Druhé kolo WRC sa konalo v zasnežených lesoch Švédska. Monte Carlo ukázalo, že táto sezóna bude stáť za to. Na konci súťaže sme boli svedkami obrovských chýb. Okrem iného padol rekord za najrýchlejšiu priemernú rýchlosť v RS. Kuriózne to znamenalo zrušenie danej RS kvôli bezpečnosti, keďže priemerka nesmie byť väčšia ako 130 km/h (jazdec Tänak dosiahol až 137 km/h!). Ako teda prebiehala celá rally?

Mads Ostberg sa po návrate za volant ukázal v dobrom svetle a okrem vyhratého Shakedownu sa mu podarilo skočiť šialených 44 metrov počas RZty!

Prvá rýchlostná skúška nemala klasický formát. Bola to skôr divácka špeciálka, ale napriek tomu sme v nej videli niekoľko chýb. Hayden Paddon sa opäť nevyhol chybám a niekoľko krát sa obtrel o bariéru. Naopak, Toyota na čele s Jari Matti Latvalom ukazovala rýchlosť. Tá ale nestačila na Thierryho Neuvilla, ktorý sa v Monte Carle pripravil o takmer isté víťaztvo. Náskok cez 40 sekúnd vyzeral viac než sľubne.

Hyuandai i20 Coupe sa zdá byť najrýchlejším autom, ale chýba mu šťastie.

Naopak, Citroen prežil ďalší neúspešný víkend. Kris Meek mal opäť nehodu a maximom bolo 5. miesto Craiga Breena. Jazdci a tím neustále opakujú, že auto má veľký potenciál, ale výsledky sú zatiaľ biedne. A veľká je aj smola Neuvilla. Vedenie 40 sekúnd pred poslednou krátkou RS druhého dňa súťaže sa stratilo po chybe a kontakte s betónovou bariérou a zlomenom závese ľavého kolesa. To využil Latvala, ktorý jazdí v poslednej dobe v životnej forme. Jeho vedenie pred posledným dňom bolo mizivých 3,2 sekundy pred superýchlym Tanäkom. Toho prenasledoval Ogier, ktorého netreba opomínať. Šokujúco, bol to práve Ogier, ktorý ako prvý urobil chybu a vypadol z boja o víťaztvo. Ten istý osud postihol aj Tänaka a duo M-Sportu nakoniec skončilo s dvojitým pódiom. Latvala bol vo forme a vyhral posledné tri RS a vo Švédsku si pripísal už 4. víťaztvo a zároveň prvé pre Toyotu po 17 rokoch. Skvelý víkend znamená, že 9. marca bude do Rally Mexika štartovať Latvala ako líder šampionátu.