Renault Captur je najpredávanejším mestským crossoverom v Európe. Od roku 2013  do roku 2016 predali Francúzi už  215 670 kusov. To je na úplne nový typ, ktorý nemal žiadneho predchodcu, veľmi slušné číslo. Zároveň to ukazuje popularitu malých crossoverov do mestských podmienok. Malý Renault má však už štyri roky a preto potrebuje omladiť. Modernizovaný Renault Captur má upravený dizajn, ale aj novú techniku.

Omladený Captur ponúka štyri motory. Základ tvorí benzín TCe 90 s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Ide o turbo trojvalec s objemom 0,9 litra a výkonom 66 kW (90 koní).

Dizajnéri priblížili vzhľad k väčšiemu Kadjaru. Prednú mriežku chladiča zmenili tak, aby sa Captur viac podobal na crossovery značky. V „mestskej džungli“ to síce nebude potrebné, ale predný aj zadný nárazník má po novom spodný ochranný kryt.

 

Lepšie verzie dostali predné svetlomety s technológiou Full-LED Pure Vision. Štandardom je potom denné svietenie v tvare písmena “C”. Zadné svetlá sú spustené aj počas denného svietenia, aby bolo vozidlo dobre viditeľné počas dňa aj v noci.

 

Modernizovaný Captur ponúka aj naďalej možnosť dvojfarebnej karosérie. K súčasnej ponuke pridali dizajnéri tri nové farby karosérie: oranžovú Atacama, modrú Ocean a čiernu Améthyste (výhradne pre verziu INITIALE PARIS) a novú sivú farbu strechy. Crossover je tak dostupný v 30 farebných kombináciách. Niektorých zákazníkov poteší aj šesť rozdielnych farebných kombinácií interiéru a päť odtieňov pre vnútornú výplň dverí a disky kolies.

Omladený Captur má pripomínať väčší Kadjar a Koleos

Od tretieho stupňa výbavy možné vybaviť fixným panoramatickým strešným oknom. Okno je dostupné exkluzívne pre dvojfarebné konfigurácie karosérie.

 

„Captur bol prvý model v rade crossoverov značky Renault. Bolo pre nás dôležité zvýrazniť jeho dôležitú úlohy popri novších modeloch Kadjar a Koleos. Takisto sme zlepšili kvalitu v kabíne tým, že sme nahradili pôvodné plasty novými materiálmi a sofistikovanejšie sú aj nové farby a tkaniny,“ hovorí  Maria Pollová, dizajnová manažérka Captura.

S faceliftom prišla aj verzia INITIALE PARIS, ktorá doteraz nebola pre Captur dostupná. Okrem pochrómovaných detailov, iných diskov a pár nápisov prináša väčší luxus a lepšiu výbavu. V interiéri nájdeme napríklad kožu Nappa a kovové pedále a prahy dverí.

 

Vo verzii INITIALE PARIS sú štandardom technológie ako sledovanie mŕtveho uhla, parkovací asistent a bezkľúčové otváranie dverí a štartovanie. Captur po prvýkrát prináša systém sledovania mŕtveho uhla (Blind Spot Warning). Systém funguje v rýchlosti od 30 km/h do 140 km/h.

 

Okrem toho, verzia obsahuje prémiový audio systém značky Bose® a poslednú verziu multimediálneho systému R-LINK Evolution. Audio systém má sedem reproduktorov, vrátane subwoofera v kufri vozidla. Infotainment R-LINK Evolution zahŕňa navigáciu, ktorá ponúka dopravné spravodajstvo aktualizované v reálnom čase.

Cenník Renault Captur

Omladený Captur ponúka štyri motory. Základ tvorí benzín TCe 90 s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Ide o turbo trojvalec s objemom 0,9 litra a výkonom 66 kW (90 koní). Väčší prepĺňaný 1,2 litrový štvorvalec má výkon 88 kW (120 koní) a 205 Nm. Môžete ho mať s 6-rýchlostnou manuálnou alebo 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou EDC.


K dispozícii sú aj dve dieselové pohonné jednotky s označením dCi 90 a dCi 110. Ide o motor 1,5 dCi s výkonom 66 kW (90 koní) a 81 kW (119 koní) a 260 Nm. Renault tvrdí, že jednotka má vďaka novému turbu lepšiu odozvu pri nízkych otáčkach. Slabšiu verziu môžete mať aj s dvojspojkou. Inak je základom 5- a 6-stupňová manuálna prevodovka.