Prvý máj je vždy o oddychu, rodiny sa vyberú rôznymi smermi, aby strávili pohodový deň štátneho sviatku. V tento deň sa všade konajú rôzne majálesy, avšak pravý "autoholik" si nevystačí s pečenou klobásou a dychovkou. Pre tých sa núka možnosť osláviť sviatok práce - presnejšie tvrdej práce na autách, v rámci motoristického podujatia, akým je tradičný Power fest s prívlastkom "Drag, Drift a Tuning majáles". Ten aj tento rok usporiadali 1. mája na okruhu SlovakiaRing. Všetkým milovníkom výnimočných áut ponúkol pohodový relax, presiaknutý najväčšou koncentráciou konských síl.

Uvoľnená a priateľská atmosféra, úsmevy na tvárach, preplnené kapacity pamäťových kariet v mobiloch a všadeprítomný zápach benzínu či spálených gúm. O tomto je oslava jedinečných áut a motoristického športu.

Na Power feste ste mohli vidieť aj takú klasiku, akou je pretekárske Porsche 550 Spyder.

Uvoľnená a priateľská atmosféra, úsmevy na tvárach, preplnené kapacity pamäťových kariet v mobiloch a všadeprítomný zápach benzínu či spálených gúm. O tomto je oslava jedinečných áut a motoristického športu. Power fest je postavený hlavne na profesionálnych šprintérskych závodoch, do ktorých sa tentokrát registrovalo 161 vozidiel - motocyklov a automobilov z piatich krajín. Celodenné merané duely najrozličnejších áut sa jazdili na cieľovej rovinke okruhu, aby sa po finálových jazdách určili víťazi v jednotlivých kategóriách. Najlepší absolútny dosiahnutý čas 6,883s pri rýchlosti 176 km/h spomedzi áut získal domáci pretekár Erik Fehér s vozidlom Nissan Skyline s výkonom cez 1000 konských síl. V triede Motocykle cenu za absolútne najlepší čas prevzal rakúsky pretekár Markus Rottensteiner na preplňovanom drag špeciáli Honda CBR, ktorý zajazdil čas 5,866s a dosiahol na 201-metrovej trati max. rýchlosť 212 km/h.

 

Okrem fanúšikov extrémnej priamočiarej jazdy si na svoje prišli aj milovníci páličov pneumatík v kontrolovanom šmyku, keďže sa konali aj medzinárodné preteky v driftingu. Divácky atraktívne dynamické disciplíny boli okorenené statickou ukážkou prestavby nových či starých áut, ktorú mal v paddocku ringu na starosti organizačný štáb seriálu Car Fans Cup. Zišlo sa tu vyše 140 kúskov, z ktorých všetky boli niečím výnimočné a vzácne a mnoho z nich sa obecenstvu predstavilo v rozhovoroch s majiteľmi na "show & shine" plachte. Svoje vyhradené miesto tu mali navyše i účastníci oficiálneho Subaru meetingu, z ktorých viacerí využili dokonca i možnosť zúčastnenia sa exhibičných jázd na šprintérskej trati. Bonusom v aj tak nabitom programe bolo motokaskadérske vystúpenie českého profesionála, vďaka ktorému rev motorov neutíchol ani počas obedovej prestávky.

Power fest nie je len o extrémnej priamočiarej jazde a na svoje prišli aj milovníci páličov pneumatík v kontrolovanom šmyku, keďže sa konali aj medzinárodné preteky v driftingu.

Výsledky šprintov na 201m (víťazi v jednotlivých kategóriách):

Autá trieda PROFI:

P2: David Metzner (Fiat Cinquecento turbo) Poľsko

P3: Tomáš Polonec (Fiat 127 turbo) Slovensko

P4: Robert Nagy (drag Tatra) Slovensko

P5: Matej Káčer (Honda CRX) Slovensko

P6: Hegyi Béla (VW Polo) Maďarsko

 

Autá trieda STREET:

        S0: Tomáš Drexler (Škoda Favorit) Česká republika

S1: Pintér László (Fiat Punto GT) Rakúsko

S2: Marian Nemec (Honda Integra) Slovensko

S3: Tomáš Trzuba (Fiat Coupe Turbo) Slovensko

S4: Matej Farkaš ( Audi 90 Quattro ) Slovensko

S5: Zsolt Jóba (Nissan GTR) Slovensko

S6: Michal Gécy (Seat Leon) Slovensko

S7: Jakub Michalka (Alfa Romeo 156) Slovensko

 

Absolútni víťazi:

1. Tomáš Polonec (Fiat 127 turbo) Slovensko

2. Zsolt Jóba (Nissan GTR) Slovensko

3. Milan Bartek (Audi S8) Slovensko

 

MOTOCYKLE:

M1: Lukáš Schiffer (Yamaha R6) Slovensko

M2: Ondrej Cerovský (Suzuki GSX-R 750) Slovensko

M3: Radovan Mačai (Yamaha R1) Slovensko

M4: Ondrej Cerovský (Kawasaki ZX10R) Slovensko

M5: Markus Rottensteiner (Honda CBR 1000RR) Rakúsko

 

Výsledky drifting:

1. Magyar Tamás, Mercedes (HU),

2. Petri Róbert, BMW (HU),

3. Franz Kuncic Nissan (A),

4. Bimbó József, BMW (HU)