Organizácia EuroNCAP hodnotila predchádzajúci rok a zverejnila najbezpečnejšie testované autá podľa kategórií. Pre európsku organizáciu bol rok 2015 významný. Pridali nárazové testy a menili hodnotenie vozidiel (zisk 5 hviezd je omnoho zložitejší). Po novom je väčší dôraz na asistenčné systémy, ktoré majú vodičovi pomôcť v krízových situáciách. Automobilom, ktorý chráni podľa skúšok posádku najlepšie, je Volvo XC90. V ostatných kategóriách dominovali automobily z Británie, Nemecka a Japonska.

 

Volvo XC90

 

Volvo XC90 vyhralo aj v kategórii veľkých Off-Roadov. Švédske SUV dostalo za ochranu posádky hodnotenie 97%. Za asistenčné systémy až 100%. Výsledok je 5 hviezd.

 

Mercedes-Benz GLC

 

V kategórií malých Off-Roadov si pripísal víťazstvo Mercedes-Benz s typom GLC. Za ochranu dospelej posádky Nemec dostal 95%. Asistenčné systémy znamenali zisk 71%. Výsledkom je 5 hviezd.

 

Jaguar XE

 

V kategórii veľkých rodinných áut dominoval Jaguar XE. Rovnako dobré hodnotenie dostala aj faceliftovaná Toyota Avensis. Britský typ vyhral vďaka bohatšej štandardnej bezpečnostnej výbave. Toyota je na druhej strane omnoho lacnejšia. Bezpečnosť dospelej posádky v Jaguari hodnotili inžinieri 92%. Asistenčné systémy priniesli zisk 82%. Výsledkom je 5 hviezd.

 

Infiniti Q30

 

Ďalší titul putuje do Japonska. Infiniti Q30 si odnieslo 5 hviezd a titul najbezpečnejšie malé rodinné auto roka 2015. Bezpečnosť dospelej posádky je hodnotená na 84%. Infiniti však vyčnieva výborným hodnotením ochrany chodcov 91% aj vďaka aktívnej kapote. Kapota sa pri detegovaní nárazu zodvihne a ochráni lepšie hlavu človeka.

 

Honda Jazz

 

Najbezpečnejším malým autom je Honda Jazz. Za ochranu posádky má malý Japonec až 93%. Kategória malých áut mierne stráca v asistenčných systémoch. Honda dostala 71%. Celkový výsledok je aj napriek tomu 5 hviezd.

 

Ford Galaxy

 

Titul najbezpečnejšieho veľkého MPV získava Nemecko. Ford Galaxy získal 5 hviezd. Za ochranu dospelej a detskej posádky si pripísal 87%. V asistenčných systémoch mierne zaostáva ziskom 71%. V testom závese za Fordom skončil Renault Espace, ktorý získal až 89% za ochranu detskej posádky.

 

VW Touran

 

Pri menších MPV dominovalo taktiež Nemecko. Titul putuje do Wolfsburgu vďaka vozidlu VW Touran. Inžinieri hodnotia bezpečnosť na výbornú. Touran dostal za ochranu dospelej posádky 88% a za ochranu detskej posádky 89%.

 

Mazda MX-5

 

V roku 2015 si EuroNCAP posvietil aj na roadstery. Žiadny z testovaných nedostal viac ako 4 hviezdičky. Dôvodom nie je zlá ochrana posádky alebo chodcov, ale nedostatočná ponuka asistenčných systémov. Najlepšie hodnotenie dostala Mazda MX-5. Za ochranu dospelej posádky má 84%. Asistenčné systémy priniesli zisk len 64%. Na druhej strane ochrana chodcov je s hodnotením 93% ukážková.

 

Zdroj: EuroNCAP