Popularita jednotlivých značiek sa líši od krajiny k krajine. V Česku jazdia samé Škody, v Nemecku sa to hemží Volkswagenmi a v USA „potrebujú“ ľudia veľký pick-up od domácej značky. Príkladov je jednoducho veľa. Britská spoločnosť Quickco prináša trochu iný pohľad, keď uverejnila zaujímavú mapu, v ktorej uvádza najvyhľadávanejšie automobilové značky roku 2016 v jednotlivých krajinách cez Google.

Povedali by ste, že jednotlivé národy googlia najmä domáce značky? Vo väčšine prípadov hovoria výsledky niečo úplne iné.

V Európe jasne dominuje BMW.

Najvyhľadávanejšia značka ešte nemusí znamenať, že je zároveň v danej krajine najobľúbenejšia, ale čo-to to napovedá. Povedali by ste, že jednotlivé národy googlia najmä domáce značky? Vo väčšine prípadov hovoria výsledky niečo úplne iné. Určite neprekvapí, že v Severnej Amerike dominujú japonské značky. V USA je to Toyota a v Kanade Honda. Naopak, mimoriadne prekvapí Japonsko, kde je najvyhľadávanejšou značkou BMW. Lojálni nie sú ani Kórejci, ktorí sa tiež najviac zaujímajú o bavorskú značku. V Európe nie sú automobiloví národniari ani Česi, ktorí pokukujú rovnako ako my Slováci hlavne po značke Hyundai. Vo všetkých okolitých krajinách pritom dominuje už niekoľkokrát spomínané BMW, ktoré je zároveň najvyhľadávanejšie v celej Európe. Jedine Fíni a Albánci vystupujú z radu obľúbenosťou prémiového Mercedesu.


Ktorí obyvatelia sa teda zaujímajú najviac o domácu značku? Švédi (Volvo), Nemci (BMW), Francúzi (Renault) a Taliani (Fiat). Celosvetovo je však najobľúbenejšia značka Toyota. Silnú pozíciu má v podstate na všetkých kontinentoch okrem Európy.

Svetu dominujú ázijské značky.

Na mape sa ukazuje aj pár kuriozít. V Nigérii najviac túžia po Bugatti. V krajinách ako Jemen, Laos a Nepál je najvyhľadávanejšie MINI. Tu však mohlo dôjsť k chybe, pretože hľadaný výraz mini sa nemusel vzťahovať len k autám. Zaujímavé je aj to, že v žiadnej krajine nie je najvyhľadávanejší Ford. Pritom ide o jednu z najväčších a najpredávanejších  značiek.


Zdroj: quickco