Porsche nedávno predstavilo upravenú 911 Turbo S Exclusive Series, ktorá ponúkala zvýšený výkon. To však nie je koniec pri honbe za výkonom. Pred pár dňami predstavili Porsche 911 GT2 RS, najvýkonnejšie sériovo vyrábané Porsche 911 všetkých čias. Veď v ktorom inom modeli 911 máte k dispozícii ohromných 700 koní kombinovaných len s pohonom zadných kolies? Prakticky vražedná kombinácia s motorom vzadu.

Porsche nenechalo nič na náhode, a tak novinku predstavilo na festivale rýchlosti v anglickom Goodwoode, ktorý prebiehal tento víkend. Najvýkonnejšie Porsche 911 vychádza z modelu 911 Turbo S. To má v základnej konfigurácii maximálny výkon 427 kW (580 k).

Pohotovostná hmotnosť je 1 470 kg a to vrátane plnej nádrže paliva. V opcii je však balík Weissach, ktorý pomôže ušetriť ďalších 30 kg.

Z neho vychádza 3,8-litrový plochý twin turbo šesťvalec, ktorý v Porsche nadopovali na výsledných 515 kW (700 k). S cieľom zvýšiť výkon konštruktéri upravili turbodúchadlá, ktoré tlačia vyšší tlak. Ďalej vylepšili chladiaci systém. Po vzore starších Subaru pridali vodné chladenie intercoolera, čo zlepší výkon obzvlášť pri vysokých vonkajších teplotách. Zrýchlenie na 100 km/h zvládne novinka za 2,8 sekundy, na 200 km/h za 8,3 sekundy a maximálna rýchlosť leží pri hodnote 340 km/h.

V interiéri dominuje červená Alcantara a čierna koža.

Krútiaci moment dosahuje svoje maximum hodnotou 750 Nm. Motor je spojený so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou PDK. Výfukový systém je vyrobený z titánu a jeho váha je približne o 7 kg nižšia voči výfuku v Porsche 911 Turbo.

Čo najviac dielov z uhlíka

Predné plášte majú šírku až 265 mm, tie zadné dokonca 325 mm. Vpredu sú 20-palcové a vzadu 21-palcové disky. V sérii má tiež keramický brzdový systém a množstvo karbónových doplnkov, ako napríklad kryty spätných zrkadiel. Kapota je tiež z uhlíka, ale strecha už z ľahkého horčíka.

Pohotovostná hmotnosť je 1 470 kg a to vrátane plnej nádrže paliva. V opcii je však balík Weissach, ktorý pomôže ušetriť ďalších 30 kg. Strecha a ochranné rámy sú vtedy vyrobené z uhlíka, kolesá z horčíku zase redukujú neodpruženú hmotnosť. Predná kapota a strecha z uhlíka majú stredový pásik vo farbe karosérie.

Štýlové hodinky sú určené len majiteľom nového Porsche.

V interiéri dominuje červená Alcantara, čierna koža a interiérové doplnky z uhlíka. Voliteľný balík Chrono Package prinesie stopky alebo časovač na prejdené kolá na trati. S vozidlom sú dostupné aj špeciálne hodinky, ktoré vyvinuli v spolupráci s Porsche Motorsport a môžete si ich kúpiť výlučne s týmto modelom. Obal hodiniek je vyrobený z titánu. Špeciálne nie sú len materiály, ale aj ich cena. Tá je 9 450 €. To je však najmenej. Cena nového Porsche 911 GT2 RS je totiž nastavená na úrovni 285 220 € vrátane dane. Táto cena je zatiaľ stanovená pre Nemecko. U nás nebude príliš odlišná. Čo na ňu hovoríte vy?