17.01.2016

Najbezpečnejšie autá roka 2015

Organizácia EuroNCAP hodnotila predchádzajúci rok a zverejnila najbezpečnejšie testované autá podľa kategórií. Pre európsku organizáciu bol rok 2015 významný. Pridali nárazové testy a menili hodnotenie vozidiel (zisk 5 hviezd je omnoho zložitejší). Po novom je väčší dôraz na asistenčné systémy, ktoré majú vodičovi pomôcť v krízových situáciách. Automobilom, ktorý chráni podľa skúšok posádku najlepšie, je Volvo XC90. V ostatných kategóriách dominovali automobily z Británie, Nemecka a Japonska.

 

Volvo XC90

 

Volvo XC90 vyhralo aj v kategórii veľkých Off-Roadov. Švédske SUV dostalo za ochranu posádky hodnotenie 97%. Za asistenčné systémy až 100%. Výsledok je 5 hviezd.

 

Mercedes-Benz GLC

 

V kategórií malých Off-Roadov si pripísal víťazstvo Mercedes-Benz s typom GLC. Za ochranu dospelej posádky Nemec dostal 95%. Asistenčné systémy znamenali zisk 71%. Výsledkom je 5 hviezd.

 

Jaguar XE

 

V kategórii veľkých rodinných áut dominoval Jaguar XE. Rovnako dobré hodnotenie dostala aj faceliftovaná Toyota Avensis. Britský typ vyhral vďaka bohatšej štandardnej bezpečnostnej výbave. Toyota je na druhej strane omnoho lacnejšia. Bezpečnosť dospelej posádky v Jaguari hodnotili inžinieri 92%. Asistenčné systémy priniesli zisk 82%. Výsledkom je 5 hviezd.

 

Infiniti Q30

 

Ďalší titul putuje do Japonska. Infiniti Q30 si odnieslo 5 hviezd a titul najbezpečnejšie malé rodinné auto roka 2015. Bezpečnosť dospelej posádky je hodnotená na 84%. Infiniti však vyčnieva výborným hodnotením ochrany chodcov 91% aj vďaka aktívnej kapote. Kapota sa pri detegovaní nárazu zodvihne a ochráni lepšie hlavu človeka.

 

Honda Jazz

 

Najbezpečnejším malým autom je Honda Jazz. Za ochranu posádky má malý Japonec až 93%. Kategória malých áut mierne stráca v asistenčných systémoch. Honda dostala 71%. Celkový výsledok je aj napriek tomu 5 hviezd.

 

Ford Galaxy

 

Titul najbezpečnejšieho veľkého MPV získava Nemecko. Ford Galaxy získal 5 hviezd. Za ochranu dospelej a detskej posádky si pripísal 87%. V asistenčných systémoch mierne zaostáva ziskom 71%. V testom závese za Fordom skončil Renault Espace, ktorý získal až 89% za ochranu detskej posádky.

 

VW Touran

 

Pri menších MPV dominovalo taktiež Nemecko. Titul putuje do Wolfsburgu vďaka vozidlu VW Touran. Inžinieri hodnotia bezpečnosť na výbornú. Touran dostal za ochranu dospelej posádky 88% a za ochranu detskej posádky 89%.

 

Mazda MX-5

 

V roku 2015 si EuroNCAP posvietil aj na roadstery. Žiadny z testovaných nedostal viac ako 4 hviezdičky. Dôvodom nie je zlá ochrana posádky alebo chodcov, ale nedostatočná ponuka asistenčných systémov. Najlepšie hodnotenie dostala Mazda MX-5. Za ochranu dospelej posádky má 84%. Asistenčné systémy priniesli zisk len 64%. Na druhej strane ochrana chodcov je s hodnotením 93% ukážková.

 

Zdroj: EuroNCAP
 

 



DISKUSIA K ČLÁNKU - VYJADRITE AJ VY SVOJ NÁZOR

Prihláste sa, ak máte konto na TopSpeed.sk.

