Nauto využíva kamery, GPS, merania, algoritmy a počítačové videnie, aby dokázalo rozlíšiť prostredie a dianie okolo auta. Tieto informácie potom ukladá na dátový cloud a zdieľa s ostatnými užívateľmi, ktorí dostanú upozornenie na dopravné zápchy, nebezpečenstvo na ceste, či voľné parkovacie miesta.

Čo vlastne dokáže?

Nauto využíva kamery, GPS, merania, algoritmy a počítačové videnie, aby dokázalo rozlíšiť prostredie a dianie okolo auta. Tieto informácie potom ukladá na dátový cloud a zdieľa s ostatnými užívateľmi, ale aj s riadením dopravy konkrétneho mesta, či správou ciest. To môže potom rýchlejšie reagovať napríklad na vznikajúcu zápchu zmenou intervalu na semafore. Ostatní užívatelia systému Nauto zasa dostanú upozornenie o spomínaných zápchach, či inom nebezpečenstve na ceste a trasách, ktorým by sa mali vyhnúť. Poviete si: "veď už dávno existujú aplikácie, ktoré vás upozornia napríklad na kolónu." Systém Nauto to však robí úplne automaticky, bez toho, aby musel vodič niečo zadávať do telefónu. Navyše keďže zbiera celkové informácie o prostredí, kadiaľ prechádzajú autá s týmto systémom na palube, dokáže rozoznať aj voľné parkovacie miesta a navigovať k nim.

Systém však okrem okolia auta sleduje aj vodiča. Má mu rôznymi radami pomôcť zlepšiť svoje návyky. Systém má tiež zvládnuť rozoznať nepozornosť a únavu. Nebude to však ani zďaleka tak vyspelá technológia ako biometria v sedadle, na ktorej pracuje Ford, či  biometria vo volante, ako to ohlásil Jaguar. V princípe to ani nie je možné. Systém Nauto si totiž môže namontovať hocikto aj do starého auta. Vodiča teda bude podľa všetkého monitorovať kamera. Systém je už v skúšobnej prevádzke v 23 mestách ako New York, Boston, ale aj Viedeň. Do predaja by sa mal dostať na jeseň budúceho roku, pričom cena za jednotku by sa mala pohybovať na hranici 400 $, teda asi 360 €. Čo poviete, chceli by ste podobné zariadenie v aute?