Koenigsegg One:1 megacar

Počítačový systém, ktorý zabezpečuje prihlasovanie áut na úradoch totiž nezvládal zapísať údaj 1 MW (megawatt). Presne tak! One:1 má totiž max. výkon 1000 kW (1360 k) pri 7500 ot. Jeho meno One:1 reprezentuje jedinečný pomer výkonu a hmotnosti 1:1, keďže pri 1360 kg má motor 1360 koní.
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Problém pri zápise auta do registra motorových vozidiel nastal pri snahe napísať do položky výkon v kW 4 miestne číslo. Všetkým sebevýkonnejším mašinám v tejto kolónke doteraz stačil 3 miestny údaj. Auto sa teda podarilo registrovať až na druhýkrát o pár dní neskôr, keď v rámci aktualizácie softvéru môžu zapísať už aj 4 miestne cifry. Majiteľ mimoriadne špeciálneho Koenigseggu One:1 otvoril dvere ďalším budúcim majiteľom áut s výkonnejším motorom než 1000 kW, o ktorých prípravách z času na čas informujeme aj my.

Koenigsegg One:1 megacar

Len pre pripomenutie, hypercar má pred zadnou nápravou dvoma turbami prepĺňaný 5 litrový V8 s maximálnym krútiacim momentom 1371 Nm pri 6000 ot. Podľa výrobcu športiaku stačí pre zrýchlenie na 400 km/h len 20 sekúnd a maximálka je 453 km/h. Tá však zatiaľ nie je v knihe rekordov oficiálne zapísaná. Je totiž celkom zložité nájsť miesto, kde sa to dá vyskúšať. Predstavte si tie brzdy, keď auto dokáže zo 400 km/h na nulu zastaviť len za 10 sekúnd. Zo stovky zastaví na 28 metroch a znovu sa na ňu dostane len za 2,8 s.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Christian von Koenigsegg o svojom najnovšom modeli rád hovorí ako o prvom MegaCar na svete. Táto verzia je ešte viac zameraná na jazdu na uzavretých tratiach, no stále má platnú homologáciu aj pre bežné cesty. Pre dosiahnutie nižšej hmotnosti museli Švédi obetovať niekoľko prvkov komfortu, napríklad odnímateľný panel strechy, ktorý majú všetky ostatné verzie. Tiež nový predok, ktorý vytvára prísavný efekt, čo zmenšilo veľkosť kufra až o 40%. Hmotnosť samotného motora je 197 kg, aj vďaka kompletne karbónovému saciemu traktu a hliníkovej konštrukcii niektorých prvkov. Výkon na zadné kolesá prúdi cez 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku.

Koenigsegg One:1 megacar

zdroj: GTspirit.com
foto: Koenigsegg a Jalopnik.com