17.01.16 15:02 | Tuko
To, ze dnes uz ma 90 percent aut 5 hviezd v euroncap mi nepride v poriadku.. Tie testy asi niesu moc prisne ked ma 5 hviezd hocico. 5 hviezd by mali mat top bezpecne auta, bezny priemer 3-4

odpovedať

17.01.16 15:09 | Clippy

267

89

EuroNCAP testy sú o ničom. Umelo vieš zvýšiť svoje hodnotenie pridaním bezpečnostných systémov zadarmo do sériovej výbavy, a naopak autá, ktoré sú možno pasívne bezpečnejšie, ale majú daný systém za príplatok získajú horšie hodnotenie. Tie americké testy mi prídu omnoho lepšie, viac kladú dôraz na rôzne scenáre zrážky a menej na chodcov a elektronické systémy. Neviem či náhodou Volvo XC90 nie je jediným autom na svete, ktoré doteraz 100% zvládlo ten obávaný small overlap test.
Jazdím na: Audi RS4 B8 Avant Nogaro

odpovedať

4 | 0

17.01.16 15:30 | Tuko
Testy v ktorych ziska kazde auto maximalne hodnotenie su velky fail... 64 kmh? Sak to je jazda v meste pred par rokmi... mali by front naraz davat v 90 tke minimalne

odpovedať

17.01.16 21:37 | solichant
90km/h je už len náhoda. Fyzika nepustí

odpovedať

18.01.16 12:40 | Lioooo
Je to fakt bieda. Minimalne by to mohli delit na pasivnu a aktivnu bezpecnost a aj medzi prvkami vybavenia aktivnej bezpecnosti je medzi automobilkami rozdiel a to by mali otestovat.

odpovedať

18.01.16 22:13 | odborník
Zaujímave je, že okamžite viete, že to je nahovno. Slovák je odborník na všetko, len tá odbornosť Slovenska je akási biedna!!! Každý test vypovedá o niečom inom a pokiaľ si ho užívateľ/čitateľ nevie "spracovať" tak koho je to chyba??? To že NCAP dáva body za výbavu je podľa vás menej hodnotné ako to že koľko auto vydrží? Nie je práve predchádzanie nehode (aktívne bezp. systémy) účinnejšie ako byť účastníkom nehody?

odpovedať

19.01.16 02:32 | Clippy

267

89

Jaaaj, lebo body za to, ze auto zvukovo upozornuje na nezapnute pasy na zadnych sedadlach su fakt dolezite ze? :) akej nehode to prosim ta zabrani? Ti co sa zapinaju sa zapnu aj bez zvuku, ti co sa nezapinaju si napchaju do zasuviek bezpecnostnych pasov nejaku kravinu nech to neotravuje. Aj system udrziavania jazdnych pruhov je velmi uzitocny ze? EuroNCAP vobec nerozlisuje medzi aktivnym systemom, ktory zasahmi do volantu aktivne drzi vozidlo v jazdnom pruhu a medzi tymi pasivnymi, ktore len blikaju pripadne pipaju. Body su ale udelovane rovnake.
Jazdím na: Audi RS4 B8 Avant Nogaro

odpovedať

1 | 0

19.01.16 06:53 | Tuko
Mna hlavne prekvapuje, ze sa narazove testy robia v rychlostiach pri ktorych by malo byt prezitie uplna samozrejmost. Argument z vacsin nehod je v tej rychlosti je blbost. Ked uz 64 kmh zvladame tak co to neposunut dalej? V skole sa tiez neuci len mala a velka nasobillka, ze sak odmocniny su zbytocnost tak naco

odpovedať

19.01.16 09:01 | odborník
Samozrejme, že aj bezpečnostné pásy na zadných sedadlách sú dôležité (ich dôležitosť ešte zvyšuje, že sa tam prevážajú väčšinou deti). Principiálne je to dobrá vec, musíme však odlíšiť to, ako ju ľudia používajú. To že si tam niekto strčí záslepku je principiálne to isté, akoby si z auta napríklad vybral airbagy, pretože ušetrí na hmotnosti=palive. Zapnuté pásy aj na zadných sedadlách majú svoj význam pre bezpečnosť pasažierov, takže aj ten pípak je podstatný. Ak by som ťa mohol poprosiť o zdroj tvojho tvrdenia, že sa bodovo nerozlišuje aktivny a pasivny systém na korekciu smeru vozidla.

