04.02.2016

Na projekte Skyactiv-R pracuje vyše 100 inžinierov

Mazda to myslí s rotačným motorom vážne. Na autosalóne v Tokiu nám ukázala prekrásny koncept Mazda RX-Vision, čím potešila všetkých fanúšikov netradičného motora. Pohonnú jednotku však neukázala, no nezabudla na ňu. Vývoj stále pokračuje ďalej a na projekte Skyactiv-R momentálne pracuje viac ako 100 inžinierov. Jediná japonská automobilka, ktorá vyhrala 24-hodinovku v Le Mans práve s Wanklom, verí, že sa novej generácie dočkáme v blízkej dobe.

Mazda verí, že Skyactiv-R dostane do produkčnej podoby

Mazda rotačnému motoru verí, na projekte pracuje vyše 100 inžinierov a v priebehu pár rokov chcú nový Wankel vidieť v produkčnom aute.

Rotačný motor je pre Mazdu typický rovnako ako vysoká bezpečnosť pre Volvo, či nízka hmotnosť pre Lotus. Fabrika nikdy úplne nezastavila práce na novej generácii. Podobne, ako veľká komunita nadšencov, aj samotní Japonci veria, že v priebehu pár rokov dokážu dostať motor z laboratória do produkčných áut. Jeremy Barnes, PR šéf Mazdy pre Severnú Ameriku, hovorí na adresu automobilky: „Je tam neuveriteľná vášeň pre rotačný motor.“

Skyactiv-R vychádza z experimentálneho 16X a využije všetky poznatky technológií Skyactiv

Fanúšikovia Wankla túžobne očakávajú novú generáciu, pretože od ukončenia výroby Mazdy RX-8 na trhu nie je jediné auto, ktoré by zaplnilo dieru po tomto stroji. Barnes pripomenul aj úspech v Le Mans, kde je Mazda 787B dodnes jediné japonské auto, ktoré dokázalo v roku 1991 vyhrať legendárne preteky, a to vďaka rotačnému motoru. Potom FIA zmenila pravidlá tak, že Wankel sa stal nekonkurencieschopný. Mazda ale pretekať neprestala a nový Skyactiv-R by si mohol nájsť cestu aj na okruhy. „Ak sa nám podarí spraviť významný prelom, tak je to možné,“ dodal Barnes k pretekárskej verzii novej generácie rotačného motora.



SÚŤAŽ: Súťaž o AKU vŕtačku Starline za 65 €

AKU vŕtačka Starline za 65 € Chcem súťažiť


DISKUSIA K ČLÁNKU - VYJADRITE AJ VY SVOJ NÁZOR

Prihláste sa, ak máte konto na TopSpeed.sk.

04.02.16 07:51 | VladoV

106

89

Velmi im drzim palce!
Jazdím na: Lada 4x4M

odpovedať

8 | 0

04.02.16 09:15 | Tango030

57

74

Ja osobne budem milo prekvapený ak ten motor bude fungovať bez neakej mimoriadnej údržby.
Jazdím na: Ford

odpovedať

2 | 0

04.02.16 11:19 | easy
starych sa robila generalka +- okolo 80tisic km. 100tisic to ubehlo v pohode. terazky aj klasika benzin/nafta sa sem tam rozsype skor.

odpovedať

0 | 0

04.02.16 17:15 | me

10

80

všetko záleží od toho ako sa človek o ten motor stará a síce s nie obyčajnou starostlivosťou som videl že ten motor vydržal takmer 200k

odpovedať

1 | 0

04.02.16 11:11 | easy
radsej takyto "jednovalec" ako 3hrncek s vypinam valca/valcov :D

odpovedať

0 | 0

04.02.16 18:50 | palic

99

83

Mazda RX7 aj RX8 mala 2 rotory, takze technicky je to skor "dvojvalec".

odpovedať

0 | 1

05.02.16 14:39 | neviem meno
...kde každý páli 3x za otáčku ;)
Porovnávaš neporovnateľné

odpovedať

0 | 0

04.02.16 17:45 | pukjus

4

84

no pokiaľ sa im podarí zachovať charakteristický zvuk a správanie wankela plus zlepšia životnosť, tak neni o čom... už len bude treba ľudí nezaujatych do áut presvedčiť aby to kupovali a bude to perfektné...
Jazdím na: Mazda Mx 5 NC 1.8i

odpovedať

1 | 0

05.02.16 15:57 | johann
vela ludi co si dnes kupuje auto uz ani nevie kde v aute je motor, nie aby ich este zaujimalo aky tam je

odpovedať

0 | 0


Automechanika 2016 Frankfurt