Mazda to myslí s rotačným motorom vážne. Na autosalóne v Tokiu nám ukázala prekrásny koncept Mazda RX-Vision, čím potešila všetkých fanúšikov netradičného motora. Pohonnú jednotku však neukázala, no nezabudla na ňu. Vývoj stále pokračuje ďalej a na projekte Skyactiv-R momentálne pracuje viac ako 100 inžinierov. Jediná japonská automobilka, ktorá vyhrala 24-hodinovku v Le Mans práve s Wanklom, verí, že sa novej generácie dočkáme v blízkej dobe.

Mazda verí, že Skyactiv-R dostane do produkčnej podoby

Mazda rotačnému motoru verí, na projekte pracuje vyše 100 inžinierov a v priebehu pár rokov chcú nový Wankel vidieť v produkčnom aute.

Rotačný motor je pre Mazdu typický rovnako ako vysoká bezpečnosť pre Volvo, či nízka hmotnosť pre Lotus. Fabrika nikdy úplne nezastavila práce na novej generácii. Podobne, ako veľká komunita nadšencov, aj samotní Japonci veria, že v priebehu pár rokov dokážu dostať motor z laboratória do produkčných áut. Jeremy Barnes, PR šéf Mazdy pre Severnú Ameriku, hovorí na adresu automobilky: „Je tam neuveriteľná vášeň pre rotačný motor.“

Skyactiv-R vychádza z experimentálneho 16X a využije všetky poznatky technológií Skyactiv

Fanúšikovia Wankla túžobne očakávajú novú generáciu, pretože od ukončenia výroby Mazdy RX-8 na trhu nie je jediné auto, ktoré by zaplnilo dieru po tomto stroji. Barnes pripomenul aj úspech v Le Mans, kde je Mazda 787B dodnes jediné japonské auto, ktoré dokázalo v roku 1991 vyhrať legendárne preteky, a to vďaka rotačnému motoru. Potom FIA zmenila pravidlá tak, že Wankel sa stal nekonkurencieschopný. Mazda ale pretekať neprestala a nový Skyactiv-R by si mohol nájsť cestu aj na okruhy. „Ak sa nám podarí spraviť významný prelom, tak je to možné,“ dodal Barnes k pretekárskej verzii novej generácie rotačného motora.