PS: Nechcem zbytočne vyrývať, uznávam, že niektoré testy sa môžu zdať zbytočné, ale na druhú stranu, pochybujem že niekto z nás ide tak do detailov, aby mohol odborne povedať: "tento test nemá žiaden význam".

odpovedať

19.01.16 09:13 | Clippy

267

89

Zdroj je samotna stranka EuroNCAP, si najdi testy aut so systemom udrziavania jazdnych pruhov.. Vo verdikte skonstatuju ci ide o zvukovy alebo aktivny system a to je vsetko, pocet bodov rovnaky.
Jazdím na: Audi RS4 B8 Avant Nogaro

odpovedať

1 | 1

19.01.16 09:58 | Clippy

267

89

A tvoje konstatovanie o bezpecnosti pasov je fajn, s tym sa stotoznuje asi vacsina tunajsich citatelov, ale o tom tato diskusia nie je, takze uplne mimo misu. Narazam na to, ze zvukovu signalizaciu zapnutia ludia nepotrebuju. Bud sa zapinaju alebo sa nezapinaju, koniec. Pipak v aute to nikoho neprinuti urobit, a ti ktori sa priputavaju nemaju z toho tiez ziadny benefit lebo je to prva vec ktoru urobia po nasadnuti, a tym padom je uplne absurdne udelovat body za nieco, co priamo neovplyvnuje bezpecnost. To co priamo ovplyvni mozny vysledok zrazky su napr. prednarazove predpinace pasov ale nie trapne pipanie.
Jazdím na: Audi RS4 B8 Avant Nogaro

odpovedať

1 | 0

20.01.16 08:59 | odborník
To je práve ten problém, ty sa dívaš na to, že keď nastúpim buď sa zapnem alebo nezapnem bez ohľadu na to že to máš zo zákona prikázané. Tak ako motocyklista musí nosiť helmu. Je to pravidlo, ktoré máš zo zákona dodržiavať. Počas cesty sa môže stať, že sa niekto z pasažierov odopne (zas uvediemako príklad deti, ktoré "vymýšľajú blbosti") a šofér si to nemusí uvedomiť, preto je výhodné, ak ho na to auto upozorní automaticky a nemusí sa otáčať a kontrolovať.

Proste na každý z testov sa treba dívať zo širšieho pohľadu a taktiež z pohľadu, že nie všetci ľudia sú tak pozorní/uvedomelí.

odpovedať

20.01.16 21:31 | blake

10

69

mna by zaujimala taka vec preco sa robia crash testy s celym predkom proti stene jQuery18109208179267138235_1453321877606? co konkretne sa tym sleduje ... btw poniektori si pozrite preco sa robi crash test v 64kmh nieje to preto ze auto viac nevydrzi samozrejme ze vydrzi naraz aj v 100kmh vid test v nemecku s VW Golf V 100 kmh offset crash test auto vcelku vydrzalo tu pecku problem je v tom ze od 64 kmh vyssie posobia na ludske telo obrovske pretazenia ktore kazdym kilometrom navyse zvzsuju pravdepodobnost umrtia resp potrhanie vnutornych organov a vnutorneho krvacania tak isto to bolo aj v teste 100kmh proti bariere pri meraniach sa ukazalo ze pretazenie bolo tak velke ze by to cloveka potrhalo vo vnutri .... ale mozno sa mylim a testy by mohli robit aj vo vyssich rychlostiach ;) spominany test tu https://www.youtube.com/watch?v=1TNFDeK6GLE

odpovedať

0 | 0

24.01.16 14:27 | Marekkkkkkkkkkkkkk
Mna by len zaujimalo ze ci to Volvo je najbezpecnejsie iba v porovnani s avutami co sa testova tiez v tom roku alebo sa to poravnava aj s autami co sa testovali skor napr. Tesla S

odpovedať


Najnovšie komentáre