnom stave. Vrcholom ponuky totiž nie je vrchol ponuky. Súčasný Mercedes-Benz triedy S je na trhu od roku 2013, a tak novší typ E W213 dokáže viac vecí a lepšie. Modernizáciu trieda S dostane už tento rok. Automobilka však pred oficiálnym predstavením uverejnila informácie o najnovších systémoch. Viacerými top model značky dorovná aktuálne vrcholnú ponuku v podobe novej triedy E. 

Mercedes-Benz triedy S sa s modernizáciou posunie bližšie k autonómnemu režimu jazdy. Automobilky sa predháňajú, ktorá s ním príde skôr, avšak pre jeho funkčnú podobu treba najprv vyvinúť podporné systémy. A práve tie bude ponúkať modernizovaná trieda S.

Asistent zmeny jazdných pruhov bude funkčný v rýchlosti od 80 do 180 km/h a umožní preradenie z pruhu do pruhu len na základe zapnutia smerovky.

Najnovší systém adaptívneho tempomatu Distronic bude prediktívne znižovať rýchlosť pred zákrutami, križovatkami alebo kruhovými objazdmi. Umožní mu to prepojenie s navigačným systémom. Pred výjazdmi z diaľnice tak vozidlo automaticky začne spomaľovať a pripravovať sa na odbočenie. Systém bude aktívny od 0 do 210 km/h.

Systém pre núdzové zastavenie vozidlo po zastavení odomkne, aby sa záchranári ľahko dostali k zranenému.

Asistent zmeny jazdných pruhov bude funkčný v rýchlosti od 80 do 180 km/h a umožní preradenie z pruhu do pruhu len na základe zapnutia smerovky. Počas 10 sekúnd systém pomocou kamier vyhodnotí, či je možné bezpečne zmeniť pruh, a ak áno, vozidlo túto zmenu vykoná.

Jazda v zápchach bude príjemnejšia aj vďaka systému, ktorý bude po zastavení vozidla až 30 sekúnd aktívny a po opätovnom rozbehu vozidiel naštartuje motor a rozbehne vozidlo za nimi.

Podľa navigácie bude vozidlo tiež brzdiť pred križovatkami alebo zákrutami.

Aktívny núdzový asistent zastavenia bude vizuálne aj zvukovo upozorňovať vodiča o nutnosti položenia rúk na volant. V prípade, že vodič nereaguje, vozidlo začne spomaľovať. Po zastavení sa zatiahne ručná brzda a aktivuje tiesňové volanie. Systém tiež odomkne vozidlo pre ľahší prístup záchranárov.

Aktívny brzdný asistent pomôže pri kritických brzdeniach. Napríklad, ak vodič začne úhybný manéver pred chodcom, ale systém vyhodnotí, že zatočenie nestačí, automaticky podporí zatočenie volantu pod väčším uhlom do tej strany, na ktorú bol natočený. Samozrejme, musí brať ohľad na okolitú premávku.

Navigácia bude v budúcnosti nevyhnutným systémom pre autonómne jazdenie.

Systém udržiavania vozidla v jazdnom pruhu bude aktívny od 60 do 200 km/h. Jemným brzdením dokáže vozidlo zachovať v jazdnom pruhu. Ak je však na ceste prerušovaná čiara, systém ju neprekročí len v prípade, ak existuje zrážka s protiidúcim vozidlom (alebo vozidlom v druhom jazdnom pruhu).

Poslednou novinkou v oblasti asistentov v modernizovanom eSku bude diaľkové ovládanie parkovania, ako to poznáme z menšej triedy Mercedes-Benz E 350d, alebo BMW 540i xDrive g30. Vozidlo dokáže bez vodiča prejsť dopredu alebo dozadu 15 metrov a zastaví sa vždy pri nejakej prekážke. Nová trieda S bude opäť udávať smer v oblasti asistenčných systémov. Máme sa tak na čo tešiť.