Peugeot práve predstavil modernizovanú 308. Už na prvý pohľad je jasné, že dizajnéri robili len drobné úpravy aj v prípade hatchbacku a kombi (SW). Väčšie zmeny sa odohrali v útrobách auta. Kompaktný Peugeot prichádza s novou automatickou prevodovkou a pokročilejšími asistenčnými systémami. Modernizovaný Peugeot 308 máme možnosť vidieť zatiaľ len na dvoch fotkách.

Naftovým vrcholom je dvojliter BlueHDI 180 s výkonom 133 kW (180 koní) a krútiacim momentom 400 Nm. Ten je kombinovaný výhradne s 8-stupňovým automatom s hydromeničom od Aisinu.

Modernizovaný Peugeot 308 prešiel len drobnými zmenami dizajnu

Kombi je identické s päťdverovým hatchbackom po B-stĺpik

Najzásadnejšie zmeny v dizajne sa odohrali vpredu. Modernizovaný typ má inak tvarovaný nárazník, ktorý pôsobí agresívnejšie. Masku chladiča po novom nemá jednoduché horizontálne lamely, ale vzor, ktorý pripomína rybie šupiny na štýl SUV 3008. Znak Leva presunuli z upravenej kapoty do chladiča. Svetlomety s LED pásikom pre denné svietenie zostávajú aj naďalej od najnižšieho stupňa výbavy. Zábery zadnej časti zatiaľ automobilka neuvoľnila, ale predpokladáme, že zmeny budú opäť len kozmetické.

 

V interiéri nemáme čakať i-Cockpit z 3008. Záujemcom tak budú musieť stačiť analógové budíky. Infotainment podporuje Mirrorlink, Apple Car Play a Android Auto. Navigácia TomTom dokáže pracovať s aktuálnymi údajmi premávky a vďaka tomu vyberať optimálnu trasu.

Nový naftový motor BlueHDI 130 plní normu Euro 6.c a zvládne aj cyklus RDE

Dôležitejšie sú však zmeny v prípade techniky. Kompaktu dopriali rovnaké asistenčné systémy, aké má  SUV 3008. Ide o automatické brzdenie (AEB), aktívne upozornenie pred vybočením z pruhu a automatický systém parkovania Visiopark 1. Ide o prvé vozidlo v skupine PSA s adaptívnym tempomatom s funkciou STOP pri automatickej prevodovke.

Benzínový trojvalec PureTech 130 dostal okrem katalyzátora aj pevný časticový filter (GPF).

Z pohľadu motorizácií si môžu záujemcovia vybrať spomedzi dvoch naftových motorov a jedného benzínového. Základom je úplne nová jednotka BlueHDI 130 s výkonom 96 kW (130 koní). Výrobca zatiaľ neuviedol objem motora, ale pochválil sa, že má spĺňať Euro normu 6.c. Tento motor tak dokáže prejsť aj reálnym cyklom RDE.

 

Naftovým vrcholom je dvojliter BlueHDI 180 s výkonom 133 kW (180 koní) a krútiacim momentom 400 Nm. Ten je kombinovaný výhradne s 8-stupňovým automatom s hydromeničom od Aisinu. Pred faceliftom bola k dispozícii len 6-rýchlostná automatická skriňa.

 

Jediným benzínovým motorom je trojvalec PureTech 130 s výkonom 96 kW (130 koní) kombinovaný so 6-stupňovou manuálnou skriňou. Agregát prešiel zásadnými zmenami tak, aby dosahoval nízke emisie aj pri reálnom používaní. Spaliny prechádzajú okrem katalyzátora aj časticovým filtrom. Ten zachytáva mikročastice, ktoré vznikajú pri priamom vstrekovaní pod vysokým tlakom.

TEST PEUGEOT 308 GTI

TEST PEUGEOT 308 GTI

Keď som uprostred rekordne horúceho marca 2017 dostal na Test Peugeot 308 GTi na značne zjazdených zimných pneu, bol som ...

08. 05.
PEUGEOT 3008 JE EURÓPSKYM AUTOM ROKA AJ BEZ POHONU 4X4

PEUGEOT 3008 JE EURÓPSKYM AUTOM ROKA AJ BEZ ...

Keďže európskym autom roka 2017 sa stal Peugeot 3008, patrilo by sa ho podrobne predstaviť. 2. generácia typu 3008 sa ...

12. 03.